WALKA z siostrą

następny post »
From: Ewelina <e...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: WALKA z siostrą
Date: Fri, 02 Nov 2012 15:11:24 +0100

3 lata temu zmarła moja Mama. Od tego czasu moja jedyna siostra stara
się za wszelką cenę uprzykrzyć mi życie...

Moja sytuacja wygląda tak:

1. jest mieszkanie po mojej zmarłej Mamie

2. jestem w posiadaniu Postanowienia Sądu Rejonowego o stwierdzenie
nabycia spadku do mojej Mamie, w którym to Postanowieniu, Sąd stwierdza,
że spadek po mojej zmarłej Mamie na podstawie ustawy (nie napisali, na
podstawie jakiej ustawy), nabyła: a) moja siostra, b) ja - każda z nas w
1/2 (jednej drugiej) części)

3. klucze do mieszkania ma siostra i tylko za jej zgodą mogę do niego
wchodzić (a na to niechętnie się zgadza)

Kiedy dzwonię z jakąś sprawą do siostry, to albo:

- nie odbiera telefonów (to jej stary metoda, aby się kogoś pozbyć)
- jak już odbierze, to albo udaje, że nie słyszy (a nie ma problemów ze
słuchem)
- albo przeciąga sprawę w nieskończoność

Kiedy się z nią umawiam, to albo:

- nie przychodzi na spotkania
- albo się spóźnia
- przeciąga sprawę w nieskończoność

Czy jestem uzależniona od siostry i jej humorów?
Czy muszę liczyć na jej łaskę albo niełaskę?

5. siostra powiedziała, że mieszkanie stoi puste, i że ona z niego nie
korzysta, ale wiem, że często kłamie i być może np. zarabia na
nielegalnym wynajmowaniu komuś tego mieszkania...

6. nie mogę tego kontrolować, bo mieszkam na drugim końcu Polski, a
siostra... tylko kilometrów od niego

Ogólnie mówiąc, nie rozumiem postępowania siostry...

Może Wy rozumiecie, o co jej może chodzić?

W każdym bądź razie chciałabym:

1. otrzymać połowę pieniędzy ze sprzedaży mieszkania (ale siostra nie
chce go sprzedać; mówi, że nie zależy jej na pieniądzach, a mnie z kolei
przydałyby się pieniądze)
2. do tego czasu chciałabym swobodnie korzystać z tego mieszkania, to
znaczy wchodzić do niego, kiedy mam na to ochotę (ale siostra mi to
uniemożliwia)

Co mogę w tej sprawie zrobić?

Pozdrawiam, Ewelina