Wierzę w Boga

81. Data: 2011-02-11 21:12:58

Temat: Re: Wierzę w Boga
Od: "pochodnie -|.~ Nerona" <j...@w...pln> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

Użytkownik "Piotrek Zawodny" <p...@o...pl> napisał

> Np. wodę można zredukować do cząsteczek H2O. Dwóch cząsteczek wodoru i jednej
> tlenu. Dwie cząsteczki wodoru i jedną tlenu można zredukować do zbioru /
> tworu, jakim jest jądro atomu i powłoki elektronów. Jądro atomu można
> zredukować do protonów i neutronów. Protony i neutrony można zredukować do
> kwarków. Kwarków już się nie redukuje.

Bo tak powiedzieli na Luniwersytecie ?
:o/
I Ty ju z w to wierszysz ?
A co powiedzą za 50 lat ?
:o/
I też w to chybcikiem uwierszysz ?
:o/

> Nie wiem. W swoich rozważaniach wolę się tym nie zajmować.

Dlaczego ?
:o/

Bo Cie swędzi dupa ?
:o/

\\>>> Ten pogląd trudno pogodzić z takim zwykłym antropomorficznym

> Nie wiem, czy jest gorsze. Chyba każde wyobrażenie dobrego Boga jest
> antropomorficzne, bo odnosi się do jakichś cech podobnych do cech ludzkich.
> Dlatego trudno mi podać przykład nieantropomorficznego wyobrażenia dobrego
> Boga.

A to dziwne, bo miałem wrażenie,
że Ci coś nie leży antropomorficzne, brat...
:o/

> Nie biorę pod uwagę Ducha Św. Staram się spojrzeć na twórczość autorów Biblii
> jak na twórczość po prostu. Nie wiem, czy Bóg istnieje. Oni uznawali, że
> istnieje - to wszystko.

Zgoda.

82. Data: 2011-02-11 21:49:29

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-11 22:12, pochodnie -|.~ Nerona pisze:
> -`@'-

> [...]

Trudno abstrahować od konstrukcji, jakimi ujmuje się rzeczywistość wokół
Ciebie w tzw. świecie naukowym. Zanim mi tak powiedzieli na
uniwersytecie, długo badali rzeczywistość, tę mikrorzeczywistość. Robili
doświadczenia. Wiedza fizyczna o mikroświecie sprawdziła się:
współczesne technologie, elektryczność, chemia, itd. - to wszystko
funkcjonuje, a zatem opisy (modele) mikrorzeczywistości są prawdziwe.

> Dlaczego ?
> :o/

Wtedy patrzenie na te rzeczy wydaje mi się bardziej czyste. Pojęcie
Ducha Św. jest pojęciem wprowadzonym przez ludzi, którzy w Niego wierzą.
Prawdopodobnie pojęcie to powstało w jakimś dłuższym procesie
kształtowania się myślenia o Bogu, o tych sprawach ostatecznych. Ja wolę
patrzeć na to od strony tzw. "zwykłej": coś tam kiedyś stworzono, jakąś
opowieść (np. o stworzeniu świata i człowieka), potem przekazywano ją z
ust do ust, potem jako taka nabrała ona mocy (autorytetu), potem została
spisana, w to co głosiła - wierzono, itd.

Np. fragment opowieści o skutkach grzechu pierwszych ludzi: jest tam
mowa o tym, że Bóg mówi do węża, iż będzie się czołgał, a poza tym - iż
człowiek zmiażdży mu głowę, a wąż zmiażdży człowiekowi piętę. Widzę w
tej opowieści próbę wytłumaczenia, dlaczego: 1) wąż pełza, 2) zadaje
ukąszenia, 3) człowiek może łatwo go zabić.

Teraz ludzie często interpretują ten fragment alegorycznie, ale
początkowo moim zdaniem należało go rozumieć dosłownie: "dlatego, że wąż
skusił pierwszych ludzi, to za karę musi pełzać na brzuchu" - i mamy
wytłumaczenie, dlaczego pełza. No a skoro pełza - to może ukąsić w
piętę, a z drugiej strony - można zdeptać mu głowę.

> [...]
>
> A to dziwne, bo miałem wrażenie,
> że Ci coś nie leży antropomorficzne, brat...

Tak się rodzą objawienia... i święci...
Re: Żywa kwantowo woda naukowo potwierdzona
Czy napadli byście na bank?
Re: The Religion of Islam!!!!!!!!!!!
Dlaczego ? :o/