Transaminazy

1. Data: 2002-01-20 08:32:29

Temat: Transaminazy
Od: "Jacek" <j...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Nie mam pojęcia co to takiego, jakś wskaźnik wątrobowy. Wiem jedno moja
siostra ma dwudziestorkrotnie przekroczoną normę. Wykluczono WZW. Więc pytam
co to są transaminazy i z czym są związane

Jacek

2. Data: 2002-01-21 21:04:43

Temat: Re: Transaminazy
Od: "[benY]" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiec mamy:
AlAt -aminotransferaze alaninowa
ApPat- aminotransferaze asparaginowa.

wystepuja w watrobie i sercu (choc nie tylko).
przekroczenie poziomu AlAt moze byc zwiazane z zotlaczka (np. WZW),
uszkodzeniem watroby, zbyt tlusta dieta, nowotworem,

podniesienie sie AlaT i AspAt ponad norme moze wskazywac na przebyly zawal
serca, niewydolnosc itp.

polecam->fizjologia czlowieka
->haprer -biochemia
->stryer-biochemia

/ah! sa to zwiazki wystepujace w komorkach , ktore zamieniaja formy
nieprzechodnie zwiazkow w takie, ktore moga byc transportowane, nie
wystepuja poza komorka, wiec jesli (do normy) sa poza nia- plyny ustrojowe-
swiadczy to ogolnie o uszkodzeniu komorki(ek))

3. Data: 2002-01-22 08:02:18

Od: "[benY]" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ApPat- aminotransferaze asparaginowa.
tutaj ^ powinno byc oczywiscie AspAt