Tulipany

1. Data: 2014-12-24 15:45:57

Temat: Tulipany
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

W trakcie przedświątecznego rozgardiaszu, zwanego nie wiedzieć czemu
"świątecznymi porządkami", natknąłem się na cebulki tulipanów. Kupione
jesienią z nadzieją na posadzenie, porzucone i zapomniane. Leżały sobie
spokojnie w nieogrzewanym pomieszczeniu, do dzisiaj leżały. Kiełki im
takie białe zaczęłey wyłazić, ale niewielkie i niektórym tylko. Myślę
sobie -- macie mi tu uświerknąć, to was do ziemi wsadzę. Jak pomyślałem,
tak zrobiłem, inaugurując tym samym nową tradycję Wigilijnego Sadzenia
Tulipanów. Przed pierwszą gwiazdką zdążyłem. Koło świerka chyba będzie
im dobrze. Ale czy się nie mylę? Czy od późnego posadzenia krzywda im
nie będzie? Wpłynie to jakoś na okres kwitnienia? W ogóle poradzą sobie
ze zrobieniem kwiatków? Najlepiej by było, by ujrzeć kwiaty na Wielkanoc.

Jarek

PS
Przy okazji Wszystkim Tutejszym wszystkiego najlepszego z okazji Świąt
Bożego Narodzenia, albo innej dowolnie wybranej. Żeby kiełkowało, żeby
pędy puszczało grube i mięsiste, żeby kwitło i owoc stokrotny wydało.
Żeby przędziorek nie szalał, a pszczoły liczne się stały niczym gwiazdy
na niebie. I żeby z kretem szło jakoś się dogadać -- dzisiaj dobra
okazja do tego, by na spokojnie ustalić z takim warunki na przyszłość.

--
My, wygnańcy stron rodzinnych,
Może już nie ujrzym kwiatu,

2. Data: 2014-12-24 23:42:19

Temat: Re: Tulipany
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie będzie? Wpłynie to jakoś na okres kwitnienia? W ogóle poradzą sobie
> ze zrobieniem kwiatków? Najlepiej by było, by ujrzeć kwiaty na Wielkanoc.
(... )

Na Wielkanoc to nie, ale zakwitną tak jak te posadzone jesienią.
Też miałam taki przypadek. Znalazłam około 100 cebul tulipanów
nieposadzonych.
Wsadziłam pod koniec grudnia, zakwitły jak inne w maju. :-)

Pozdrawiam świątecznie, Krycha.

3. Data: 2014-12-26 21:26:52

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> (... )
>
> Na Wielkanoc to nie, ale zakwitną tak jak te posadzone jesienią.
> Też miałam taki przypadek.

A nie mówiłem, że tradycja!

> Znalazłam około 100 cebul tulipanów nieposadzonych.
> Wsadziłam pod koniec grudnia, zakwitły jak inne w maju. :-)

Dumam sobie teraz, gdzie by to trzeba było taką cebulkę do ziemi wetknąć,
żeby akurat na Wielkanoc wykwitła. W krajach śródziemnomorskich już w
lutym pełno kwitnących narcyzów, żonkili, a też i tulipanów. Skoro one u
nas w maju, to gdzieś po drodze musi być miejsce, że akurat na Wielkanoc.

Jarek

PS
Dzisiaj otworzył mi się kwiat naparapetowego hibiskusa.

--
Nie odlecimy do ciepłych krajów,
Choćby nad Nil lub do Acapulco,

4. Data: 2014-12-26 22:02:52

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-12-26 21:26, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> PS
> Dzisiaj otworzył mi się kwiat naparapetowego hibiskusa.

U mnie grudniki kwitną od października. A zimy nie widać.

PS. Hibiskus chwilowo zaprzestał otwierania, ale pączki wciąż tworzy.

5. Data: 2014-12-27 04:04:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> U mnie grudniki kwitną od października.

Aż musiałem do gugla zajrzeć, by zobaczyć co za jeden, ten grudnik.
Ja go znałem pod ksywą barbórek vel barburek. Czyli zygokaktus po
prostu. Ale nazwy "grudzień" też używano. Z tym że za Gierka moi
znajomi ze Śląska na swój okazały egzemplarz mówili Zdzichu albo
Zdzisiek.

> A zimy nie widać.

U minie widać. Minus osiem stopni i tak zwana trwała pokrywa śnieżna.
Jak te tulipany wsadzałem do ziemi w wigilijny wieczór, to było plus
dziesięc.

> Hibiskus chwilowo zaprzestał otwierania, ale pączki wciąż tworzy.

Zapobiegliwa bestia. Może już przygotowuje się do tłustego czwartku?

Jarek

--
It's four in the morning, the end of December
I'm writing you now just to see if you're better

6. Data: 2014-12-27 11:22:27

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nas w maju, to gdzieś po drodze musi być miejsce, że akurat na Wielkanoc.

Hejka. W szklarni.
Pozdrawiam pędząco Ja...cki

7. Data: 2014-12-27 16:19:26

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. W szklarni.
> Pozdrawiam pędząco Ja...cki

Z pędzeniem to chyba tak, że najpierw trzeba trzymać takiego w chłodnym
mroku i poić go tam wodą, a dopiero potem uczynić mu więcej światła
i umiarkowanie więcej ciepła. Wtedy kwiat wyda. Rozumiem, że chodzi w tym
o to, żeby tak go skołować, tak mu we łbie namieszać, żeby mu się zdało,
że to wiosna. W szklarni na okrągło ciepłej, gdzie mu się horyzontów nie
zaciemnia, takie szachrajstwo może nie wyjść. Zwłaszcza zaś wtedy, gdy
tam też jasno będzie. Ten luty, to chyba dla takich najwcześniejsza pora
by zakwitnąć będąc powodowanym rocznym rytmem świetlno-termicznym.
U nas się to opóźnia z powodu przedłużającej się zimy. Żeby z kolei ładne
kwiatki wyszły na Boże Narodzenie, czyli żeby sprawy przyspieszć, to nie
szklarnia potrzebna, tylko jakaś piwnica czy wręcz chłodnia, by już wczesną
wiosną pokazać takim, gdzie raki zimują.

Jarek

--
Pędzi, pędzi kulig niczym błyskawica,
Hej, porwali te panny prosto od Kmicica.

8. Data: 2014-12-27 19:21:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> im dobrze. Ale czy się nie mylę? Czy od późnego posadzenia krzywda im
> nie będzie? Wpłynie to jakoś na okres kwitnienia? W ogóle poradzą sobie
> ze zrobieniem kwiatków? Najlepiej by było, by ujrzeć kwiaty na Wielkanoc.

Myślę, że sobie poradzą. W zeszłym roku zima tak długo przychodziła,
tzn. w styczniu była temperaturowa wiosna, że i tulipany zaczęły u mnie
kiełkować, tyle że z ziemi. Też bałam się, że jak mróz w końcu chwyci,
to przepadną, ale one w takim stanie półhibernacji przetrwały aż do
wiosny właściwej i zakwitły jak zwykle u nas, na przełomie marca i kwietnia.

Ewa

9. Data: 2014-12-27 19:23:30

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prostu. Ale nazwy "grudzień" też używano. Z tym że za Gierka moi
> znajomi ze Śląska na swój okazały egzemplarz mówili Zdzichu albo

Ja kupiłam go pod nazwą schlumbergera. I też zakwita mi co roku w
listopadzie. A teraz zbiera się do drugiego kwitnienia, tyle że ma już
znacznie mniej pączków.

Ewa

10. Data: 2014-12-27 22:54:19

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja kupiłam go pod nazwą schlumbergera. I też zakwita mi co roku w
> listopadzie. A teraz zbiera się do drugiego kwitnienia, tyle że ma już
> znacznie mniej pączków.

Bo tak w ogóle to jest grudnik i kwietnik. Na szczęście różni je nie
tylko pora kwitnienia. Bo moja szlumbergera potrafi kwitnąć od
października do maja. Wystarczy, że zapomnę podlać, że grzejnik
przykręcę, że rolety dłużej opuszczone będą.

In Search of 2015 CUNT?
pestkówka
Rebak elektryczny
Zakup wertykulatora spalinowego