Tulipany -pomózcie!!!

1. Data: 2002-10-03 20:40:15

Temat: Tulipany -pomózcie!!!
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym zaskoczyć swoją żonę, która jak i ja jest początkującym
ogrodnikiem. Proszę o radę:na jaką głębokość zakopywać cebulki tulipanów i
czy przykrywać je na zimę?? Dzięki!!! Darek

2. Data: 2002-10-03 21:42:38

Temat: Re: Tulipany -pomózcie!!!
Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mężczyzna, który w ten sposób chce zaskoczyć żonę... no, no... Na dodatek
imiennik mojego męża:-))
Polecam jeszcze krokusy i szafirki, są łatwe w uprawie, a i niespodzianka
będzie szybciej:-)
Powszechnie znana jest zasada, że głębokość dołka powinna odpowiadać
trzykrotnej wysokości cebuli.
Wyściólkuj je na zimę. I posadź już, muszą się ukorzenić.
Pozdrawiam

Marta

3. Data: 2002-10-03 22:40:15

Od: "Abakus" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Darku:)
Ja jestem mlodym dzialkowcem bo mam 24 lata ale od dziecka kocham ogrodek i
rosliny zwlaszcza ozdobne sa moja pasja.
Tulipany radzil bym Ci kupic juz teraz to jest ostatni czas na ich sadzenie,
ale napewno zakwitna na wiosne pieknie.
Ja doradzilbym Ci kupic tez to nie jest drogie ale bardzo skuteczne takie
ala miseczki, specjalne dla roslin cebulkowych. dzieki temu nie beda one
pysznym jedzonkiem dla nornic i cebula tulipana dosc szybko ucieka w dol i
przez sa z roku na rok slabsze w kwiatach.Polecam tulipany papuzie sa piekne
ale to moje zdanie.
Pozdrawiam i zycze wspanialych chwil spedzonych na ogrodku gdzie mozna
naprawde odpoczac.
Abakus

4. Data: 2002-10-04 05:11:03

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym roku dowiedziałam się, od działkowiczów starszych osób ok 70-tki,
że tulipany można sadzić nawet do początku grudnia (!) pod warunkiem, że nie
ma śniegu no i ziemia nie jest zbyt zmarznięta. Natomiast aby nie jadły je
nornice bezpośprzed posadzenie należy całe cebulki zamoczyć w denaturacie.
Wypróbowałam i albo zbieg okoliczności albo prawda bo faktycznie ossadziłam
jeszcze w pierwszym tygodniu grudnia oczywiście z denaturatem i wszystkie
pięknie kwitły.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

5. Data: 2002-10-04 05:15:00

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Abakus" <g...@w...pl> wrote in message
> Witaj Darku:)
> Ja jestem mlodym dzialkowcem bo mam 24 lata ale od dziecka kocham ogrodek
> rosliny zwlaszcza ozdobne sa moja pasja.

Czyli duch w narodzie nie ginie! Pocieszyłeś mnie!
Dzięki że podałeś swój wiek.! Ostatnio mam doczynienia z ludźmi (też z
dwójką z przodu), dla których ogródek to wielka egzotyka, a przede wszystkim
"to trzeba robić" więc to nie dla nich. Ja im mówię że robić nie trzeba
tylko się chce (albo ma wolę) ale oni nie wierzą.

Pozdrawiam
BoGusław 34

6. Data: 2002-10-04 06:57:09

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 3 Oct 2002, Darek wrote:

> Chciałbym zaskoczyć swoją żonę, która jak i ja jest początkującym
> ogrodnikiem. Proszę o radę:na jaką głębokość zakopywać cebulki tulipanów i
> czy przykrywać je na zimę?? Dzięki!!! Darek

Jesli to JEJ tylipany to ich nie ruszaj. Jesli kupiles swoje to wybadaj
miejsce w ogrodzie, w ktorym nic innego nie jest przez NIA zaplanowane.
W takim miejscu mozesz sadzic.

Tulipany sadzi sie okolo 5 cm pod ziemie. Niczym nie musisz przykrywac.

Pozdr.

D.P.

7. Data: 2002-10-04 08:26:09

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ossadziłam
> jeszcze w pierwszym tygodniu grudnia oczywiście z denaturatem i wszystkie

A nie chwiały się trochę....???? :-)))
Kolor oczywiście miały fioletowy ;-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

8. Data: 2002-10-04 10:09:24

Od: "Too Old" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym zaskoczyć swoją żonę, która jak i ja jest początkującym
> ogrodnikiem. Proszę o radę:na jaką głębokość zakopywać cebulki tulipanów i
> czy przykrywać je na zimę?? Dzięki!!! Darek

Jeśli chcesz aby wzeszły to około 5 cm i troszkę głębiej , jeśli chcesz
natomiast je ukryć przed żona to dużo głębiej ;-)

--
J.Krzysztof Chiliński - Tymofarm (www.tymofarm.pl)
dom: j...@p...pl (www.republika.pl/jkch1)

9. Data: 2002-10-04 15:45:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

.uhc.lublin.pl...
.

> Tulipany sadzi sie okolo 5 cm pod ziemie. Niczym nie musisz przykrywac.

???? Chyba myslales o krokusach-miniaturkach?
Tulipany, jak ktos juz tu wspominal - trzykrotna wysokosc cebul. Na 5 cm nie
dosc, ze mróz je moze wysadzic, ale i zmarznac moga.

Zauwazylam, ze pare sztuk tulipanów, których nie wykopywalam przez lata
cale, "zeszlo" tak gleboko, ze w tej chwili nawet nie próbuje wykopywac. O
dziwo, rosna i kwitna pieknie i zdrowo.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2002-10-04 19:39:13

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zauwazylam, ze pare sztuk tulipanów, których nie wykopywalam przez lata
> cale, "zeszlo" tak gleboko, ze w tej chwili nawet nie próbuje wykopywac.
> dziwo, rosna i kwitna pieknie i zdrowo.

Nic w tym dziwnego, tulipany "schodzą" pod ceblkę mateczną i dalej sobie
rosną.
;-)))

--
Pozdr. Jerzy Nowak
PS

wewe
Leżak już mam...
kiedy i dlaczego wtedy sadzic cebule+o nornicach
KOMPOST??????
Storczyki - prośba o informacje.