Wapnowanie trawnika?

1. Data: 2000-10-10 06:42:08

Temat: Wapnowanie trawnika?
Od: "SOR" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam całkiem dorodną plantację mchu na trawniku, która nie poddaje się
preparatom Antymchowym.
Podejrzewam, że gleba jest kwaśna. Jeżeli można poprawić pH wapnem, to jak t
o zrobić, żeby nie zniszczyć trawy, kiedy i w jakiej dawce?
DZięki za odzew SOR

2. Data: 2000-10-11 18:45:53

Temat: Re: Wapnowanie trawnika?
Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik SOR <s...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8s29al$l56$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Podejrzewam, że gleba jest kwaśna. Jeżeli można poprawić pH wapnem, to jak
> o zrobić, żeby nie zniszczyć trawy, kiedy i w jakiej dawce?
Zamiast podejrzewać lepiej sprawdź ph. Jeżeli gleba jest kwaśna wapnowanie
może dać skutek pozytywny. Ja miałem mech na glebie mocno zasadowej, strona
północna, wilgotna, słabo napowietrzona i nie zwertykulowana. Pojawił się w
tym roku na wiosnę. Na jesieni ub. roku niezbyt dokładnie wygrabiłem ostatni
pokos trawy. Prawdopodobnie wcześniej dałem zbyt mało nawozu azotowego i nie
napowietrzyłem [kiepsko to brzmi] areatorem [widły amerykańskie] trawnika.
W efekcie końcowym doszedłem do wniosku, że mech też jest ładny. Nie
stosowałem żadnej chemii zwalczającej mech. Widziałem jak inni to robili z
miernym skutkiem. Liczy się właściwa pielęgnacja i odpowiedni gatunek trawy.
Pozdrawiam, Jerzy.

3. Data: 2000-10-12 10:11:37

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> miernym skutkiem. Liczy się właściwa pielęgnacja i odpowiedni gatunek trawy.

Ja mam dokladnie ten sam przypadek, sprawdzilam ph i jest 6,5ponoc optymalne dla
trawnika i w stacji badajacej to tez mowili o napowietrzaniu.
A mech moze i jest ladny, ale problem w tym, ze skutecznie dusi trawe
a to juz nie wyglada dobrze. Chemia - czyli siarczan zelaza w mieszankach
z roznymi nawozami dziala na chwile i mech odrasta, czyli zaczynam intensywne
napowietrzanie i zobaczymy za rok.
A jeszcze chetnie uslyszalabym opinie na temat gatunkow trawy
czego dosiewac w tym przypadku??
Pozdrawiam
Barbara

--
Moja poczta jest zawsze ze mną - e-mail przez WWW - http://rubikon.pl

4. Data: 2000-10-12 19:07:37

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> A jeszcze chetnie uslyszalabym opinie na temat gatunkow trawy
> czego dosiewac w tym przypadku??
Są takie gatunki, które rosną w cieniu, są w sprzedaży gotowe mieszanki.
Nawet renowacyjne.
Pozdrawiam Jerzy

5. Data: 2000-10-13 06:42:20

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SOR" <s...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
Jeżeli można poprawić pH wapnem, to jak t
> o zrobić, żeby nie zniszczyć trawy, kiedy i w jakiej dawce?

Wapno podawać można w okresie aktywnego wzrostu trawy lub poza okresem
wegetacyjnym. W tym pierwszym przypadku można podawać go pod postacią
saletry wapniowej. Na jesieni i w zimie można rozsypywać wapno rolnicze lub
kredę.
Niektórzy chcą stosować pozostałe po budowie wapno hydratyzowane. Można to
czynić w ostrożny sposób. Rozsypywać na suchy trawnik a następnie spłukać
wapno z trawy przez podlewanie.
Oczywiście, można rozsypywać kredę lub wapno także w innym okresie jednak
będzie to się wiązało ze stratami azotu. Nie można mieszać nawozów
wapniowych z nawozami azotowymi.
Prawidłową dawkę wyliczyć mogą laboratoria. Nawożąc na oko, lepiej rozsypać
mniej niż zbyt dużo. Tereny na których stosowano wapno, często są
przewapnowane.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

odmiana czereśni