Torf na działce

1. Data: 2008-01-27 08:07:22

Temat: Torf na działce
Od: "kris" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wybudowałem dom, wiosną muszę więc zadbać o jego otoczenie. Działka jest
typowo torfowa. Chcę tam zrobić ładny trawnik i ew. żywopłot. Czy na torfie
bedzie ok czy trzeba nawieźć na to kilkanaście cm normalnej czarnej gleby.
Torf wydaje mi się strasznie miękki- ugina sie pod nogami.
Prosze o rady- co proponujecie?

Krzysiek

2. Data: 2008-01-27 09:31:50

Temat: Re: Torf na działce
Od: Mehi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

kris pisze:
> [...]
> bedzie ok czy trzeba nawieźć na to kilkanaście cm normalnej czarnej gleby.
> Torf wydaje mi się strasznie miękki- ugina sie pod nogami.

Ja proponuje grupe roslin owadozernych - mianowicie saracenii :)
Slicznie wygladaja, sa oryginalne, idealne do torfu, ladnie kwitna i
moga zimowac w glebie :)

3. Data: 2008-01-27 12:33:51

Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kris pisze:
> [...]
> bedzie ok czy trzeba nawieźć na to kilkanaście cm normalnej czarnej gleby.
> Torf wydaje mi się strasznie miękki- ugina sie pod nogami.

Pozadroscic :o)
Wiekszosc ma odwrotny problem, tzn ma piach i wozi torf, aby cos roslo.
Mysle, ze do tego torfu to najlepszy by byl zwykly piasek, rozrzucic po
tereniw i np glebogyzarka wymieszac z tym torfem.
Torf jest kwasny wiec moze jakis nawoz dolomitowy ew wapno.

Pozdrawiam
Igus'

4. Data: 2008-01-27 12:40:40

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

kris pisze:
> [...]
> bedzie ok czy trzeba nawieźć na to kilkanaście cm normalnej czarnej gleby.
> Torf wydaje mi się strasznie miękki- ugina sie pod nogami.

Co znaczy "Działka jest typowo torfowa."
Na czym posadowiłeś dom?
pozdr. Jerzy

5. Data: 2008-01-27 14:16:44

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> Co znaczy "Działka jest typowo torfowa."
> Na czym posadowiłeś dom?

Pewnie na palach. Jeśli ugina się pod nogami, to chyba jest tam bagno
pod spodem?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2008-01-27 14:40:54

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:

> Pewnie na palach. Jeśli ugina się pod nogami, to chyba jest tam bagno
> pod spodem?

Drogi Panie Michale, torfowisko to nie to samo co bagno.
Rozwinąć?
pozdr. Jerzy

7. Data: 2008-01-27 15:17:15

Od: "kris" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co znaczy "Działka jest typowo torfowa."
> Na czym posadowiłeś dom?
> pozdr. Jerzy

Pod domem wymieniłlem grunt. Torfu było ok 1m.
Pozdrawiam
Krzysiek

8. Data: 2008-01-27 18:42:58

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Jan 2008 09:07:22 +0100, kris napisał(a):

> [...]
> bedzie ok czy trzeba nawieźć na to kilkanaście cm normalnej czarnej gleby.
> Torf wydaje mi się strasznie miękki- ugina sie pod nogami.

Wybudowałeś dom na terenach torfowych???
--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

9. Data: 2008-01-28 09:16:34

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kris" wrote ...
> Torf wydaje mi się strasznie miękki- ugina sie pod nogami.

Domu już nie zburzysz.
Możesz się z kimś dogadać, wybrać ten torf i zamienić na ziemię, mało
prawdopodobne, ale ktoś może chcieć takiej zamiany.
A tak, to możesz być oryginalny i zrobić piękny żywopłot z borówki
amerykańskiej i połączysz przyjemne z pożytecznym i smacznym :)
Z tymi roślinami owadożernymi się powstrzymaj i najpierw je obwąchaj
czy ten smród Ci pasuje :)
Na resztę kilka wywrotek piachu/gliny, wapno i glebogryzarką
przejechać, tak jak ktoś tu pisał.
Pzdr,
A.

10. Data: 2008-01-28 12:50:55

Od: Mehi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aaron pisze:

> Z tymi roślinami owadożernymi się powstrzymaj i najpierw je obwąchaj
> czy ten smród Ci pasuje :)

soryy, ale rosliny owadozerne nie smierdza. pracowalam z nimi w sklepie
i chyba wiem co mowie.

Dla dorosłych ogrodników ;-)
Pachnące drzewo
Paulownia puszysta