Winorosl a maczniak

1. Data: 2000-09-08 12:11:16

Temat: Winorosl a maczniak
Od: "K Biernacki" <b...@p...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moglby mi doradzic jak zapobiec atakowi maczniaka na winorosl w
przydomowym ogrodzie.
Mam problem z odmiana Skarb Pannonii ( rosnace obok mieszance sa calkowicie
odporne ).
Stosowalem Miedzia 50 ale efekt byl chwilowy a rosliny juz znacznie
ucierpialy.
Na opakowaniu jest informacja iz zwalcza maczniaka zekomego winorosli.
Jesli ktos moglby sie podzielic doswiadczeniami zwlaszcza w profilaktyce a
takze polecic jakis skuteczny preparat bylbym wdzieczny.

Krzysztof

2. Data: 2000-09-11 06:50:10

Temat: Re: Winorosl a maczniak
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

K Biernacki napisał(a):

> [...]
> Jesli ktos moglby sie podzielic doswiadczeniami zwlaszcza w profilaktyce a
> takze polecic jakis skuteczny preparat bylbym wdzieczny.

Mšczniak na winoroślach tego suchego lata? Dziwię się.
Jeżeli mnie się niekiedy zdarzał stosowałem Dithane M45. Skutecznie.
Dodatkowo dobrze jest nie dopuszczać do nadmiernego zagęszczenia krzewów
(usuwanie zbednych pędów i lisci) - przy dobrym przewietrzeniu krzewu
mšczniakowi jest gorzej.
No i dokładne wygrabianie i palenie opadłych liści (likwidacja zarodników,
ktore chętnie w liściach przechowujš sie do następnego roku).
Pozdrawiam
Janusz

3. Data: 2000-09-11 11:18:38

Od: "K Biernacki" <b...@p...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: <3...@l...pl>...

> [...]
>Janusz
>

>--
>Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-ogrody

Dziekuje za cenne sugestie
Maczniak pojawil sie w ostatnich dniach sierpmia na mlodych sadzonkach,
ktore rosly otoczone innymi roslinami totez zapewne sprzyjalo to jego
rozwojowi.
Na duzych krzewach rzeczywiscie tego roku nie pojawil sie, ale
profilaktycznie
zastosowalem ten Miedzian 50
Pozdrawiam
Krzysztof