Testy

1. Data: 2000-12-06 09:55:47

Temat: Testy
Od: "Maestro" <m...@k...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś posiada interesujące testy psychologiczne (zwłaszcza
osobowościowe)?!

Pozdrawiam,
Maestro.

1. Data: 2000-12-06 12:39:27

Temat: Re: Testy
Od: "Jarmush" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

jesli tak to i ja bylbym zainteresowany.... :)

1. Data: 2000-12-06 12:46:27

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarmush <j...@h...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:90lc6r$rs6$...@s...man.lublin.pl...

> jesli tak to i ja bylbym zainteresowany.... :)

Obawiam sie, ze bedziecie musieli zadowolic sie psychozabawami. ;)
Profesjonalne testy psychologiczne dostepne sa tylko absolwentom
odpowiednich kierunkow.

Pozdrawiam,
Diana

1. Data: 2000-12-06 18:48:56

Od: "Aleksander Wysocki" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maestro wrote in message <3a2e0d25$1@news.vogel.pl>...
>Czy ktoś posiada interesujące testy psychologiczne (zwłaszcza
>osobowościowe)?!
>Pozdrawiam,
>Maestro.

hm... a po co Ci takie testy?
po przetestowaniu sie test powie np. "Jestes X"
no i Ty bedziesz mial o sobie mniemanie, ze jestes X
i co z tego wynika?
dowiesz sie tylko, jak sie nazywa typ osobowosci
ktory reprezentuje dane cechy
z tym, ze wcale nie musi byc prawda ze przekonanie o posiadaniu
takowych cech ma cos wspolnego z posiadaniem tychze cech

milej zabawy ;-)
Olek

1. Data: 2000-12-06 22:21:35

Od: "Kane" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obawiam sie, ze bedziecie musieli zadowolic sie psychozabawami. ;)
> Profesjonalne testy psychologiczne dostepne sa tylko absolwentom
> odpowiednich kierunkow.

A to pech...

1. Data: 2000-12-07 21:50:51

Temat: Re[2]: Testy
Od: b...@p...onet.pl (boreckixxx) szukaj wiadomości tego autora

Cześć Diana, 2000-12-06, 13:46, piszesz:

> [...]

> Obawiam sie, ze bedziecie musieli zadowolic sie psychozabawami. ;)
> Profesjonalne testy psychologiczne dostepne sa tylko absolwentom

Powinnaś dodać "oficjalnie".
A jeśli można zapytać to: mogłabyś wyjaśnić dlaczego tak jest?
Kojarzy mi się to z ukrywaniem zasad sztuczek, przez iluzjonistów.:-)

--
Pozdrawiam!

boreckixxx

--

Szybkość - Bezpieczeństwo - FTP - SQL - ASP - 100 MB
dla Twojego serwisu WWW [ http://www.op.pl/hosting/ ]

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.psychologia
http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia

1. Data: 2000-12-08 13:55:13

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boreckixxx <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1...@p...onet.pl...

> Powinnaś dodać "oficjalnie".

Hmm... no tak, nie wzięłam pod uwagę sytuacji, gdy ktoś posługując się
sfałszowanymi papierami czy wykorzystując odpowiednie koneksje podstępem
wyłudza potrzebne testy. ;)

> A jeśli można zapytać to: mogłabyś wyjaśnić dlaczego tak jest?
> Kojarzy mi się to z ukrywaniem zasad sztuczek, przez iluzjonistów.:-)

W pewnym sensie masz rację. Chodzi także o prawa autorskie. Kwestionariusze
osobowości, temperamentu czy testy inteligencji są rezultatem długoletnich,
żmudnych badań i powinny być chronione w ten sam sposób, co każda inna
własność intelektualna.

Poza tym psychologowie to zawód zaufania społecznego i badani
proszeni o rozwiązanie testów czy wypełnienie kwestionariuszy, muszą mieć
pewność, że wyniki pozostaną tajne i nie staną się przyczyną nadużyć.

Wyobraź sobie sytuację, że osoba niepowołana i nie mająca żadnego
przygotowania psychologicznego bada (z czystej ciekawości) za pomocą takich
kwestionariuszy swoich bliższych i dalszych znajomych. Nie mając
odpowiedniego klucza do interpretacji wyników (a poza tym klucze takie
również trzeba umieć właściwie odczytywać) nie dość, że nie wie co dany
wynik tak naprawdę sobą przedstawia, to jeszcze może być skłonna do
wartościowania poszczególnych osób ze względu na uzyskane wyniki w teście.
Widzisz więc, że w takich przypadkach następuje całkowita rozbieżność
pomiędzy faktycznym przeznaczeniem danego narzędzia i zamierzonym sposobem i
zakresem jego stosowania a celami i działaniami laika, które mogą wyrządzić
więcej szkody niż pożytku.

Pozdrawiam,
Diana

1. Data: 2000-12-08 14:21:05

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam sie z tym co pisze Diana.
Niestety posiadanie papierka nie gwarantuje zdobycia testu. Po prostu
wiekszosci testow nie mozna nigdzie dostac. I taka jest nasza smutna polska
rzeczywistosc.
pozdr.
i.

1. Data: 2000-12-08 22:13:36

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Diana" <a...@a...net> wrote in message

> [...]
> pomiędzy faktycznym przeznaczeniem danego narzędzia i zamierzonym sposobem
> zakresem jego stosowania a celami i działaniami laika, które mogą

To jest tak, jak danie dziecku zapalki do zabawy.:-)

Pozdrawiam,
jakub

1. Data: 2000-12-08 22:29:14

Od: b...@p...onet.pl (boreckixxx) szukaj wiadomości tego autora

Pozostaje mi tylko przyznać Ci rację.
Prawa autorskie należy szanować, a takie testy w rękach amatora
mogłyby tylko narobić szkody.

Pozdrawiam!
--
boreckixxx