Tort inny niż zawsze :) (jaki?)

1. Data: 2005-02-06 18:50:01

Temat: Tort inny niż zawsze :) (jaki?)
Od: "Ania" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

przepisu na sałatkę z ryżem nikt nie znał więc może ktoś z Was tym razem
poratuje przepisem :)
Chciałabym zrobić tort urodzinowy ale nie ze zwykłą bitą śmietana tylko
jakiś ciut bardziej wymyślny np. z masą/kremem serowym, budyniowym albo z
bitą śmietaną i czymś jeszcze :) Albo np. z takim kremem lekko budyniowym
jaki jest w ciastkach Orbis (w cukierniach Orbis ;)) Ew. moze być jakiś inny
krem - jedyny warunek to to by krem nie był maślany i bardzo tłusty! Tort
może być czekoladowy, waniliowy, owocowy - obojętnie, ważne żeby był z
jakimś "fajnym" nie zapychającym kremem.
Dziękuje za pomoc!

Pozdrawiam
Ania

--
"...a przecież kazdy chyba chce
aby trwało

1. Data: 2005-02-06 20:22:15

Temat: Re: Tort inny niż zawsze :) (jaki?)
Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przepisu na sałatkę z ryżem nikt nie znał więc może ktoś z Was tym razem
> poratuje przepisem :)

Może tort winogronowy:
Ciasto:

6-7 dużych jaj

1 szklanka cukru

1 torebka cukru waniliowego

sok z 1 cytryny

1/2 szklanki mąki kartoflanej

1/2 szklanki mąki

1 łyżka proszku do pieczenia

Krem:

2 kubeczki kremówki

2 czubate łyżki żelatyny

1/2-3/4 szklanki mleka

1 szklanka ajerkoniaku

1/2 kg winogron

Żelatynę rozpuścić w mleku, chwilę pogotować. Odstawić do ochłodzenia.

Jajka ubić na parze, potem włożyć do zimnej wody. Wszystkie składniki
wymieszać.

Tortownicę wyłożyć folią lub papierem do pieczenia. Ciasto wyłożyć do
tortownicy. Upiec.

Gdy ciasto ostygnie, przekroić je na pół w poziomie i górną część pokruszyć,
a dolną zostawić w tortownicy i pokropić ją wodą z cytryną.

Ubić kremówki (lekko zamrożone), wymieszać je z żelatyną z mlekiem,
ajerkoniakiem oraz pokruszonym ciastem.

Dodać do kremu winogrona lub inne owoce. Przekładać ciasto masą.

Pozdrawiam.

Barbara.

1. Data: 2005-02-06 20:37:34

Od: "mari" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

nie wiem jakie torty uwaza sie za typowe, ale u nas mozna czesto taki
spotkac:

2 kubki 0,45l smietany kremowki
3 galaretki o roznych smakach /zazwyczaj wybieramy zielone i rozowe, a na
gore to juz obojetnie ;)
moga byc orzechy, migdaly, kawalki czekolady gorzkiej

spodem jest biszkopt

natomiast reszte robimy tak:
1 galaretke rozpuscic w 0,2l (mniej niz szklanka) wrzacej wody,
przestudzic - zeby byla zimna, 1 kremowke zimna ubijac, pod koniec ubijania
gdy jest gesta powoli dodawac ta ostudzona galaretke. Wylac to na biszkopt.
Druga warstwe robi sie tak samo. Do tej masy mozna dodac troche kokosu,
orzechy, migdaly, natomiast pomiedzy te dwie warstwy mozna dodac owoce, i
posiekana czekolade. Na sama gore wylewamy ostatnia galaretke - robiona juz
normalnie.

Pozdrawiam :)

1. Data: 2005-02-06 20:38:47

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:cu5ots$dqo$1@atlantis.news.tpi.pl
Od: Ania <a...@b...wroc.pl>
Było:
> Chciałabym zrobić tort urodzinowy ale nie ze zwykłą bitą śmietana
> tylko jakiś ciut bardziej wymyślny np. z masą/kremem serowym,

Ciasto:
- 25d cukru
- 4-5 jajek
- skórka z 2-3 cytryn
- 25d margaryny
- 18d mąki pszennej (przesiać)
- 18d mąki ziemniaczanej (nie wiem czy trzeba ale też przesiewam)
- sok z 1 dużej cytryny
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa:
- 2 małe budynie śmietankowe (normalne, nie duże)
- 1 kostka masła (25d)
- 1 żółtko
- sok z 1/2 cytryny
- 3/4 szkl. cukru pudru (to zależy jak ma być słodko)

Masa - Budynie ugotować w połowie ilości mleka podanej na opakowaniu,
przesudzić.
Resztę składników utrzeć na gładką masę ! Dodać na końcu przestudzony budyń
i utrzeć ponownie na gładką masę.

Ciasto - Utrzeć cukier z żółtkami - do białości - dodać skórkę cytryny,
margarynę, mąkę z proszkiem do pieczenia, wlać sok z cytryny.
Po każdym dołożeniu składnika ucierać na jednolitą masę czyli co przecinek
;-) Bez tego ucierania pomiędzy to podobno z ciasta się robi błeee, ale
nigdy nie sprawdziłem.
Piec około 40 minut 180-200c

Przy okazji dlaczego w tym przepisie jest po 18dkg mąki ?
Babcia nie żyje a ja ten przepis pierwszy raz zobaczyłem całkiem niedawno
... Może wiecie co to za miara ?

Masę ułożyć pomiędzy warstwami ciasta oraz na wierzchu, tego nie ma w
przepisie ale u nas dokłada się jeszcze na wierzch - zamiast masy
budyniowej - bitą śmietanę z sokiem z drugiej połówki cytryny i kandyzowaną
skórkę cytryny.

Pomoc dla zagubionych http://evil.pl/pip/index.html
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

1. Data: 2005-02-07 07:42:30

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> Witam :)
>
> przepisu na sałatkę z ryżem nikt nie znał więc może ktoś z Was tym razem
> poratuje przepisem :)
> Chciałabym zrobić tort urodzinowy

Upiec tradycyjny biszkopt i podzielić na dwie części.

Masa:
5 żółtek utrzeć na puch z 3/4 szkl. cukru. Nastepnie dodać 1 budyń
(najlepiej bez cukru) waniliowy i dokładnie wymieszać.
Zagotować szklankę mleka i wlać przygotowaną masę. Ugotować szybko
mieszając, aby nie powstały grudki.
Odstawić do ostygnięcia, a następnie ukręcić mikserem z 1 kostką masła. Krem
podzielić na dwie części. Do jednej dodać 2 łyżki kakao, a do drugiej
dowolne bakalie.
Spód biszkoptu nasączyć ajerkoniakiem lub innym alkoholem (o ile to ma być
dorosłych) na to wyłożyć ciemna część masy, drugi biszkopt + ajerkoniak i
jasna masa.
Wierzch udekorować owocami ew. zalać galaretką.

Dorota

*Strange kind of woman

Skwarki w smalcu
Przepis na jeżyki - gdzie?