Temat maturalny

1. Data: 2004-09-13 06:08:19

Temat: Temat maturalny
Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

napisał do mnie uczeń:
=====
Oto temat z polskiego maturalny: "Małe formy literackie w
przekazie internetowym. Analiza zjawiska na wybranych
przykładach".

Ja oraz nauczyciel uczacy mnie polskiego nie wie o co za bardzo
chodzi w tym temacie i mialem sie odwolac do informatyka czyli
Pana. Prosze o pomoc.
=====

A ja nie bardzo wiem, co mu odpowiedzieć. Macie jakiś pomysły?

--
Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
(ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

2. Data: 2004-09-13 10:44:13

Temat: Re: Temat maturalny
Od: Yorick <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13 - 09 - 2004 (poniedziałek) o godzinie 08 : 08, na grupie
pl.soc.edukacja, Tristan Alder napisał(a):

> Oto temat z polskiego maturalny: "Małe formy literackie w
> przekazie internetowym. Analiza zjawiska na wybranych
> [...]

Nie jestem pewien czy dobrze myślę, ale IMHO może chodzić np. o tzw.
'blogi' - było nie było, jest to jednak jakaś forma literacka i raczej
nie funkcjonuje ona poza internetem.

Poza tym może również coś bardziej kontrowersyjnego: np. 'poezja
SMS-owa' - nie da się przecież ukryć, że coś takiego istnieje, ma
swój styl i niepowtarzalny język, nie jest to oczywiście kultura
wysoka - ale analizę zjawiska można przeprowadzić... ;-)

--
Z poważaniem,
Yorick

3. Data: 2004-09-13 11:02:39

Od: "arib" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

=====
> Oto temat z polskiego maturalny: "Małe formy literackie w
> przekazie internetowym. Analiza zjawiska na wybranych
> przykładach".
>

> A ja nie bardzo wiem, co mu odpowiedzieć. Macie jakiś pomysły?

ja bym się raczej skupiła na "małych formach literackich":)

4. Data: 2004-09-13 12:12:03

Od: Yorick <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13 - 09 - 2004 (poniedziałek) o godzinie 12 : 44, na grupie
pl.soc.edukacja, Yorick napisał(a):

Po spożyciu kolejnej kawy dotarło do mnie najprostsze: że w końcu
e-mail, czy post na grupę to też przecież formy literackie... :-)

A co mogłaby zawierać taka analiza? Np. choćby omówienie podstaw
netykiety - porównanie zasad odpowiadania na tradycyjny list z tymi
internetowymi. Analizę układu postów (wrotki, sigi - jest to przecież
nowość w sztuce epistolarnej), analizę interpunkcji opartej na
emotikonach, itd., itp... Im dłużej o tym myślę tym bardziej podoba mi
się ten temat ;-) W każdym bądź razie brzmi dużo ciekawiej niż
konieczność udowadniania po raz kolejny, że Adaś M. wielkim poetą był
;-)

--
Z poważaniem,
Yorick

5. Data: 2004-09-14 10:27:33

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Po spożyciu kolejnej kawy dotarło do mnie najprostsze: że w końcu
> e-mail, czy post na grupę to też przecież formy literackie... :-)

e-pistolografia? :-)

pzdr

niemiecki - tanio skutecznie
dobry słownik języka niemieckiego dostępny na internecie
Szczecin-FCE
Problem równoległości
gdzie nauka portugalskeigo