Uważajcie na wirusy

51. Data: 2004-02-03 08:31:29

Temat: RE: Uważajcie na wirusy
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Bpjea
(...)
> PS: zeby caly watek nie byl jedynie o wirusach komputerowych, a
> zeby bylo w
> nim tez cos ogrodowego, to przypominam,
> ze Pine to po lacinie Pinus sp. ;)

Mnie tam sie skojarzyło pinea... (parasol)
:-) Bogusław

52. Data: 2004-02-04 04:39:42

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
-botaniczny.pl...

> Mnie tam sie skojarzyło pinea... (parasol)

Moze byc - u mnie pada od paru dni ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

53. Data: 2004-02-04 07:27:13

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

54. Data: 2004-02-04 08:50:32

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <s...@p...onet.pl>

> [...]
> jdbgmgr.exe to prawidłowy plik używany przez windows, taki z
> "misiaczkiem", więc chyba usunieęcie go dopiero narobi

Ja np. dostaję w poczcie również listy z załącznikami sugerujące, że to
update od firmy M.
;-)
Patrzę na adres i nic się nie zgadza. Wybieram na pasku narzędzi
wiadomość, zablokuj nadawcę i spokój jest na jakiś czas.
Ale chciałbym się tym świniom odwdzięczyć i wpuścić ich adresy do sieci
tylko, że nie chce mi się tego robić ręcznie (pojedynczo). Czy w OE jest
jakiś plik z zablokowanymi adresami i jak go wydłubać w całości?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

55. Data: 2004-02-04 08:58:05

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Ja np. dostaję w poczcie również listy z załącznikami sugerujące, że to
> update od firmy M.
> ;-)

Wląśnie w takich listach lubią siedzieć niespodzianki.

> [...]
> tylko, że nie chce mi się tego robić ręcznie (pojedynczo). Czy w OE jest
> jakiś plik z zablokowanymi adresami i jak go wydłubać w całości?

Daruj sobie, to nie są prawdziwe adresy.
choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

56. Data: 2004-02-04 14:03:24

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N...@m...pl> wrote in message

> [...]

Tak, to jest plik, ktory tam powinien byc, nie nalezy go usuwac.

> [...]
> tylko, że nie chce mi się tego robić ręcznie (pojedynczo). Czy w OE jest
> jakiś plik z zablokowanymi adresami i jak go wydłubać w całości?

Ale przeciez adresy nadawcy sa tez sfalszowane!

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

57. Data: 2004-02-04 14:27:40

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>
> "JerzyN" <N...@m...pl>

> Ale przeciez adresy nadawcy sa tez sfalszowane!

Chyba nie wszystkie bo tak 30-40% trafia do kosza automatycznie.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

58. Data: 2004-02-05 04:27:46

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Agata" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> Właśnie otrzymałam pocztą informację o kolejnym wirusie, pod
> nazwą jdbgmgr.exe [...]

Nic nie kasuj. Tego typu mail jest sam w sobie rodzajem wirusa.
Schemat takiego listu moze wygladac nastepujaco:
- skasuj sobie jakis plik, bo jak nie to... ;)
- rozeslij ten list do pieciu osob

Pozdrawiam,
Bpjea

59. Data: 2004-02-05 04:35:09

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@p...pl> wrote in message

> Daruj sobie, to nie są prawdziwe adresy.

Moga tam byc takze prawdziwe adresy (tj. istniejace), ale losowo przypisane.
Jesli taki list zostal wyslany przez program (np. przez wirusa) to w jednej
z wielu mozliwosci list ten ma temat i tresc wygenerowana wg. wzorca z
okreslonych zwrotow; nazwa nadawcy jest losowa, nazwa komputera, z ktorego
list zostal wyslany takze jest losowa, zas adres nadawcy mogl zostac losowo
wybrany z listy adresow dostepnej programowi wysylajacemu (tu: wirusowi). W
ten sposob adres taki moze istniec, ale nie nalezy myslec, ze to wlasnie z
niego otrzymalismy ten list.

Pozdrawiam,
Bpjea

60. Data: 2004-02-05 09:33:26

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl
> "Krystyna Chiger" <k...@p...pl>
>
> Moga tam byc takze prawdziwe adresy (tj. istniejace), ale losowo
przypisane.
[...]

No to informuję, ze wzrasta skuteczność odsiewania przez zablokowanie
nadawcy.
Dzisiaj na 49 listów 39 wyładowało bezpośrednio w koszu.
:-)))
--
Pozdrawiam, Jerzy
---