UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!

1. Data: 2006-02-27 01:09:58

Temat: UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Główny Inspektor Sanitarny informuje!

niedziela, 26 lutego 2006
W związku z pismem Podsekretarza Stanu MSWiA, Szefa Obrony Cywilnej Kraju
Pawła Solocha przekazujemy do publicznej wiadomości informację zawierającą
zalecenia zachowania się ludzi w sytuacji istniejacego zagrożenia ptasią
grypą.

CHCESZ SIE USTRZEC PTASIEJ GRYPY?
STOSUJ SIĘ DO PONIŻSZYCH ZALECEŃ:

- Spożywaj mięso drobiowe, przetwory drobiarskie i jaja poddane odpowiedniej
obróbce cieplnej w temperaturze minimum 70 stopni C.

- Myj dokładnie z użyciem detergentu wszystkie przedmioty, które miały
kontakt z surowym drobiem (deski, noże, talerze); Pamiętaj, że zamrożenie
mięsa nie niszczy wirusa ptasiej grypy.

- Nie dotykaj, bez odpowiedniego zabezpieczenia martwych lub sprawiających
wrażenie chorych ptaków dzikich ani ubitego drobiu; przede wszystkim
dopilnuj, aby nie robiły tego dzieci!

- Zadbaj o to, aby dzieci unikały miejsc bytowania dzikiego ptactwa, ferm
drobiu oraz innych miejsc jego przetrzymywania.

- Myj ręce po każdorazowym zetknięciu z ptactwem, zarówno dzikim, jak i
hodowlanym; dopilnuj, aby robiły to także dzieci!

- Pamiętaj, aby surowe mięso drobiowe nie miało styczności z innymi
produktami żywnościowymi.

- Przypominamy o przestrzeganiu zakazu przywozu z zagranicy żywego lub
martwego ptactwa, drobiu i wyrobów drobiarskich, jaj, nieprzetworzonych piór
i ich części, pierza, puchu oraz trofeów myśliwskich.

BEZWZGLĘDNIE PRZESTRZEGAJ ZALECEŃ WYDAWANYCH PRZEZ PRZEDSTAWICIELI INSPEKCJI
WETERYNARYJNEJ I PAŃSTWOWEJ INSPEKCJI SANITARNEJ

Główny Inspektor Sanitarny
----------------------------------

Można jeszcze chyba do tego dodać:

- Natychmiast po zauważeniu przekazuj do właściwych służb porządkowych
wszelkie informacje o martwych lub sprawiających wrażenie chorych ptakach
dzikich lub hodowlanych!

- Staraży Miejskiej,
- Policji,
- lub na bezpłatny tel. alarmowy: 112

Wiecej informacji o Ptasiej Grypie:
http://www.biolog.pl/content-78.html
http://www.wsse.krakow.pl/pages/wsse_document.php?ni
d=57&did=1752
http://www.halat.pl/article.php?make_stat=grypa&fs=g
rypa.html

Można stamtąd wywnioskować że:
Groźne jest zbliżenie (na odległość 1 metra lub mniejszą) do żywego lub
nieżywego drobiu, ptaków dziko żyjących, świń, lub bezpośrednie narażenie na
środowisko /szczególnie płynne- woda stawów, kałuż/ w którym przebywa lub
przebywało dzikie ptactwo, albo gdzie jest lub był przetrzymywany drób lub
trzoda chlewna.
Pewną dozą ryzyka jest również obarczone przebywanie na odległość dotknięcia
lub rozmowy z osobą z niewyjaśnioną ostrą chorobą układu oddechowego.

________________________
__
No to koniec ze spacerami nad stawy gdzie zimują i są dokarmiane nasze
kochane dzikie kaczki czy łabędzie??
;)
A może i przyjdzie nam nosić prewencyjnie maseczki na twarz w transporcie
publicznym?? ;P

2. Data: 2006-02-27 07:09:20

Od: "J&J" <d...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> A może i przyjdzie nam nosić prewencyjnie maseczki na twarz w transporcie
> publicznym?? ;P

ja bym musiala zkladac ja juz na klatce schodowej - moje sasiadki namietnie
dokarmiaja sikorki, mewy i golebie pod domem :(blllle wszystko uslane guanem

J&J

3. Data: 2006-02-27 07:23:56

Od: "spider" <s...@e...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sky" <s...@o...pl>

> Główny Inspektor Sanitarny informuje!

A co jak przyjdzie lato i będziemy chcieli się kąpać?

spider.

4. Data: 2006-02-27 07:48:59

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "spider" <s...@e...gda.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl>

> A co jak przyjdzie lato i będziemy chcieli się kąpać?

basen... kryty...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl