Tartufo - co to takiego?

1. Data: 2001-07-11 07:04:25

Temat: Tartufo - co to takiego?
Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zwykle prosze Was o pomoc. Kupilam w sklepie pyszny deser Tartufo. Czy moze
macie jakis przepis jak wykonac taka pychote samemu?
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-11 07:13:31

Temat: Re: Tartufo - co to takiego?
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} <w...@o...pl> wrote in message
> Jak zwykle prosze Was o pomoc. Kupilam w sklepie pyszny deser Tartufo. Czy
moze
> macie jakis przepis jak wykonac taka pychote samemu?

Przepisu niestety nie podam, bo nigdy takiego sera nie widzialam, ale czy
mozesz napisac jaki to ser? Jak wyglada, smakuje...moze tez zakupie jak
gdzies spotkam, jesli taki pyszny.
Asia

1. Data: 2001-07-11 07:49:09

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Jak zwykle prosze Was o pomoc. Kupilam w sklepie pyszny deser Tartufo. Czy moze
>macie jakis przepis jak wykonac taka pychote samemu?
>pozdr. Wilma

tez jadlam i tez libie, choc nie tak bardzo jak tiramisu

Tarfuto to po wlosku trufle. Jakoz, ze slodkie rzeczy tez moga
byc truflami, nie tylko nieladne grzyby, wiec chyba chodz o
zawartosc rumu i kawy/czekolady w deserku. Kiedys przeszukalam
internet w celu znalezienia przpeisu, oczywiscie przepadl on ,
ale tak pi rzay oko to sa wisienki w kawalkach, kawa rozpustna,
kakao, cukier w garze pogotwac. Osobno zrobic kogiel mogiel ,
smietana tez tam wystepuje ale nie pamietam w jakiej roli (luzem
czy ubita). Pomieszac to z garnka z koglem moglem, dodac smietane
(chyba jednak ubita, bo inaczej sie to rozleci czyli rozplynie),
dodac na pewno rum. posypac grubo kakao, wsadzic do lodowki i jak
sie da, odczeka az to wszystko zesztywnieje.

a teraz pora na fachowwcow tu. I Laroussa (w ktorym juz zostalo
malo stron bo z Grubym pod stolem, przy piwie, zrobilismy cala
flotylle samolotow british Airways)

Krysia, bezczelnie nie za slupem (no nie podalam tam nic
sztucznego!)
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-11 09:15:35

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

sciągnięte z serwera po nowopolsku. Jak ktoś chce, może tłumaczyć ;-))

Waldek

Amount Measure Ingredient -- Preparation Method
-------- ------------ --------------------------------
1 cup Sugar
2/3 cup Cocoa
2 teaspoons Instant expresso or coffee
1/3 cup Water
4 Egg yolks
10 Maraschino cherries
1 cup Heavy cream
2 tablespoons Rum
2/3 cup Chocolate -- coarse chop

Soak cherries in rum. Sift sugar; cocoa, and instant coffee together and
place in a heavy sauce pan. Add the water and mix well. Bring to a boil
and
cook until everything is well mixed. While syrup is cooking, whip the
egg
yolks until light and fluffy. Reduce the speed of the beaters to the
lowest
level and add the hot syrup in a continuous fine stream. Continue
beating
until the mixture is thick and forms a ribbon pattern when the beater is
pulled away. Chill well. Whip the cream with the 2 tablespoons of rum
until
stiff. Fold into the chocolate mixture. Fold in the chopped chocolate.
Arrange foil lined paper cups in a muffin pan. Fill each cup 1/3 of the
way
full. Place a cherry in each cup then fill the rest of the way. Freeze
at
least 4 hrs. Before serving pipe whipping cream on top if desired. It
will
keep in the freezer for about a month.

1. Data: 2001-07-11 09:16:21

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>sci?gni?te z serwera po nowopolsku. Jak kto? chce, mo?e t?umaczy? ;-))
>
>Waldek
>
> Amount Measure Ingredient -- Preparation Method
>-------- ------------ --------------------------------

qrcze, przpeis wyglada znajomo...skad on??

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-11 09:39:31

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:cr0okt0k8bt5u3l3t77afn0dqiddt9j4g0@4ax.com...
[...]

Wyglada na to, ze wszystko jest dostepne i w miare nie drogie. W sklepie ten
smakolyk kosztuje prawie 6 zl ;o(( a w kawiarni widzialam i po 15 zl
Dzieki Ci Krysiu. Mam nadzieje, ze jesli nikt nie odezwie sie z gramatura, uda
mi sie zrobic to na babskie oko ;o)
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-11 09:43:50

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> qrcze, przpeis wyglada znajomo...skad on??

http://SOAR.Berkeley.EDU/recipes vel http://www.recipesource.com

dużo ciekawych recept. Także ten gulasz ze słonia który podałem
poprzednio. Przypisanie regionalne jest niezbyt prawidłowe (w kuchni
polskiej dużo recept ukraińskich, for example) ale w sumie fajna rzecz.

Waldek

1. Data: 2001-07-11 11:40:54

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>http://SOAR.Berkeley.EDU/recipes vel http://www.recipesource.com
>
>du?o ciekawych recept. Tak?e ten gulasz ze s?onia który poda?em
>poprzednio. Przypisanie regionalne jest niezbyt prawid?owe (w kuchni
>polskiej du?o recept ukrai?skich, for example) ale w sumie fajna rzecz.
>
>Waldek

Ta,

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-11 18:45:30

Od: "Art (Gruby)" <jbcp@(nOSpam)pacbell.net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Jul 2001 11:43:50 +0200, Waldemar Krzok
<w...@z...fu-berlin.de> wrote:

>http://SOAR.Berkeley.EDU/recipes vel http://www.recipesource.com
>

>Waldek
Najstarsze i jedeno z najlepszych zrodel kulinarnych w sieci...;-)
Art.
Art.(Gruby)
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours."

kasza+...
baklazan z prosciutto i szparagi
Cos na impreze grillowo-nasiadowa. Pomozecie????
Zupa - prosta, a wykwintna...
Pieczone filety z ryby