Trudne slowo

1. Data: 2000-06-09 06:58:19

Temat: Trudne slowo
Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze, zetknalem sie z dziwnym okresleniem: element
holarktyczny, podelement cyrkumborealny. Jak to sie ma do borealu
(wczesniej, pozniej). Chodzi mi konkretnie o to czy rosliny cyrkumborealene
mozna zaliczyc do borealnych? U mnie "doktory nauk geologicznych" nie maja
pojecia, ale wiem, ze tu sa sami swiatli ludzie (tu: wazelina ;-) i ktos mi
pomoze.
pozdorwka
Jarek

2. Data: 2000-06-16 07:46:56

Temat: Trudne slowo-do Jarka
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Jarku, nic dziwnego, ze geolodzy nie znali odpowiedzi na to pytanie.
zahacza ono o dziedzine fitogeografii. zajrzalam wreszcie do ksiazki i
moge co nieco wyjasnic. szata roslinna ziemi podzielona jest na szesc
panstw. jedno z nich to panstwo holoarktyczne, obejmujace polkule
polnocna, siegajace do wybrzezy afryki. z kolei dzieli sie ono na trzy
podpanstwa: borealne, starosrodziemnomorskie i madreanskie. podpanstwo
borealne dzieli sie na cztery prowincje: cyrkumborealna,
wschodnioazjatycka, ameryki atlantyckiej i ameryki pacyficznej.
prowincja cyrkumborealna jest bardzo rozlegla, obejmuje cala europe bez
obszarow srodziemnomorskich, byly zwiazek radziecki, kanade. mniej
wiecej.
a o jaka rosline chodzilo?
Dorota

Jarek Grzelak wrote:

> [...]
> pojecia, ale wiem, ze tu sa sami swiatli ludzie (tu: wazelina ;-) i ktos mi

Re: Rojnik
Re: tester pH - OT
Re: gdzie szkolki
Re: Pomocy