Torebki do gotowania miesa

11. Data: 2006-02-28 07:03:36

Temat: Re: Torebki do gotowania miesa
Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

EWA napisał(a):

> Może podacie jakieś przepisy, jak przygotowujecie mięso do szynkowara.
> Jnteresuje mnie boczek oraz inne mięsa. Proszę o podpowiedź.
> Ewa

Ponieważ nikt się nie zgłosił, to ja, żeby nie było próżni:
nie robię niczego specjalnego. Kilka godzin, noc, przed gotowaniem
obsynpuję ziołoami lub przyprawami albo jedynm i drugim, polewam
przyprawą do zup. Nie stoosowałem zadnej saletry, soli do peklowania ani
takich innych.
Wkładam do szynkowaru (czasem z pokrojoną w piórka cebulą, czasem z
czosnkiem, czasem z marchwią w słupy, jeśli mięsa jest mniej)dokładam
denko, sprężynę i do zimnej wody, od zagotowania - ok. 1,5 godziny
wolnego bulkania. Zdazrało się, że mięsa buyło za dużo, nie dawało się
ścisnąć - wstawiałem bez sprężyny, po 40 minutach wyjmuję szynkowar
(rękawice ochronne!!!), dokładam już bez większego probjemu sprężynę
(ew. zlewając nieco sosu/płynnej galaretki) i na następne 40-50 min.
Dość ważne jest sól, inne smaki wedle uznania.

--
JackOss - a po co mi sygnatura?

12. Data: 2006-02-28 11:00:44

Od: " JaMyszka" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz napisał:

> [...]
> ostatnio (przed gwiazdka) nowi znajomi probowali mojej wedliny...
> to pozamawialem na allegro dla nich na prezenty...
> jakies 2 sztuki po 25 pln...

Jeśli to takie, to lekko zdrożały http://tiny.pl/m1x1 :( A ich cena dalej rośnie:(
I pozwól, że się dopytam...
Jacek Ostaszewski w swoim przepisie użył sformułowania
> po 40 minutach wyjmuję szynkowar (rękawice ochronne!!!)
oraz brak (wg w/w zdjęcia) zaworu bezpieczeństwa, rodzi we mnie podejrzenie,
że szynkowar wstawiany jest do wody w drugim naczyniu. Czy dobrze myślę?
Jak duże ma to być naczynie? Z pokrywką? Cały szynkowar zalany wodą?
Wybacz pytania blondynki;*-)

--
Pozdrawiam :)
JM

13. Data: 2006-02-28 11:30:20

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka napisał(a):

> [...]
> że szynkowar wstawiany jest do wody w drugim naczyniu. Czy dobrze myślę?
> Jak duże ma to być naczynie? Z pokrywką? Cały szynkowar zalany wodą?

Wstawia się szynkowar do gara z wodą i ten gar na gaz. CZyli szynkowar
jest w gotującej wolno wodzie. Ile wody? Tyle, żeby się nie wlewała
bulgo'cąc do szynkowaru. Czasem, jak jest mięsa pod wieczko i nie
dociśnięTe (patrz poptzredni mój post o dużej porcji), to z szynkowaru
wycieka trochę sosu do wody. No, trzeba wtedy starannie umyć oba naczynia.
PRzy normalnej porcji wkładu, kiedy uda się je docisnąć
wieczkiem-srpężyną-drugim "wieczkiem", nie trzeba wyjmować aż do
ugotowania, czyli przez całe 1,5 godziny. A czasem nawet zapominam i
stygnie razem z wodą. Nie szkodzi w niczym. Ale jeśli nałożyłem tyle, że
nie da się włożyć sprępżyny, to w połowie okresu gotowania muszę wyjąć,
dołożyć sprężynę i docisnąć ją. WEtedy bez rękawic się nie da, bo
przecież to wyjęTe z wrzątku. A nie chcę studzić, zakładać sprrężynę, od
nnowa gotować.
Zawór nie jest potzebny, bo to nie szybko- tylko szyNkowar. Nic tam nie
jest uszczelnione. Sprężyna tylko "ubija" wkład, żeby potem był kawałek
"rolady", a nie zwyczajnie uduszony na parze kawałek mięsa...

Mam nadzieję, że nie prezsadziłem z wyjaśnieniami? ;-))
--
JackOss - a po co mi sygnatura?!

