Uwaga na oddział noworodków w Dzierżoniowie

From: "iv" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Uwaga na oddział noworodków w Dzierżoniowie
Date: Thu, 5 Jan 2006 23:00:38 +0100

Witam,

Od 3 stycznia jestem szczęśliwym ojcem Julka. Byłem przy porodzie, przez
cały czas towarzyszyłem mojej żonie nikt z personelu oddziału porodniczego
Szpiatala w Dzierżoniowie nie próbował zabronić mi obecności na oddziale.
I tak było aż do momentu gdy moją żonę przewieziono na oddział
poporodowy(noworodków) tutejszego szpitala. Schodząc o piętro niżej cofnąłem
się w czasie do pamiętnych czasów gdy tatusiowie oglądali swoje dzieci przez
szybę okienną.
Ale do rzeczy:
W szpitalu w Dzierżoniowie ojciec nie ma prawa wejść na oddział aby zgodnie
z kartą praw pacjenta (art. 19 ust.3 pkt 1) sprawować dodatkową opiekę
pielęgnacyjną. Według Pani ordynator ojciec może oglądać swoje dziecko przez
szybę drzwi wejściowych na oddział przez około 15 sec. (zależy to od dobrej
woli położnej jak długo ma ochotę trzymać malca na rękach). Z żoną swoją
może przebywać do woli (och jaka Pani ordynator łaskawa) na czymś co
przypomina połączenie klatki schodowej i korytarza.
I co wy na to??
Czy spotkaliście się również z podobną postawą ordynatorów w innych
szpitalach??
A może znacie równie ciekawe a raczej absurdalne przypadki.

Z miasta w którym czas się zatrzymał a ordynator noworodków nie zauważył
zmian ustrojowych i hasła "rodzić po ludzku"

Michał