Wierzba ?...

21. Data: 2000-04-11 21:27:30

Temat: Odp: Wierzba ?...
Od: "miro" <m...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek Serdyński <l...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ZXKI4.60159$a...@n...tpnet.pl...

> Jaka wierzba produkuje te piękne czerwone włosy z pnia. Czerwoną korę
ma
> salix purpurea, ale nie ma pnia, a przynajmniej ja nie widziałem.
Zostaje
> właściwie z długimi włosami i pniem tylko wierzba płacząca, ale jak
ona Ci
> wyrośnie to będzie las, a nie płot.

Nie mam pojecia, jaki to gatunek. Ale to słupki z bocznych gałęzi
wielkich i całkiem "zwyczajnych" drzew. Bynajmniej nie wierzb
płaczących. Wysokich na 30 metrów. Kora normalnie pomarszczona, szara.
Słupki w części podziemnej odrate z kory i zaostrzone. Powyżej ziemi, na
całej długości i na czubku oczywiście - całe gniazda świeżych,
CZERWONYCH witek. Przypominam sobie teraz, że obok widziałem STARSZE
słupki tego samego gatunku. Starsze odpowiednio witki czerwone są tylko
na końcach. U nasady zrobiły się żółto-zielone. Czyli w normie (:-)).

> Ja zrobiłem sobie płot wokół punktu sprzedaży z wierzby wiciowej czyli
salix
> viminalis. Utykałem w rowek na głębokość 20 cm pręty długości 2 m. pod
> skosem co 20 cm. Później przeplatałem w takim samym rozstawie pręty ze
> skosem w drugą stronę. Wyszedł pleciony płot. Wierzba przyjęła się w
100% .
> Strzygę 3 x w roku, ale mogła by być na dziko bez strzyżenia.

Jasne. Ale nie o to mi chodzi. Potrzebuję SZCZELNY (zające !) płot na
tym konkretnym odcinku JUŻ, a nie za kilka lat plecionkę. To ma być co
12 metrów stalowa, wbetonowana rura. Łącznie 14 sztuk. (Bo wierzbowe
słupki nie będą oczywiście dobrą podporą mechaniczną przez pierwsze
kilka lat.) Na nich rozepnę druty, na których powieszę siatkę drucianą,
z drutu 2,5 mm ocynk, oka 5x5cm, o wysokości tylko 90 centymetrów.
Powyżej, do wysokości 1,5 metra - dwie nitki drutu kolczastego. POMIĘDZY
tym wszystkim wspomniane, GRUBE (10 cm) słupki wierzbowe, wkopane na pół
metra. Do nich zamocuję tę siatkę (i druty), żeby nie odstawała.
Normalnymi haczykami do siatki Rabitza. Siatka od zewnątrz słupków. Za
kilka lat pędy przelezą poprzez siatkę na zewnątrz, a od wewnątrz
zazielenią się bez żadnych przeszkód. Pomiędzy tymi słupkami gęsto
nasadzę kolczastych chaszczy. Z biegiem lat siatka i tak będzie zbędna.
Może sobie spokojnie gnić. To samo dotyczy pozostałych odcinków mojego
ogrodzenia. Tylko siatka 90 centymetrów i bezpośrednio na niej kolczaste
chaszcze i gęsto sadzone malutkie samosiejki świerka. Już za 5 lat,
jeśli nadążę z sadzeniem i siły pozwolą (łącznie 650 metrów bieżących) -
wał zieleni będzie i bez siatki nie do przebycia... TAK to sobie
wyobrażam...

Pozdrówko, Miro.

22. Data: 2000-04-11 23:00:49

Temat: czlowiek to ssak - nie na temat
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

>to nie jest "gatunek
>ssaka" to sa po prostu ludzie

Nie wtracam sie w merytoryczna tresc dyskusji. Tylko w kwestii formalnej. Tu
przesadziles. Takie stwierdzenia prowadza do wyniszczania innego niz ludzkie
zycie. Tymczasem okazalo sie, ze goryle i szympansy sa na tyle zblizone do
ludzi, ze chca je zakwalifikowac jako homo tryglodytes. To oznacza, ze malpy
stana sie formalnie ludzmi. Bez wzgledu na moralne opory czlowiek to zwierze
i to w dodatku ssak. To juz dawno ustalono.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

23. Data: 2000-04-11 23:06:03

Temat: Re: czlowiek to ssak - nie na temat
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zwierze
> i to w dodatku ssak. To juz dawno ustalono.

Rafale, błagam, [przemyśl i] napisz to jeszcze raz [od nowa] bo jak nie to
jest to woda na mój młyn.
Pozdrawiam jerz.
PS
Uwierz w to co napisałem.

24. Data: 2000-04-12 03:15:29

Od: "KATARZYNA SORNAT" <K...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

jerz wrote in message <8d0b59$bo0$1@sunsite.icm.edu.pl>...
>Rafale, błagam, [przemyśl i] napisz to jeszcze raz [od nowa] bo jak nie to
>jest to woda na mój młyn.<

to rzeczywiscie odbiega od tematu grupy, ale nie moge sie powstrzymac. Co
tu jest do przemyslenia? wszystko jest dokladnie tak jak napisal Rafal, a
czlowiekowi tylko sie wydaje, ze jest na jakims szczycie, podczas gdy tak
naprawde jest tylko jednym elementem w swiecie przyrody. Nota bene to
poczucie wyzszosci to jest wlasnie to co nas zgubi.
katarzyna sornat
P.S. a nawiasem mowiac jerzu co nie jest woda na Twoj mlyn?