14. Data: 2006-02-28 11:32:08

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka napisał(a):
> [...]

kupilem jakos tak tanio bo gosciowi zamokly w transporcie i tekturowe
opakownia byly zniszczone (co i tak nie ma znaczenia)...
tak szynkowar wklada sie do innego naczynia z woda...
nalezy pamietac zeby woda nie bulgotala...
najlepsza szynka wychodzi moim zdaniem jesli temperatura wewnatrz
szynkowaru nie przekracza 90 stopni...
czyli woda w zewnetrznym naczyniu powinna lekko raz na jakis czas pyrkac...
Mars

15. Data: 2006-02-28 11:47:33

Od: " JaMyszka" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski napisał:

> [...]
> Mam nadzieję, że nie prezsadziłem z wyjaśnieniami? ;-))

Wcale, a wcale...
;*-))
Baaa, zrozumiałam, że najpierw wkładamy sprężynę, a potem dokładamy mięcho;p
Bo przedtem, to ... hmmm... widziałam to w odwrotnej kolejności;/
Echh...
Thx za tak szybką odpowiedź:D

16. Data: 2006-02-28 12:16:06

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mięcho;p
> Bo przedtem, to ... hmmm... widziałam to w odwrotnej kolejności;/

Przedtem właśnie widziałaś to dobrze. Do szynkowara mięso na to taka
metalowa okrągła nakładka .Tak jak na ogórki małosolne do garnka wkładasz
talerzyk żeby docisnąć. Teraz dopiero sprężyna i na to przykrywka która
dociska sprężynę a owa sprężyna tą nakładkę a nakładka dociska mięso. I
pomyśleć, że to takie proste jak się robi z opisem już dużo gorzej.

Anet

17. Data: 2006-02-28 12:55:54

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka napisał(a):

> [...]
> Baaa, zrozumiałam, że najpierw wkładamy sprężynę, a potem dokładamy mięcho;p
> Bo przedtem, to ... hmmm... widziałam to w odwrotnej kolejności;/

Mięso, pokrywka, sprężyna dociskowo, przykrywka dociskająca sprężynę, bo
przecież sprężyna, żeby była sciśnięta musi być z dwu stron ograniczona?..

--
JackOss - a po co mi sygnatura?!

18. Data: 2006-02-28 12:57:48

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka napisał(a):

> [...]
> Echh...
> Thx za tak szybką odpowiedź:D

"...łowie okresu gotowania muszę wyjąć, dołożyć sprężynę i docisnąć
"ją... - znaczy: wyjąć CAŁY szynkowar z garnka-bazy. Cały szynkowar i
dopiero teraz założyć sprężynę, bo mięso zmniejszyło objętość!...

--
JackOss - a po co mi sygnatura?!

19. Data: 2006-02-28 14:08:29

Od: "EWA" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Ostaszewski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> (ew. zlewając nieco sosu/płynnej galaretki) i na następne 40-50 min.
> Dość ważne jest sól, inne smaki wedle uznania.

Dzięki za odpowiedź. Mam jeszce kilka pytań, czy mięso dajesz w całości czy
rozdrobnione, czy robiłeś roladę z boczku jeżeli tak to jak, czy próbowałeś
robić golonkę?

Ewa

20. Data: 2006-02-28 15:16:38

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

EWA napisał(a):

> [...]
> rozdrobnione, czy robiłeś roladę z boczku jeżeli tak to jak, czy próbowałeś

Boczek - tak. W środek wkładałem marchew, żpeby było wizualniej,
prezsypywałem warstwy ziółmi - i tyle. Maggi. Marchew nie może być
dłuższa niż ubite mięso, bo sprtężyna nie zadziała, to oczywiste.
Kawałki - tak, ale chyba dałem za mało żelatyny - trochę się - jednak -
rzsypywało. Nie robiłem z mielonego, bo się bałem, że cały tłuszcz
wypłynie, zostanie plasterek "salami", chzyba żeby ałdny kawałek chudy
samemu pomleć?..
Golonkę - tak. CHyba nieco dłużej gotowałem, godzinę i 3/4. Ale to dość
tłuste, a ja mam HDL czy CKM, czy może SLD?.. Staram się bardziej po
drobiu lecieć. CHoć w aktualnej grypiej sytuacji takie mięso nieSMAZONE
i nieGOTOWANE uczciwie... Hm... Wół też niepweny, świnia tłusta...
Ryby??? Ryby!!!

--
JackOss - a po co mi sygnatura?!

humms