Turobt raz jeszcze (dlugi)

1. Data: 2001-06-17 09:32:50

Temat: Turobt raz jeszcze (dlugi)
Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Witam i zycze pieknej niedzieli wszystkim "jadlofilom" i "macdofphobom"

Mam bardzo ciekawa ksiazke pt "Les incontournables des grand chefs" czyli
"Najwazniejsze (albo inaczej-takie bez ktorych nie mozna sie obejsc)
przepisy wielkich kucharzy " francuskich oczywiscie....
Jest to zbior tych przepisow ktore wlasnie ustalily slawe owych mistrzow, i
nieodlacznie kojarza sie z ich nazwiskiem - jak np "Zupa z czarnych trufli
Elysee" slynnego Paul Bocuse.
Dzisiejszy przepis jest wymyslony przez Ghislaine Arabian jedna z niewielu
kobiet nalezacych do paryskiego gastronomicznego panteonu. Jej restauracja
to "Pavillon Ledoyen" w Carre des Champs Elysees w Paryzu.
Nigdy tam nie bylem...snif...

Turbot w starym piwie i smazonej cebuli
Przygotowanie i gotowanie 1 godzina
na 4 osoby:
4 kawalki turbota +/- 350 gr kazdy
duza cebula
kilo szpinaku
8 malych kartofelkow
oliwa, 30 gr masla, sol pieprz
Sos :
2,5 dl starego piwa (chyba chodzi o piwo ciezkie i nie za gozkie, ja bym
takie wybral w kazdym razie)
duza cebula
200 gr masla
sol i pieprz

Sos
Posiekac cebule i podsmazyc powolutku w masle bez zmiany koloru
Wlac piwo do cebuli i redukowac powolutku bez zagotowania sie az zostanie
0,5 dl i cebula bedzie bardzo miekka (kompot)
Wkladac maslo po kawaleczku i rozbijac az konsystencja osiagnieta
przypominac bedzie lekki majonez. Przepuscic przez sitko, dodac sol i pieprz
i rezerwowac w malym garnuszku zanurzonym w goracej wodzie.

Ryba
Podgrzac piecyk na bardzo goraco.
Posolic i popieprzyc czyste kawalki ryby i podsmazyc je gwaltownie w oliwie,
nastepnie wlozyc rybe do pieca na 7-8 minut. Nastepnie wyjac ja z pieca i
zostawic w tym samym garnku z pokrywka przez 15 minut.

Szpinak i kartofle ugotowac na parze i podawac razem na talerzu tak aby sos
nie pokrywal ani ryby ani jarzyn.

Smacznego

--
Amicalement