Takie hiszpanskie coś (?)

1. Data: 2002-10-04 22:29:51

Temat: Takie hiszpanskie coś (?)
Od: "+Protz+" <p...@w...wywalto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy jeszcze bylem malym chlopcem w czasie pobytu w Hiszpanii
zajadalem sie ichnim deserem. Z wygladu przypominalo to dłuuugą rurke
zrobiona z jakiegoś ciasta. Posypywało sie to cukrem pudrem i popijało
czekoladą.

Niestety, dzis juz nie pamietam jak sie ta pyszność nazywała.

Ktokolwiek wie? Ktokolwiek robił?

--
+Protz+
GG: 2186383

1. Data: 2002-10-05 00:11:28

Temat: Re: Takie hiszpanskie coś (?)
Od: "Art(Gruby)" <Art[Gruby]@icbleu.org> szukaj wiadomości tego autora

"+Protz+" <p...@w...wywalto.pl> wrote:

>Kiedy jeszcze bylem malym chlopcem w czasie pobytu w Hiszpanii
>zajadalem sie ichnim deserem. Z wygladu przypominalo to d?uuug? rurke
>zrobiona z jakiego? ciasta. Posypywa?o sie to cukrem pudrem i popija?o
>czekolad?.
>
>Niestety, dzis juz nie pamietam jak sie ta pyszno?? nazywa?a.
>
>Ktokolwiek wie? Ktokolwiek robi??

Churros...procedura gdzies w archiwum...albo tu:
http://www.xmission.com/~dderhak/recipe/churros.htm
Powodzenia
;-))

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-10-05 09:32:17

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 05 Oct 2002 00:11:28 GMT, "Art(Gruby)"
<Art[Gruby]@icbleu.org> wrote:

>Churros...procedura gdzies w archiwum...albo tu:
> [...]

wyciskane przez tutke, np wykonana poprzez fikusne wycinanki rogu
torebki foliowej. smazone jak frytki, wyduszane wprost do oleju,
lamie sie i wygina samo. cudo!

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-05 21:08:25

Temat: Re: Takie hiszpanskie coo (?)
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk>

> wyciskane przez tutke, np wykonana poprzez fikusne wycinanki rogu
> torebki foliowej. smazone jak frytki, wyduszane wprost do oleju,
> lamie sie i wygina samo. cudo!

Krysiu, a bylabys tak mila i przyblizylabys ten przepis nieangielskojezycznym?
Dzieki :-)
Barbara

1. Data: 2002-10-06 00:27:37

Od: "Art(Gruby)" <Art[Gruby]@icbleu.org> szukaj wiadomości tego autora

b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) wrote:

>Krysiu, a bylabys tak mila i przyblizylabys ten przepis nieangielskojezycznym?
>Dzieki :-)
>Barbara

Nie Krysia ale...
http://www.hiszpania-online.com/kuchnia/?plik=churro
s.html
;-))

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-10-06 02:00:50

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Art(Gruby)" <Art[Gruby]@icbleu.org>

> Nie Krysia ale...
> http://www.hiszpania-online.com/kuchnia/?plik=churro
s.html
> ;-))

Wielkie dzieki :-) Poczytalam.
Strona ciekawa.
Szkoda, ze tam tak wiele bledow jezykowych a i 'literowek' sporo.
Dziennikarskie niechlujstwo?
Barbara

1. Data: 2002-10-06 02:29:18

Od: "+Protz+" <p...@w...wywalto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka napisał(a):

> Dziennikarskie niechlujstwo?

wazne, zeby Tobie dobre churros wyszly :)

--
+Protz+
GG: 2186383
One man can truly make a difference.
FUCK HOLLAND

1. Data: 2002-10-06 03:07:32

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka wrote:

> [...]
> >

> Wielkie dzieki :-) Poczytalam.
> Strona ciekawa.
> Szkoda, ze tam tak wiele bledow jezykowych a i 'literowek' sporo.

Niestety te churros w tej polskiej wersji to bzdura, bo sa z samej maki,
a z samej maki nie wyjda prawdziwe churros. Prawdziwe churros sa robione
z ciasta ptysiowego, tzn. musza byc w tym ciescie jajka, bo inaczej nic
nie urosna. Smazenie na zwyklym oleju tez jest lepsze niz na oliwie z
oliwek, bo ta sie pali duzo szybciej. Te churros, ktore tu jadlam na
meksykanskich fiestas to po prostu smazone ciasto ptysiowe maczane w
cukrze z cynamonem, z tym, ze sa wyciskane przez tubki do robienia
ciastek, ktore maja na koncu blaszke z otworem w ksztalcie gwiazdy. Ten
otwor daje dluga "kielbaske" z glebokimi rowkami, w ktorych trzyma sie
cukier. Po usmazeniu churros sa wielkosci banana.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-10-06 12:31:25

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "+Protz+" <p...@w...wywalto.pl>

Barbara Czaplicka napisał(a):

> Dziennikarskie niechlujstwo?

wazne, zeby Tobie dobre churros wyszly :)
======================================

Widzisz, Slonce .... jesli strona jest robiona przez zwyklego smiertelnika, to -
jesli cos dostrzega moje oczy - pisze do autora
prywatnie. Tutaj - jest 'Redakcja'.

A czemu mam zastrzezenia????
cytuje:
"W dużej, głębokiej patelni podgrzać oliwę do wysokiej temperatuy. Kiedy zacznie
dymić i gwałtownie wrzeć, wlać odrobinę ciasta.
Umieścić ciasto w woreczku z rurką o zakończeniu w kształcie gwiazdy i wyciskać
ciasto w formie z pierścieni. Kłaść kilka na raz na
rozgrzaną oliwę. "
oraz:
"Podawać natychmiast posypane lukrem "
Reasumujac: konia z rzedem temu, kto potrafi wykonac te ostatnia czynnosc; no kto mi
podpowoie jak wyciskac ciasto w formie z
pierscieni?
Do innych przepisow nie zagladalam poki co.
Zajrzalam natomiast z linka 'Hiszpanii' na strone serwisu kawowego, tam z kolei
weszlam do przepisow robienia dobrej kawy.
Sprobujcie zrobic kawe wg pierwszego przepisu. Autorka jest wspolautorka serwisu o
Hiszpanii [do autorki juz napisalam].

Czy dostatecznie wytlumaczylam swoje zastrzezenia?
Pozdrowka serdeczne :-)
Barbara

1. Data: 2002-10-06 12:31:44

Temat: Churros/bylo: Takie hiszpanskie coo (?)
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Magdalena Bassett" <m...@w...net>

> [...]
> otwor daje dluga "kielbaske" z glebokimi rowkami, w ktorych trzyma sie
> cukier. Po usmazeniu churros sa wielkosci banana.

No to teraz jestem nareszcie w domu :-)
Wydaje sie, ze to autorka Zuzanna Jakubowska takie super przepisy podaje, pisalam o
tym ciutek wczesniej podsumowujac jej tworczosc
w odpowiedzi na list Protza.
Dzieki wielkie :-)
Barbara

Patora