Taki troche nietypowy problem i pytania

1. Data: 2005-09-10 18:09:32

Temat: Taki troche nietypowy problem i pytania
Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Kilka dni temu, po zjedzeniu kiełbasy z rożna złapał mnie straszny
kaszel. Już myślałem, że zaczne wymiotować, czy coś itp, ale
odkaszlnąłem niemałą ilość krwi. Co się później okazało - chyba jakaś
kość (niestety zdarzają się) z kiełbasy mi zraniła przełyk (pod gardłem,
ale wyżej niż są ,,ujścia'' do dróg oddechowych - stąd kaszel). Po wielu
trudach odnalazłem laryngologa, który nic przez to swoje zakrzywione
lusterko nie zauważył. Został mi przepisany len i ok. Na szczęście to
było tylko zranienie, sprawca powędrował od razu do żołądka (i mam
nadzieje, że tam zakończył egzystencje:))

W związku z tą dziwną akcją, która mnie spotkała mam pare pytań. Jest
parę dni od tego, już tej rany nie czuję (wcześniej troche bolało przy
przełykaniu). Panicznie boje się gorących rzeczy - wyczytałem w
dzieciństwie, że gorące mogą zwiększać ryzyko powstawania raka przełyku.
Jak to jest w przypadku takiej rany? Ile ona się goi, itp? Od razu
mówię, że do dziś nikt nie wie gdzie ona, jaka głęboka i co ją
spowodowało. :) Ile mam czekać? Czy powinienem udać się na jakieś
badania tą dziwną rurką co się do żołądka wprowadza z kamerą i sprawdzić
czy z przełykiem wszystko OK? :) Zaznaczam, że czuje się dobrze.

W związku z tym, że laryngologa znalazłem w powiecie po 2 h (w szpitalu
nawet nie było) dywagowałem trochę nad tym z wujkiem co może się stać,
gdy ktoś połknie ose przez przypadek po urządleniu. Ile czasu ma, zanim
obrzęk zatka drogi oddechowe? Czy jest jakiś specyfik co to w momencie
zatrzyma? Czy można samemu zrobić sobie tracheotomie? Ktoś się orientuje
w tych sprawach?

Pozdrawiam.

--
{ E-mail: a...@p...onet.pl }
{ IRC: Annihilator, Network: PolNet }

2. Data: 2005-09-10 19:09:30

Temat: Re: Taki troche nietypowy problem i pytania
Od: "cancer" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Mysle ze dobrze Ci zrobi lek na uspokojenie-))).
Bez urazy
Cancer

3. Data: 2005-09-11 12:48:52

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

gdybyś to co tu napisałeś przekazał lekarzowi diagnoza byłaby
jednoznaczna: nerwica lękowa. Gdy doczytałem o osie i tracheotomii to
prawie padłem ze śmiechu :)

A tak na serio: jedną z najważniejszych rzeczy przy tego typu
ukąszeniach, uczuleniach itd., oprócz kontaktu z lekarzem jest
zachowanie spokoju, stres tylko dodatkowo zwęża drogi oddechowe i
potęguje objawy. Lekarz poda leki rozkurczające, przeciwzapalne,
przeciwwstrząsowe - co będzie trzeba.

--
Adam Dziendziel
(odpowiadając na priva usun gwiazdki z adresu)

4. Data: 2005-09-11 12:52:36

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie, 11 wrz 2005 o 14:48 GMT: Adam Dziendziel wrote:

> [...]
> zachowanie spokoju, stres tylko dodatkowo zwęża drogi oddechowe i
> potęguje objawy. Lekarz poda leki rozkurczające, przeciwzapalne,

Ale czy zdąży? :)

5. Data: 2005-09-11 16:35:04

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mateusz Szczyrzyca wrote:

> Ale czy zdąży? :)

Czyżbyś bał się śmierci? I tak każdego z nas kiedyś dopadnie, a strach
jest tylko jej narzędziem.

Spokojnie, jak już połkniesz tą osę to będziesz się martwił. Teraz to
możesz co najwyżej sprawdzić się pod kątem uczulenia.

--
Adam Dziendziel
(odpowiadając na priva usun gwiazdki z adresu)

Pocenie głowy
Entezopatia ścięgna Achillesa ?
Badania hormonalne
Prośba o interpretację wyniku EEG.
Czy ktos moze polecic jakiegos DOBREGO laryngologa we Wroclawiu?