25. Data: 2000-04-12 08:48:42

Od: "Paweł Słomczyński" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko co nie jest znane jest kuszace. Ja moim sasiadom ze wsi pokazuje
wszystke nowe rosliny. Jezeli sa zainteresowani to daje im okazy, tlumacze
dlaczego niektore z nich sa dla mnie cenne , nie gniewam sie gdy pokazuja
swoim goscia moj ogrodek, nawet wtedy gdy mnie niema. Jestem soba ani nie
staram sie udawac jednego z nich, ani nie staram sie z nimi bratac ,ale co
najwazniejsze nie wywyzszam sie. Oczywiscie kradna i u mnie . Nie robie z
tego afery bo to tylko podbija slawe zlodzieja. Wiedzac jak wyglada sprawa
bezpieczenstwa dlugo szukalem miejsca na dom letni i ucieklem z daczowisk.
Ma to rowniez walor finansowy- mniej mnie to wszystko kosztowalo.
W tematy miejsca czlowieka w przyrodzie nie bede wchodzil, ale nie jest ze
mna tak zle, mam wobec niej pokore.
Z miedzygatunkowym,miedzyrodzajowym,miedzyrodzinnym, miedzyrzedowym itd
pozdrowieniem
Pawel Slomczynski osobnik jednego z gatunkow.

26. Data: 2000-04-12 20:14:18

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to rzeczywiscie odbiega od tematu grupy, ale nie moge sie powstrzymac. Co
> tu jest do przemyslenia? wszystko jest dokladnie tak jak napisal Rafal, a
ja tak nie myślę;

> czlowiekowi tylko sie wydaje, ze jest na jakims szczycie, podczas gdy tak
> naprawde jest tylko jednym elementem w swiecie przyrody.
i tak i nie; człowiek jest elementem przyrody ale jako jedyny stwór na tej
planecie ma swiadomość swego i innych, bytu. Inne stworzenia tej świadomosci
nie posiadają. Inaczej mówiąc, one rządziły by światem.

Nota bene to
> poczucie wyzszosci to jest wlasnie to co nas zgubi.
i tu się mylisz, na szczęście, poczucie wyższości to jest to co nas ocali.
> katarzyna sornat
> P.S. a nawiasem mowiac jerzu co nie jest woda na Twoj mlyn?
Ścisła fizyka i matematyka, ale mam dobre zaplecze [odwody].
A słaby punkt, hmmm, kobiety, tych nigdy nie pojmę! Ale kocham jedną i
doceniam inne.
pozdrawiam jerz

27. Data: 2000-04-12 20:24:46

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zwierze
> i to w dodatku ssak. To juz dawno ustalono.

Wiem, wiem, [zaraz ktoś mi dołoży] ale cóż na to poradzę. Polecam naszą
"Czarną serię". Nic dodać nic ująć, tam znajdziesz wiele odpowiedzi na
nurtujące cię pytania.
Pozdrawiam, jerz.

28. Data: 2000-04-13 09:10:13

Temat: Re: Wierzba ?...
Od: "aMiraK" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

29. Data: 2000-04-15 15:57:31

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik aMiraK <a...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:V9gJ4.2228$D...@n...tpnet.pl...

Czy masz na myśli możliwość przewrócenia się płotu pod wpływem wiatru? :-)
Wykluczone.
Sadzone były pręty około 1 - 1,5 cm średnicy trzy lata temu. Teraz mają 2 -
3 cm i niektóre pozrastały się ze sobą. Oczywiście nie jest to płot
obronny. Przy pomocy sekatora można by było go przejść,ale jest dość mocny.

> I gdzie szukac pretow wierzby wiciowej??? (glupia sprawa, ale tyle tych
> wierzb,

Jest to wierzba, która nad rzekami tworzy zarośla i jest używana w
wikliniarstwie. Można tam naciąć w lutym lub marcu prętów lub kupić w
odpowiedniej szkółce. To drugie jest lepsze, ale i droższe. Pręty ze szkółki
są z odmiany szybciej rosnącej, bardziej odpornej na choroby i mającej
ładniejszą korę ( cena 40-50 gr.).

>ze nie wiem ktora jest ktora :-).

Zwyczajowo mówi się na nią "wiklina", chociaż tak też nazywa się odmianę
purpurową (salix purpurea).

Leszek

30. Data: 2000-04-17 09:42:20

Od: "aMiraK" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
szkółki
> są z odmiany szybciej rosnącej, bardziej odpornej na choroby i mającej

Obdzwoniłam wszystkie bliższe i dalsze szkółki i wszędzie mi mówią : wierzby
mamy tylko szczepione na pniu :-(
Czy ktoś wie, gdzie można nabyć ?

Mira :)

Miejsce dla wrzosowatych...