WALKA z siostrą

1. Data: 2012-11-02 14:11:24

Temat: WALKA z siostrą
Od: Ewelina <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

3 lata temu zmarła moja Mama. Od tego czasu moja jedyna siostra stara
się za wszelką cenę uprzykrzyć mi życie...

Moja sytuacja wygląda tak:

1. jest mieszkanie po mojej zmarłej Mamie

2. jestem w posiadaniu Postanowienia Sądu Rejonowego o stwierdzenie
nabycia spadku do mojej Mamie, w którym to Postanowieniu, Sąd stwierdza,
że spadek po mojej zmarłej Mamie na podstawie ustawy (nie napisali, na
podstawie jakiej ustawy), nabyła: a) moja siostra, b) ja - każda z nas w
1/2 (jednej drugiej) części)

3. klucze do mieszkania ma siostra i tylko za jej zgodą mogę do niego
wchodzić (a na to niechętnie się zgadza)

Kiedy dzwonię z jakąś sprawą do siostry, to albo:

- nie odbiera telefonów (to jej stary metoda, aby się kogoś pozbyć)
- jak już odbierze, to albo udaje, że nie słyszy (a nie ma problemów ze
słuchem)
- albo przeciąga sprawę w nieskończoność

Kiedy się z nią umawiam, to albo:

- nie przychodzi na spotkania
- albo się spóźnia
- przeciąga sprawę w nieskończoność

Czy jestem uzależniona od siostry i jej humorów?
Czy muszę liczyć na jej łaskę albo niełaskę?

5. siostra powiedziała, że mieszkanie stoi puste, i że ona z niego nie
korzysta, ale wiem, że często kłamie i być może np. zarabia na
nielegalnym wynajmowaniu komuś tego mieszkania...

6. nie mogę tego kontrolować, bo mieszkam na drugim końcu Polski, a
siostra... tylko kilometrów od niego

Ogólnie mówiąc, nie rozumiem postępowania siostry...

Może Wy rozumiecie, o co jej może chodzić?

W każdym bądź razie chciałabym:

1. otrzymać połowę pieniędzy ze sprzedaży mieszkania (ale siostra nie
chce go sprzedać; mówi, że nie zależy jej na pieniądzach, a mnie z kolei
przydałyby się pieniądze)
2. do tego czasu chciałabym swobodnie korzystać z tego mieszkania, to
znaczy wchodzić do niego, kiedy mam na to ochotę (ale siostra mi to
uniemożliwia)

Co mogę w tej sprawie zrobić?

Pozdrawiam, Ewelina

2. Data: 2012-11-02 14:25:03

Temat: Re: WALKA z siostrą
Od: ISKA <o...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-11-02 15:11, Ewelina pisze:
> [...]
> 2. do tego czasu chciałabym swobodnie korzystać z tego mieszkania, to
> znaczy wchodzić do niego, kiedy mam na to ochotę (ale siostra mi to

pl.soc.prawo

--
Jestę Aniołę mówię ci...

3. Data: 2012-11-02 16:27:46

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewelina" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
>3 lata temu zmarła moja Mama. Od tego czasu moja jedyna siostra stara się
>za wszelką cenę uprzykrzyć mi życie...
>

> Co mogę w tej sprawie zrobić?

w przypadku spadku masz:

- stwierdzenie nabycia spadku - to jest to co już się stało-
orzeka ,że jestes udziałowcem spadku w jakimś ułamku

- sparawa o podział spadku - pozwala wydzielic/uzyskać
swoja część spadku - musisz coś zaproponowac co wolisz
( wziąść całość i spłacić sisotrę , niech ona weźmie całość i Cie spłaci,
sprzedać - i podzilić kasę ) -i wystąpić do sądu - biorąc pod uwagę,
realia
np. to czy ona ma pieniądze - bo jak nie ma i weźmie całość - to
masz , w perspektywie , kolejne procesy o odzyskanie długu :))))

pozdr.

4. Data: 2012-11-02 18:40:51

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A kto za to płaci?

Dla Ikselci
Agata 25 lat, stawiam świeczkę dla ciebie Agato.
Agata i hipokryzja.
Nowa teoria spiskowa
Prawda jest znana oddawna.