Tkanie ręczne

1. Data: 2009-06-07 11:33:24

Temat: Tkanie ręczne
Od: boggy <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chciałbym się was poradzić, czy jest szansa by w Polsce znaleźć
osobę / najlepiej firmę, która się zajmuje tkactwem ręcznym. Domyślam
się, że tego typu działalność o ile istnieje - to zajmuje się tkactwem
artystycznym.

Mi natomiast zależałoby na tkaniu zwykłych tkanin - z ew. bardzo
prostymi wzorami (paski / kratka/ ząbki) - o zadanym splocie - np.
diagonalnym.

Pytam się, gdyż moja współpraca z tkalniami z krosnami mechanicznymi
do tej pory była możliwa przy dużych zamowienia (przynamniej 2000m
tkaniny) - a zastanawiam się nad poszerzeniem oferty dla klientów i
nad tym jakie są szanse, żeby ktoś w możliwie krótkim czasie
dostarczał tkanin o zadanych kolorach i splocie ale w ilościach
"detalicznych" - oczywiście za odpowiednią opłatą.

Zamówienia dotyczyłyby tkanin o rozmiarach 75cm na 500cm o dość gęstym
splocie.

Czy ktoś z was wiedziałby jak ten temat ugryźć ?

Pozdrawiam !

2. Data: 2009-06-07 18:38:16

Temat: Re: Tkanie ręczne
Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Cze, 12:33, boggy <m...@g...com> wrote:

> Czy ktoś z was wiedziałby jak ten temat ugryźć ?

Spróbuj znaleźć jakichś spadkobierców Cepelii, bo myślę, że trzebaby
ich szukać w kategorii twórców ludowych. Może w muzeach regionalnych
czy skansenach coś będą wiedzieli?

Ania

3. Data: 2009-06-07 18:41:15

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://chodniki.w.interia.pl/tkactwo.html

Wiem - nie o chodniki ci chodzi, ale sprzęt ta pani ma, zaś grubość
wątku i osnowy to może być sprawa drugoplanowa.

http://www.zgstl.kei.pl/szlak_1/tkactwo/trzcionkowsk
a/zofia_trzcionkowska.htm

i tak dalej.

Ania

4. Data: 2009-06-07 21:39:54

Od: "j...@o...eu" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Spróbuj znaleźć jakichś spadkobierców Cepelii, bo myślę, że trzebaby
> ich szukać w kategorii twórców ludowych. Może w muzeach regionalnych

Byłam w takich warsztatach Cepelii w Toruniu (na wycieczce w ramach kursu
tkactwa) na poczatku lat osiemdziesiątych. Tkano tam obrusy, bieżniki i chusty
na krosnach ręcznych. Te chusty malowano w charakterystyczne róże (starsze
koleżanki pewnie je pamiętają). Byłam zauroczona tym miejscem i natychmiast
chciałam się tam przyjąć do pracy. Powiedziano mi, że niestety są w trakcie
likwidacji. Co mogło się stać z wyposażeniem? Wystarczajaco długo już zyję na
tym świecie, dlatego nie mam nadziei, ze zostało to mądrze zagospodarowane.
Maria z Bydg.

5. Data: 2009-06-11 17:25:16

Od: "Marta" <...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak z ciekawości, są osoby zainteresowane chustami za tak duże kwoty?
(biorąc pod uwagę tkanie materiału na indywidualne zamówienie)

pozdrawiam,
Marta

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4148
(20090611) __________

6. Data: 2009-06-11 22:58:46

Od: "Abigeil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.zgstl.kei.pl/szlak_1/tkactwo/trzcionkowsk
a/zofia_trzcionkowska.htm

przepraszam ze offtopikuje, ale...
myslalam ze takich rzeczy od wiekow sie nie robi :-)
jeszcze kilkanascie lat temu jedna taka plachte mialam na scianie, ale przy
wszechobecnych molach, na ktore nic nie dziala... aktualnie sluzy zaplachte
do przenoszenia siana :-(

a druga zamiast koca do rozkladania na lace, ale ta nadwyrezyly myszy...
ech... stare dobre fajne rzeczy...

[xxx] Dama z wachlarzem
Baletnica ( szydełkowa)-- Poszukiwana
Pracownik e-mail pilnie poszukiwany __ 1 - 5 tys zł / mies
[ot] oddam gazetki robotkowe - gdansk
[ot] kraków - truskawkowe spotkanie robótkowe