Wczesna diagnostyka nowotworowa.

1. Data: 2004-12-24 07:29:55

Temat: Wczesna diagnostyka nowotworowa.
Od: "Wojtek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.Mam pytanie związane z metodą diagnostyczną możliwie wcześnie wykrywająca
nowotwór.Swego czasu ogladałem program gdzie pacjenta umieszczano w pewnym
urządzeniu (coś podobnego do tomografu) i poddawano badaniu.Miejsca z ogniskami
nowotworowymi w odczycie komputerowym były zaznaczone inną barwą.Czy wiecie co
to za badanie?Czy gdzieś w Polsce robia tego typu diagnostyke?Prosiłbym
ewentualnie o jakiś link.

Z góry dziekuję,pozdrawiam
Wesołych Świąt

2. Data: 2004-12-24 09:34:56

Temat: Re: Wczesna diagnostyka nowotworowa.
Od: "Elion" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
z tego co opisujesz to mi wyglada na diagnostyke izotopowa. Podaje sie
pacjentowi radiofarmaceutyk znakowany izotopem ktory trafia do danego
narzadu np kosci czy nerki i w aparaturze sprawdzana jego aktywnosc w danym
narzadzie. oczywiscie jest to radiofarmaceutyk ktory kumuluje sie w
nowotworach czy guzach i latwo to wychwycic. barwa tez ma znaczenie i
wielkosc ale dokladnie tego ci nie wytlumacze. Znam jeden zaklad w Lodzi na
Czechoslowackiej Zaklad Medycyny Nuklearnej UM.
pozdro
elion

3. Data: 2004-12-24 10:09:30

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Dec 2004, Elion wrote:

> Witam
> z tego co opisujesz to mi wyglada na diagnostyke izotopowa. Podaje sie
> pacjentowi radiofarmaceutyk znakowany izotopem ktory trafia do danego

prztpuszczam, ze chodzi o PET, jedyne takie urzadzenie w Polsce dostepne
jest w Centrum Onkologii w Bydgoszczy. Urzadzenie to ma oczywiscie
okreslona przydatnosc i nie jest tak, ze wykrywa ono wszystkie nowotwory
we wczesnych stadium. Jego przydatnosc polega na tym, ze czasami potrafi
wykryc przerzuty danego nowotworu (musi byc to znany nowotwor i rozpozany
met. hist-pat) w odleglych narzadach.

P.>
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>