Toxoplaspoza

1. Data: 2005-04-22 09:52:38

Temat: Toxoplaspoza
Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, proszę o pomoc w interpretacji wyniku, dzisiaj odebrałam i niewiele z
tego rozumiem.
Toxo G (s)
TOXO IgG 46,5 IU/ml

wynik ujemny <6,40 IU/ml
wynik wątpliwy =<9,9 IU/ml
wynik dodatni >= 10,0 IU/ml

Jak mam rozumieć mój wynik, widzę, że jest dodatni, czy to znaczy, że miałam
kiedyś, czy, że mam teraz... czy może jeszcze coś innego??? Martwić się, czy
nie? Iść z tym gdzieś, czy można dać spokój???
Proszę podpowiedzcie, bo nie zanam się kompletnie.

--
Pozdrawiam, Ania
http://www.maranta.neostrada.pl/

2. Data: 2005-04-22 10:02:58

Temat: Re: Toxo... co? (było: Toxoplaspoza)
Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maranta1" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

*toxoplazmoza*

D.

3. Data: 2005-04-22 10:26:43

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:d4ai4k$gma$1@opal.icpnet.pl...
> Użytkownik "maranta1" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> *toxoplazmoza*

Na skierowaniu na badanie lekarz napisał p.p. Toxoplasmozie i wyjątkowo
napisał to wyraźnie :)
Może pokirtlało mu się, łacińskie toxoplasmosis, z naczą toksoplazmozą.
Jak zwał tak zwał, mówiłam, że się kompletnie nie znam...
Nadal proszę, jeśli mógłby ktoś powiedzieć, czy mam się martwić, czy może
cieszyć (ponoć od przybytku głowa nie boli ;)
Hmm, tak sobie myślę, czy ogoniaste też mam na to leczyć, czy im wszystko
jedno???
A w ogóle czy ja mam się leczyć, czy to już przeszłość i czy na podstawie
tego wyniku można to stwierdzić?

4. Data: 2005-04-22 10:35:20

Temat: Re: Toxoplaspoza
Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

miałam
> kiedyś, czy, że mam teraz... czy może jeszcze coś innego???

IgG oznacza, ze przechorowałaś toxo, a żeby stwierdzić czy teraz nie jesteś
zakażona to powinnaś zrobić IgM, z reguły mając p/ciała nie powinno się
chorować, niestety spotkałam się z przypadkami, ze zarówno IgG jak i IgM
były dodatnie

5. Data: 2005-04-22 10:45:08

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anetta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zakażona to powinnaś zrobić IgM, z reguły mając p/ciała nie powinno się
> chorować, niestety spotkałam się z przypadkami, ze zarówno IgG jak i IgM

Rozumiem, troszkę pogooglałam, ale głównie natknęłam się na informacje
dotyczące ciężarnych i kotów, stąd moje pytanie na tej "fachowej" grupie.
A czy sama ta wartość- 46,5 IU/ml coś mówi? Bo wartości dodatnie są od 10
IU/ml. Co to oznacza, że jest tyle a nie mniej czy więcej?

6. Data: 2005-04-22 10:47:29

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anetta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

I przede wszystkim dziękuję za odpowiedź oczywiście :)

7. Data: 2005-04-23 09:58:04

Od: Sealet <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy sama ta wartość- 46,5 IU/ml coś mówi? Bo wartości dodatnie są od
> 10 IU/ml. Co to oznacza, że jest tyle a nie mniej czy więcej?

To oznacza tyle, ze Twoj organizm ma stosunkowo niezla odpornosc
przeciwko toxo..teraz zrobic IgM albo za jakis 2-3 tygodnie zobaczyc
IgG(zobaczyc czy rosnie - aktualne zakazenie, czy spada - po zakazeniu)

Sealet

ból serca + inne dodatki
Minulet wycofanie z aptek
Zapalenie krtani