Takie tam gulki na palcach...

1. Data: 2003-07-30 20:41:11

Temat: Takie tam gulki na palcach...
Od: Konrad Werner <k...@t...chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanowne Medyczki/Medyków!

Pytanie zadaję w imieniu koleżanki której raz chciałem wytłumaczyć
istotę i piękno grup dyskusyjnych, ale się nie udało. ;-)

Otóż koleżanka ma taki problem, że na głównych stawach palców (tych
drugich od góry, nazywają się chyba "międzypaliczkowe" czy jakoś tak,
nie śmiać się jak przekręciłem ;) ) od strony wierzchniej ma od wielu
lat (ma 21 lat) takie niewielkie wybrzuszenia, które pobolewają i
powolutku sobie rosną, pojawiając się na kolejnych palcach. Na zdjęciach
RTG tego nie widać, opis zdjęcia brzmi zawsze "zmian nie stwierdzono".
Podobno to tkanka chrzęstna... No nie wiem, w każdym razie pytanie do
Was brzmi co to może być i jak się za to zabrać?

Koleżanka była już u kilku lekarzy (niestety państwowo, bo jej mamy nie
za bardzo stać ostatnio na prywatne wizyty) i cóż, niewiele jej to
niestety pomogło, lekarze albo ją "olewali" albo mówili jawne bzdury
(np. że ujemny wynik badania Waalera-Rosego wyklucza reumatyzm - akurat
wiem, że to nieprawda, bo moja mama ma reumatyzm i się w tym dobrze
orientuje).

Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie w imieniu koleżanki.

Dziękuję z góry i pozdrawiam.

--
K. gg:1533980

"The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable one
persists in trying to adapt the world to himself. Therefore all progress
depends on the unreasonable man." - George Bernard Shaw