Ti, gde ti sad...

51. Data: 2007-02-07 19:25:39

Temat: Re: Ti, gde ti sad...
Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

R@blinka napisał(a):

> pewnie, że możesz... :)

Proszę bardzo:

"Niebo w gębie"

Ciasto:
---------
1/2 kg mąki
1 op. margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
1 op. cukru waniliowego
1 jajo + 2 żółtka
3 - 4 łyżki śmietany

Margarynę, mąkę i cukier posiekać razem, dodać jajko + żółtka i zagnieść
szybko kruche ciasto. Podzielić na pół i upiec 2 placki.

Masa jabłkowa:
---------------
1 kg kwaśnych jabłek
1 1/2 szklanki cukru
1 op. cukru waniliowego
1 łyżeczka soku z cytryny (jeśli jabłka mało kwaśne)
ew. szczypetka (od szczypta) cynamonu (ja daję wszędzie, gdzie są jabłka
- takie zboczenie)

Jabłka zetrzeć na tarce i udusić z cukrami, sokiem z cytryny i cynamonem.

Masa orzechowa:
----------------

25 dkg orzechów włoskich
1 szklanka mleka
25 dkg masła
1/2 szklanki cukru pudru

Orzechy zmielić i sparzyć gorącym mlekiem. Masło ucierać z cukrem na
pulchna masę, powoli (po łyżce) dodawać ostudzone orzechy.

Polewa czekoladowa
-------------------

10 dag margaryny ew. masła (ja z masła nie próbowałam, więc głowy nie daję)
10 dag cukru pudru
2 łyżki mleka
1 łyżka mąki ziemniaczanej
3 łyżki ciemnego kakao

Margarynę rozpuścić, dodać resztę składników, dokładnie wymieszać,
podgrzewać aż cukier się rozpuści, ale nie dopuścić do wrzenia,
ostudzić, używać do dekoracji, czy czego się tam chce ;)

---------
Na pierwszym kruchym placku wyłożyć i równomiernie rozprowadzić ciepłą
jeszcze masę jabłkową. Przykryć drugim plackiem, na który wyłożyć i
rozsmarować masę orzechową. Zrobić na wierzchu "maziaje" z polewy
czekoladowej, dodatkowo można udekorować połówkami orzechów włoskich.
Wstawić na parę godzin do lodówki, coby się poprzegryzało. Jeść.
Pyyyycha.

Ania
--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******