Wertykulator z kosiarki?

1. Data: 2002-03-14 07:00:26

Temat: Wertykulator z kosiarki?
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlem w katalogu tzw. nowosc: specjalny noz z piorami, ktory wyszarpuje
mech i napowietrza glebe. Czy spotkaliscie sie juz z takim cudem?
Zastanawiam sie czy sobie nie kupic, gdyz nie posiadam wertykulatora i nie
dostane na niego pieniedzy. (to rozumieja tylko zonaci). Boje sie tylko, ze
to bubel na ktorym cwaniacy chca zarobic.

Irek

2. Data: 2002-03-14 08:59:57

Temat: Re: Wertykulator z kosiarki?
Od: "Stefania" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

moze jakies namiary na to ustrojstwo ?
Stefania

Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci

3. Data: 2002-03-14 09:42:30

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Stefania" <s...@v...pl> schrieb im Newsbeitrag
> moze jakies namiary na to ustrojstwo ?
> Stefania

Mam to z niemieckiego katalogu Westfalia.

http://www.westfalia.de

nazywa sie to Super Messer-Kraftharke wymiary od 32 cm do 45- nie nadaje sie
do kosiarek poduszkowych.

Irek

4. Data: 2002-03-14 09:56:24

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> schrieb im Newsbeitrag

> nazywa sie to Super Messer-Kraftharke wymiary od 32 cm do 45- nie nadaje
sie
> do kosiarek poduszkowych.
>
> Irek

http://www.westfalia.de/Shop jesli znasz niemiecki.

potem podaj numery katalogowe na odpowiednia szerokosc:

32 cm - 419861
36 cm - 224998
41 cm - 225003
45 cm - 225011

gdyby cos bylo nie jeasne pomoge jak moge,

jeszcze raz Irek

5. Data: 2002-03-14 10:18:56

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irek Zablocki napisał:

> nazywa sie to Super Messer-Kraftharke wymiary od 32 cm do 45- nie nadaje sie
> do kosiarek poduszkowych.

Znalazłem coś takiego przez googla. Czy to taki nóż z dwoma drutami
drapiącymi ziemię?
Jeżeli tak, to mnie nie za bardzo przekonuje. Przy wysokich w końcu
obrotach kosiarki to chyba za bardzo niszczy trawę?
Jednak chyba te maszyny dedykowane do areacji są bezpieczniejsze.
To tylko moje zdanie.
Pozdrawiam,
Krzysztof
P.S.
To coś znalazłem na:http://www.druxl.de/nhtm/tipps.htm

6. Data: 2002-03-14 10:26:20

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> obrotach kosiarki to chyba za bardzo niszczy trawę?
> Jednak chyba te maszyny dedykowane do areacji są bezpieczniejsze.

Jest to tansze ale tez za kazdym razem trzeba cos wkrecac i odkrecac. I jak
sam stwierdziles moze narobic szkod. Szkoda, ze nie mam nikogo, kto to juz
sprawdzil.

Irek

7. Data: 2002-03-14 11:49:43

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek Zablocki <i...@w...de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a6pvd4$rll$07$...@n...t-online.com...
Szkoda, ze nie mam nikogo, kto to juz
> sprawdzil.
>
> Irek

Mam coś takiego na wyposażeniu kosiarki , nie zauważam szczególnych
zniszczeń .
Trawa wygląda przez jakiś czas "brudno" , nie należy używać urządzenia kiedy
ziemia z wierzchu jest mokra ( wtedy część trawy , szczególnie młodej,
zostaje wyrwana z korzeniami ) , ale potem rośnie zdecydowanie lepiej.
Nie znam niemieckiego , ale rzuciła mi się w oczy nazwa Flymo.
Po przykrych doświadczeniach z kosiarką tej firmy nikomu nie radzę kupować
jej produktów.
Pozdrówka

--
Kronopio
ICQ 82543201

8. Data: 2002-03-14 11:54:05

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.westfalia.de/Shop jesli znasz niemiecki.
> potem podaj numery katalogowe na odpowiednia szerokosc:
[...]
> gdyby cos bylo nie jeasne pomoge jak moge,
Wskaż od razu linka z wyborem.

To to?
http://www.druxl.de/nhtm/tipps.htm
I po polsku proszę objaśnić jak to działa.

--
Pozdr. Jerzy
NIE słuchaj głupich rad. Do wszystkiego i tak musisz dojść sam.

9. Data: 2002-03-14 12:16:29

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Wskaż od razu linka z wyborem.
>
> To to?
> http://www.druxl.de/nhtm/tipps.htm
> I po polsku proszę objaśnić jak to działa.

Jerzy zmiluj sie! Fliehkraftfederdorne - to wyraz skladajacy sie z czterech
innych, wlasciwie trzech innych. Kolce sprezynowe dzialajace na zasadzie
sily odsrodkowej? Ale ten niemiecki konkretny. Tu trzeba fachowca a nie
amatora. Tez Super Messer-Kraftharke - super grabie silowe? Wlasnie to cudo
zakreca sie zamiast noza do kosiarki. I to ma dzialac jak grzebien do trawy.
Reszta jak przy klasycznym wertykulatorze. Fakt, ze kolce sa sprezynowe
uniemozliwia ich zlamanie gdyz natrafiajac na twarde przeszkody uchylaja sie
przed nimi. Pomaga to tez w wypelnianiu ubytkow ziemi (malych nisz) i
niwelowaniu krecich kupek. To wcale nie jest takie glupie. Moze sobie nawet
kupie i zrelacjonuje czy to dziala.

Dzieki za wskazanie drogi.

Irek

10. Data: 2002-03-14 12:26:33