Wiciokrzew

1. Data: 2000-04-10 08:22:07

Temat: Wiciokrzew
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy wiciokrzew, np. Browna, można uformować na drzewko (na własnych pniu) i
czy ktokolwiek tego próbował?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2000-04-11 16:10:13

Temat: Re: Wiciokrzew/glicynia
Od: "pietro" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
"doklejam" swoje pytanie:
czy glicynię można uformować na drzewko (na własnym pniu) i

3. Data: 2000-04-12 07:42:56

Od: "Andrzej Opejda" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Oba te pnacza mozna wyprowadzic na male drzewka. Stare, drzewkowate glicynie
czesto widywane sa w ogrodach japonskich. Teoretycznie polega to na tym, aby
jeden silny ped wyrastajacy jak najblizej ziemi wyprowadzic przy paliku na
przewodnik Na zadanej wysokosci stworzyc korone przycinajac kazdy
rozkrzewiajacy sie ped nad 3-7 oczkiem. Mlode paczki wyrastajace z "pnia"
nalezy oblamywac juz na samym poczatku. Praktycznie tego nie probowalem, ale
moja glicynia sama sie "zrobila" na krzaczaste drzewko, podobnie wiciokrzew
kaprifolium rosnacy juz prawie 20 lat wyrosl na geste krzaczaste 2m drzewko
(w tym roku go radykalnie odmlodzilem, w ciezkiej koronie mial juz z 80%
suchych pedow i smieci, zobacze co z tego wyniknie).

Andrzej Opejda
mailto:A...@i...pl
Internetowy Katalog Ogrodniczy - http://www.iko.pl

4. Data: 2000-04-12 13:21:18

Temat: Odp: Wiciokrzew/glicynia
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik pietro <s...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:F7II4.59673$a...@n...tpnet.pl...
> witam
> "doklejam" swoje pytanie:
> czy glicynię można uformować na drzewko (na własnym pniu) i

Próbowałam, ale przestałam, ze względów rodzinnych właśnie pozbywam się
glicynii.
Ale wiem mniej więcej, jak to zrobić:

1) posadzić
2) jeśli nie ma już pnia, gałęzi itd. - zostawić jeden pęd
3) poczekać, aż będą zielone pąki
4) nasadzić na roślinę GRUBĄ tekturową rurę. Idea jest tak, że glicynia,
chcąc dostać się do światła, będzie rosnąć szybko i pionowe do góry właśnie
w tej rurze. Ewentualnie, jak już wyjdzie z rury, to można rurę przesunąć ku
górze.
5) Uformowany w ten sposób pęd będzie w przyszłości pniem drzewka glicynii.
6) Pęd należy obciąć troszkę powyżej miejsca, gdzie chcemy formować koronę.

O formowaniu drzewa glicynii było w "Świecie ogrodów", ale w poprzedniej
serii. O ile pamiętam, była to glicynia już na czymś szczepiona. Ale potem
czytałam, że można formować na własnym pniu. Myślę, że warto spróbować.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2000-04-12 21:42:15

Od: "pietro" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
bardzo dziękuję za "przepis",
ciekawy
na pewno warto spróbować
nie wiem tylko czy coś mi z tego wyjdzie,
początkującym nie jest łatwo :-(
żałuje że ja nie mogę ni jak pomóc w sprawie wiciokrzewu/a
może kto mądrzejszy...
pozd pietro

Zagospodarowanie terenu dzialki - kto pomoze ?
www.magro.pl
Oczko wodne
pcinfo
projektowanie