Trisz Divinis - jak?

1. Data: 2002-11-05 14:53:38

Temat: Trisz Divinis - jak?
Od: "max" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktos z obecnych zna przepis na ta zacna nalewke i moze sie podzielic?
Pozdrawia (M).

1. Data: 2002-11-05 18:49:03

Temat: Re: Trisz Divinis - jak?
Od: g...@a...net (Gosia Jurczyszyn) szukaj wiadomości tego autora

on 5-11-02 15:53, max at d...@p...onet.pl wrote:

> Witam,
> Czy ktos z obecnych zna przepis na ta zacna nalewke i moze sie podzielic?
> Pozdrawia (M).
----------
Nie wiem, ale moze warto sie zapytac na pl.rec.ksiazki? Tam powinni byc
jacys maniacy Wankowicza:) Jak sie nie zapytasz, to ja sie jutro zapytam.
Dzis nie zdaze, bo zaraz zejda sie goscie na Slawomira...

Gosia
_____________________
Mezczyzni kochaja jesc. Niekiedy kochaja takze kobiete. Nigdy jednakze nie
kochaja jej bardziej niz jesc.

1. Data: 2002-11-06 07:29:42

Od: "max" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia Jurczyszyn <g...@a...net> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:B9EDCFA9.ABA%g...@a...net...

> [...]
> jacys maniacy Wankowicza:) Jak sie nie zapytasz, to ja sie jutro zapytam.
> Dzis nie zdaze, bo zaraz zejda sie goscie na Slawomira...

Hihihi,
Sorki za napad smiechu, ale wlasnie z tamtej grupy mnie tutaj przyslali.
Spojrz sobie w watek "Szmugiel"
:-)
Pozdrawia (M).

1. Data: 2002-11-06 11:38:55

Temat: "Trejos Devynerios" - dlugie
Od: Bozenka <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> podzielic?

Czy chodzi Ci o litewska ziolowa nalewke "dla przyjemnosci" "Trejos
Devynerios"?

http://www.stumbras.lt/index.php?flt_grupes_id=2

Czy moze o ziolowy ekstrakt "dla zdrowia" o tejze nazwie do dostania
tylko i wylacznie w aptekach?

http://www.999.lt/index_pl.html

I nalewka "dla przyjemnosci" i nalewka "dla zdrowia" sa wyprodukowane z
27-miu ziol ==> 3x9 - stad nazwa "Trzy Dziewiatki". Pozniej, na bazie
tej oryginalnej receptury, powstala ta nalewka "dla przyjemnosci" ;-)

------------- cytat ze strony http://www.999.lt/ ---------------------
<...>
Uważa się, że receptura "TROJANKI" litewskiej ("TREJOS DEVYNERIOS")
sięga do wieków XV - XVI. Preparat o podobnej recepturze na Łotwie był
nazywany balsamem Ryskim. Ostatni wyznacza się właściwościami
leczniczymi przy zaburzeniach żołądka i jelit, był używany już przed
250
laty i sporządzony według receptury Abrachama Kunce (16 składników).
To,
że starożytna receptura litewska powędrowała do Europy Zachodniej,
widać
z napisu na produkowanych w Leipheimie (Niemcy) "Kräuter Mieke"
(ziołach
gorzkich), gdzie jest ukazane, że jest to mieszanka 27 (3x9) ziół (jak
"TROJANKA"), wyprodukowana według oryginalnej receptury starożytnych
mnichów litewskich (opakowanie przechowywane obecnie w wyżej
wymienionym
muzeum). Oprócz tego, niniejszy lek litewski był dobrze znany i bardzo
popularny w Polsce jako "TROJANKA LITEWSKA".
<...>
-----

Sklad "Trejos Devynerios" z tejze strony http://www.999.lt/ :

. Pąki topoli (Populi gemmae)
. Owoc pieprzowca (Capsici fructus)
. Goździki (Caryophylli flores)
. Kora debu (Quercus cortex)
. Kwiat nagietka (Calendulae flores)
. Liść laurowy (Lauri folia)
. Liść mięty pieprzowej (Menthae folia)
. Owoc kopru włoskiego (Anethi fructus)
. Owoc glogu (Crataegi fructus)
. Ziele piołunu (Artemisiae absinthii herba)
. Owoc pieprzu czarnego (Piperis aromatici fructus)
. Korzeń lubczyka (Levistici radices)
. Korzeń kozlka (Valerianae rhizomata cum radicibus)
. Szyszki chmielu (Lupuli strobulus)
. Naowocnia pomarańczy (Aurantii pericarpium)
. Kora kruszyny (Frangulae cortex)
. Kora wierzby (Salicis cortex)
. Owoc kminku (Carvi fructus)
. Pąki brzozy (Betulae gemmae)
. Kwiat wiązówki (Filipendulae herba)
. Ziele dziurawca (Hyperici herba)
. Ziele hyzopu (Hyssopi herba)
. Ziele krwawnika (Millefolii herba)
. Ziele macierzanki (Serpylli herba)
. Kłącze pieciornika (Tormentillae rhizomata)
. Owoc jazrębiny (Sorbi fructus)
. Owoc rózy (Rosae fructus)
. Etanol 40% (Ethanolum 40 %)

Tak czy inaczej, chyba raczej nie koniecznie uda sie wyprodukowac w
domu
identyczna nalewke... ale coz, kazdy wynalazek zaczynal sie ze
stwierdzenia "To nie ma prawa sie udac". Zycze powodzenia w
eksperymentowaniu :-)

Bozenka z Wilna ;o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2002-11-07 15:23:33

Od: g...@a...net (Gosia Jurczyszyn) szukaj wiadomości tego autora

--------
> Hihihi,
> Sorki za napad smiechu, ale wlasnie z tamtej grupy mnie tutaj przyslali.
> Spojrz sobie w watek "Szmugiel"
---------
Patrz, czyli jednak mam dobre skojarzenia:)))) Jeszcze sie cos niecos
pamieta...

Gosia
Mezczyzni kochaja jesc. Niekiedy kochaja takze kobiete. Nigdy jednakze nie
kochaja jej bardziej niz jesc.

Rogale
Egg benedict
Gdzie po ryby