Ważne USG

1. Data: 2007-03-13 07:51:14

Temat: Ważne USG
Od: Mateusz <M...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam pytanie, USG jamy brzusznej co ile należy wykonywać, chodzi mi o
profilaktykę. Mam 27 lat, ostatnie miałem w 2003 razem z gastroskopią -
wykryto u mnie wrzody, leczone i wyleczone (nie czuję bólu, poziom
Heliko spadł). Lekarz powiedział mi, że za 5 lat mogę sobie zrobić
następne USG, czy nic się nie dzieje niepokojącego. Kolega mi
powiedział, że on robi co 3 lata. Jak to jest?

2. Data: 2007-03-13 12:56:31

Temat: Re: Ważne USG
Od: "Maja" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2007-03-14 08:25:19

Od: Mateusz <M...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja napisał(a):
> [...]

Hm.. nie widzę odpowiedzi w Twoim pocie : )

4. Data: 2007-03-14 08:45:11

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateusz" <M...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Wrzody żołądka są tylko i wyłącznie od nieprawidłowej diety (duża ilość
węglowodanów w diecie). Jak ten wrzód podleczysz, a nie zmienisz diety,
wrzód musi powrócić, a więc badania zawsze konieczne.
Przy prawidłowej diecie można przestać się badać na tę okoliczność.
www.optymalni.org.pl
Pozdrawiam Jurek M.

5. Data: 2007-03-14 10:45:07

Od: Mateusz <M...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek napisał(a):
> [...]
> wrzód musi powrócić, a więc badania zawsze konieczne.
> Przy prawidłowej diecie można przestać się badać na tę okoliczność.

Aha, rozumiem. A badanie usg ile jest ważne, tzn. co jaki czas należy je
robić profilaktycznie (jakieś raki itp.)

6. Data: 2007-03-14 12:42:12

Od: "Magda" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> następne USG, czy nic się nie dzieje niepokojącego. Kolega mi
> powiedział, że on robi co 3 lata. Jak to jest?

Jeśli ostatnie miałeś wykonane w 2003, to kontrolne USG jak
najbardziej możesz wykonać w tym roku. Badanie nie jest szkodliwe, nie
ma więc przeciwwskazań do jego wykonania. A lepiej zrobić częściej,
niż coś przegapić.
Jeśli chodzi o żołądek, wskazana jest jednak zdecydowanie
gastroskopia, ponieważ USG nie pokaże stanu śluzówki żołądka i
dwunastnicy, jak również nie wykluczy ewentualnych wrzodów czy
nadżerek.

Pozdrawiam,
Magda

7. Data: 2007-03-14 13:50:56

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
s.com...
> [...]

gastroskopia, ponieważ USG nie pokaże stanu śluzówki żołądka i
dwunastnicy, jak również nie wykluczy ewentualnych wrzodów czy

A osoby na diecie optymalnej nie czują, że "mają żołądek". A więc
gastroskopia jest zbyteczna. Zresztą nigdy się jej nie wykonuje jak nie ma
podejrzeń wrzodu..
Zmniejsz albo ogranicz słodycze, owoce i cukier...
Pozdrawiam Jurek M.

8. Data: 2007-03-14 16:36:20

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek napisał(a):

Daj już sobie siana i nie okłamuj ludzi, oszołomie.

pzdr.
R*

9. Data: 2007-03-14 19:07:14

Od: "Magda" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Mar, 14:50, "Jurek" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
> podejrzeń wrzodu..
> Zmniejsz albo ogranicz słodycze, owoce i cukier...

Nie pisz do mnie, Jurku, ponieważ ja nie mam problemów z żołądkiem.

Pozdrawiam,
Magda

10. Data: 2007-03-14 21:13:16

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ryou.ko" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> Jurek napisał(a):
>
> Daj już sobie siana i nie okłamuj ludzi, oszołomie.

Psy szczekają, a karawana jedzie dalej...:))) Znasz to...?
Pozdrawiam Jurek M.

Hemoroidy u dzieci
Re: Ból w mostku
Salazopiryn
bronić się przed zmęczeniem[ tylko dla kobiet?] ;)
Ból w mostku