Tworze system wpomagajacych niewidomych i mam kilka pytan.

1. Data: 2005-03-17 16:35:30

Temat: Tworze system wpomagajacych niewidomych i mam kilka pytan.
Od: BartMan <n...@b...prv.RE_MO_VEpl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

Nie wiem czy osoby niewidome pisuja na to forum. Kwestia jest
nastepujaca. Jestem studentem Wydzialu Elektroniki i Technik
Informacyjnych PW. Obecnie juz inzynierem i wlasnie podejmuje sie
realizacji pracy magisterskiej. Tematem pracy ma byc urzadzenie dla
osoby niewidomej, ktore obraz zamienia na dzwiek. Kodowanie obrazu
dzwiekiem jest dosc skomplikowanym zagadnieniem i moze byc zrealizowane
na wiele sposobow, z uwglegnieniem roznych aspektow obrazu (tylko plamy,
tylko krawedzie itd.).

Poszukuje zatem osob, ktore sa w stanie przemyslec temat od swojej
strony i przekazac jakies uzyteczne informacje co byloby dla nich
wartosciowym w takim urzadzeniu, a przede wszystkim w sposobie
zakodowania dzwiekiem obrazu.

Zainteresowanych wspolpraca zapraszam na priv (prosze o maila na
niewidomi (malpka) barman.prv.pl).

Jako wstep przekaze namiary na strone, gdzie opisano juz realizacje
takiego tematu (moj pomysl powstal niezaleznie i dopiero przy szukaniu
materialow okazalo sie ze juz taki projekt zostal opracowany).
Urzadzenie zrealizowal dr Peter B.L. Meijerz (pracuje w lab. Philipsa) z
Holandii. Pod adresem
http://www.seeingwithsound.com/winvoice.htm
mozna pobrac program pod windowsa i podlaczyc kamere.

Wszystko to wymaga jednak komputera, ja w swojej pracy chce zrealizowac
urzadzenie przenosne.

Takze, bardzo prosze o kontakt osoby, ktore mysla, ze moga miec jakis
wklad w ten temat.

BartMan

-=odpisujac usun re_mo_ve z mojego adresu=-