Wasabi

1. Data: 2005-11-02 19:46:51

Temat: Wasabi
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Poproszono mnie o odpytanie szanownego grona o doświadczenie:

,,[...]co zrobić ze zdrowym, całkiem świeżym korzeniem
wasabi (Wasabia japonica (Miq.) Matsum.)?

Pewno nic z tego nie wyjdzie, bo to chyba trzeba
jak ryż w wodzie sadzić, ale zapytać może byś
mógł...''

Więc pytam: wi ktoś cokolwiek na ten temat? Jak to wsadzić do ziemi by nie
zmarnować?

Pozdrawiam,
Grzesiek

2. Data: 2005-11-02 20:01:46

Temat: Re: Wasabi
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 02 Nov 2005 20:46:51 +0100, Grzegorz Sapijaszko
napisał(a):

> Więc pytam: wi ktoś cokolwiek na ten temat? Jak to wsadzić do ziemi by nie
> zmarnować?

A limeryk??
Bez limeryku nikt nie odpowie:)

Marta

3. Data: 2005-11-02 20:04:15

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>  mógł...''
>
> Więc pytam: wi ktoś cokolwiek na ten temat? Jak to wsadzić do ziemi by nie

"To" potrzebuje krystalicznie czystej wody spływającej po zboczach nieczynnych
wulkanów...nie wiem, czy odtworzysz:(

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2005-11-02 20:59:22

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>  mógł...''
>
> Więc pytam: wi ktoś cokolwiek na ten temat? Jak to wsadzić do ziemi by nie

Czy to się je? Spytałem przed chwilą kolegę z Kanady, czy gdzieś
pod płotem u nich nie rośnie.Jak się dowie, to odpowie.
Czy skorzystasz z pułapek?
Pozdrawiam,dzięki za drzewko.Mirzan

5. Data: 2005-11-02 21:28:19

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> "To" potrzebuje krystalicznie czystej wody spływającej po zboczach nieczynnych
> wulkanów...nie wiem, czy odtworzysz:(
>
> Pozdrawiam, Basia.

Jesli czytasz po angielsku, to tu jest opis, jak mozna je hodowac. W
skrocie: wziemi bogatej w kompost, w cieniu, ciagle zraszac, obskubac
zdechle liscie zeby nie wyciagaly wilgoci.

Po poltora roku do dwu lat wyrosnie korzen wielkosci 15 cm, grubosci
marchewki z malymi poprzyczepianymi naokolo. Te male sie sadzi, a duzy
korzen skrobie sie bezposrednio przed spozyciem, bo traci smak po godzinie.

http://www.wasabifarm.com/info.htm

MB

6. Data: 2005-11-03 07:03:49

Od: Jacek Kos <...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
> Czy to się je? Spytałem przed chwilą kolegę z Kanady, czy gdzieś
> pod płotem u nich nie rośnie.Jak się dowie, to odpowie.
> Czy skorzystasz z pułapek?
> Pozdrawiam,dzięki za drzewko.Mirzan

SIę je. w marketach jest w tubce, upiornie ostry, patrz fr. film
"Wasabi" z J. Renoi (tak się go pisze? film słaby, chrzan występuje
bodaj dwa razy na talerzu).

--
JackOss

7. Data: 2005-11-03 08:48:56

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Czy to się je? Spytałem przed chwilą kolegę z Kanady, czy gdzieś
> pod płotem u nich nie rośnie.Jak się dowie, to odpowie.
> Czy skorzystasz z pułapek?
> Pozdrawiam,dzięki za drzewko.Mirzan

Je się. Mój mąż uwielbia prawie do wszystkiego. Jeszcze trochę i do
lodów doda :).

Pozdrawiam
Bea

8. Data: 2005-11-03 08:51:39

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Je się. Mój mąż uwielbia prawie do wszystkiego. Jeszcze trochę i do
> lodów doda :).
>
> Pozdrawiam
>        Bea

Nie miałem okazji spróbować, ale mój kolega rozgląda się już za nasionami.
Pozdrawiam.Mirzan

9. Data: 2005-11-03 09:17:02

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:2b97.000001ea.4369cf9b@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> Nie miałem okazji spróbować, ale mój kolega rozgląda się już za
> nasionami.

Hejka. A skąd weźmiesz nieczynny wulkan? ;-)
Pozdrawiam krystalicznie Ja...cki

10. Data: 2005-11-03 09:21:29

Od: "mirzanb" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Hejka. A skąd weźmiesz nieczynny wulkan? ;-)
>                    Pozdrawiam krystalicznie Ja...cki

Mam wrazenie,że wulkan do uprawy wasabi, jest tak potrzebny,
jak pies do wyrywania korzenia mandragory.
Zresztą nieczynny wulkan mam w pobliżu, w Wałbrzychu, to góra
Chełmiec.
Pozdrawiam.Mirzan

zdjecia
kupiłam winorosle
[-Kupie-] lampy sodowe (HPS) z oprawkami-do szklarni..
Śpieszmy się
Rośliny okrywowe