Uważajcie na wirusy

41. Data: 2004-01-31 12:15:02

Temat: Re: Uważajcie na wirusy
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
news:bvfvhf$q9f$1@korweta.task.gda.pl...
> W wiadomości news:bve6di$eoq$6@galaxy.uci.agh.edu.pl McZapkie

> Hejka. Nie jest aż tak źle. Mamy sekcję storczykową, ale to są
niezwykle
> skromni grupowicze. :-)

:))

Z pozdrowieniami, Maria

42. Data: 2004-01-31 14:32:01

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N...@m...pl> wrote in message

> Nie znam się na tym, a skąd się tam (i gdzie) biorą?

Windowsy potrafia rozne dane zapisywac w roznych, czesto dokladnie
ukrytych, miejscach.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

43. Data: 2004-01-31 19:00:56

Od: Piotr <p...@n...spamowac.mi.tu> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wilk wrote:

> Nie wiem czy już do was dotarło, że jest własnie atak wirusów
> na Internet, największy z dotychczasowych.
> Uważajcie więc jakie maile odbieracie.
> Podejrzane kasować bez czytania!

A najlepiej do korzystania z internetu używać Linuxa (ew. *BSD itp.), lub
jeśli już chcecie/musicie korzystać z Windows zmienić Outlooka na jakiś
przyzwoity czytnik poczty i newsów.

pozdrawiam
Piotr

44. Data: 2004-01-31 20:12:51

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <p...@n...spamowac.mi.tu> wrote in message

> A najlepiej do korzystania z internetu używać Linuxa (ew. *BSD itp.), lub
> jeśli już chcecie/musicie korzystać z Windows zmienić Outlooka na jakiś
> przyzwoity czytnik poczty i newsów.

Co jest nieprzyzwoitego w Outlooku? Jesli uzywasz Windowsow i uruchomisz
zalacznik, w ktorym siedzi cos, co ma zaszkodzic Twojemu komputerowi,
to zaszkodzi niezaleznie od czytnika.

Pozdrowienia,
Michal

45. Data: 2004-02-01 07:19:48

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N...@m...pl> wrote in message

> Nie znam się na tym, a skąd się tam (i gdzie) biorą?

Adresy moga sie pojawiac w plikach tymczasowych (z reguly w
c:\windows\temp). Poza tym pororzucane so w innych miejscach - w
tymczasowych plikach internetowych, w katalogu outlooka itp.
Wirus "mydoom" moze otworzyc np. plik html lub php i z tamtad wyciagnac
adres, jesli taki tam bedzie.
Pojawiaja sie tych roznych miejscach zapisane przez outlooka lub explorera
lub inny program.
Tymbardziej, jezeli jakis program sie zawiesi, pozostawia po sobie rozne
smiecie (pliki), ktore kasuje w normalnym trybie pracy.

Pozdrawiam,
Bpjea

46. Data: 2004-02-01 07:30:19

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> Co jest nieprzyzwoitego w Outlooku?

Nieprzyzwoita tresc maili?? ;)

> Jesli uzywasz Windowsow i uruchomisz
> zalacznik [...]

Rzecz w tym, zeby go nie uruchamiac. Outlook ma tendencje do automatycznego
otwierania maili, (a jesli tresc maila jest pisana w Html-u i jest w nim
dyrektywa co do zalacznika, to - takze automatycznego otwierania
zalacznikow).

Proponuje przerzucic sie na Pine'a ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: zeby caly watek nie byl jedynie o wirusach komputerowych, a zeby bylo w
nim tez cos ogrodowego, to przypominam,
ze Pine to po lacinie Pinus sp. ;)

47. Data: 2004-02-01 12:34:14

Od: Piotr <p...@n...spamowac.mi.tu> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Co jest nieprzyzwoitego w Outlooku? Jesli uzywasz Windowsow i uruchomisz
> zalacznik, w ktorym siedzi cos, co ma zaszkodzic Twojemu komputerowi,
> to zaszkodzi niezaleznie od czytnika.

To że ma sporo "dziur" i co najgorsze są one dobrze rozpoznane przez
komputerowych wandali. Wszystkie e-mailowe robaki pisane są właśnie pod
Outlooka, który zresztą nie jest programem o jakichś szczególnie dużych
możliwościach. Natomiast masz rację z tym że jak ktoś uprze się żeby
uruchomić wirusa to najlepszy czytnik nie pomoże ;-)

pozdrawiam
Piotr

48. Data: 2004-02-02 10:49:53

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Co jest nieprzyzwoitego w Outlooku?

Jego działanie ;-)

> Jesli uzywasz Windowsow i uruchomisz
> zalacznik, w ktorym siedzi cos, co ma zaszkodzic Twojemu komputerowi,
> to zaszkodzi niezaleznie od czytnika.

Ale w zewnątrzpatrzu jeszcze rozsyłasz Sfyństwo dalej, bo się
do poczty przyczepia. Czasem nawet samo się rozsyła korzystając
z książki adresowej.
choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

49. Data: 2004-02-03 02:29:42

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> [...]
> otwierania maili, (a jesli tresc maila jest pisana w Html-u i jest w nim
> dyrektywa co do zalacznika, to - takze automatycznego otwierania

Automatyczne otwieranie maili nastepuje tylko jesli ma sie wlaczony podglad,
ale oczywiscie podgladu nie nalezy wlaczac. Poza tym mozna ustawic
"security zone" na "restricted" - wtedy nie powinien nic uruchamiac.
I wreszczie jest mozliwosc ustawienia "czytaj wszystkie maile jako tekstowe".
Nie mowie juz o programach antywirusowych i firewallach, ktore powinny
wirusy wylapac.

> Proponuje przerzucic sie na Pine'a ;)

Dziekuje, nie.

Pozdrowienia,
Michal

50. Data: 2004-02-03 03:33:23

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Agata" <s...@p...onet.pl> wrote in message

>[...] okazało się, że nie wykrywał wszystkiego. Znalazł się jeszcze
> HTML.JScript.NoClose.3 - i już go nie ma...

Wczoraj tez mialem przygode z wirusem. Troche zabawy z rejestrami i juz po
nim ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

test