Winorośl i przesadzanie

1. Data: 2003-09-24 12:37:07

Temat: Winorośl i przesadzanie
Od: "William" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sie przesadza winorośl? Mam taki w ogrodzie, taki zwykły. Chodzi mi o
teraz (pora roku), czy to ma jakies znaczenie. W jaki sposób mogę go
przenieść?
Proszę o rady i wskazówki.

--
Nie rób nic na siłę - weź większy młotek.

2. Data: 2003-09-25 08:11:48

Temat: Re: Winorośl i przesadzanie
Od: "Aerton" <A...@m...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"William" <w...@o...pl> wrote

> Jak sie przesadza winorośl?

Wydaje mi się, że prościej jest rozmnożyć. Winorośl ma ponoć strasznie
głęboko korzenie (do 8 m wgłąb!), ale na razie jestem teoretykiem :)
Pozdrowienia,
A.

3. Data: 2003-09-25 11:51:21

Od: "William" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi się, że prościej jest rozmnożyć.

:))) ... hm .. oglądałem ostatnio taka bajkę, "Zaczarowany ołówek" chciałbym
mieć taki!!

Ale jak to zrobić?

4. Data: 2003-09-25 12:18:48

Od: "Aerton" <A...@m...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"William" <w...@o...pl> wrote

> Ale jak to zrobić?

Pewnie tak, jak tu napisł mądry człowiek:
http://ogrod.to.jest.to/skorowidz.htm
Powodzenia,
A.

5. Data: 2003-09-25 18:57:35

Od: "William" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki :))

6. Data: 2003-09-29 22:23:34

Temat: Odp: Winorośl i przesadzanie
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik William <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bks37p$168$...@n...news.tpi.pl...
> Jak sie przesadza winorośl? Mam taki w ogrodzie, taki zwykły. Chodzi mi o
> teraz (pora roku), czy to ma jakies znaczenie.
Możesz teraz, możesz na przedwiosniu.

W jaki sposób mogę go > przenieść?

Myślę, że rękami. :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Obetnij łozy, pozostawiając 2-3 przycięte na 4 oczka. Wykop z ziemi z
mozliwie dużą iloscią korzeni. Przenieś rękami na nowe stanowisko. Zakop na
taką głębokość jak rosła pierwotnie. Skup się. Potrzymaj nad nią dłonie
grzbietem do góry. Wypowiedz właściwe zaklęcie.
Przy dokładnym i prawidłowym wykonaniu powyzszych wskazówek pod koniec
kwietnia lub na początku maja (w zaleznosci od pogody) paki na łozach
powinny popekac i powinny pokazać się mlode liście.
J.

7. Data: 2003-09-30 07:35:09

Od: "moni" <o...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kwietnia lub na początku maja (w zaleznosci od pogody) paki na łozach
> powinny popekac i powinny pokazać się mlode liście.

A mozesz podac tresc tego zaklecia? Wiesz, nie chodzi mi tam o jakies hokus
pokus tylko o te prawdziwe, alchemiczne. Chcialbym jesienia przyszlego roku
zebrac z winnicy srebrne kulki. A moze nie ma wcale takiego zaklecia? Moze
zdjecia na www.winogrona.org to fotomontaz? Prosze o szybka odpowiedz.

moni

8. Data: 2003-09-30 10:54:31

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik moni <o...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...onet.pl...

> A mozesz podac tresc tego zaklecia? Wiesz, nie chodzi mi tam o jakies
hokus > pokus tylko o te prawdziwe, alchemiczne. Chcialbym jesienia
przyszlego roku > zebrac z winnicy srebrne kulki.

Hi! hi! Każdy by chciał :-)))
Niestety, zaklęć doprowadzjących do takiego efektu nie upublicznia się pod
groźbą utraty własnej skuteczności. :-))

A moze nie ma wcale takiego zaklecia? Moze > zdjecia na www.winogrona.org to
fotomontaz?

A skądże ja bym umiał jakieś fotomontaże robić? Przysłowiowy "pic na wodę" -
tak, fotomontaż - nie. :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz
PS
Masz winnicę? Napisz co w niej trzymasz.
J.

9. Data: 2003-09-30 11:18:49

Od: "moni" <o...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moze nie ma wcale takiego zaklecia? Moze > zdjecia na www.winogrona.org to
> fotomontaz?

Wiec to nie fotomontaz? Naprawde takie okazale rosna?

> [...]
> Janusz
> PS
> Masz winnicę? Napisz co w niej trzymasz.

Winnicy nie mam ale Jeden Gosc juz polecal mi odmiane Elmer. Faceta spotkałem
na zakupach w centrum ogr. Zgadalismy sie. Troche sie przechwalal ale z
wypowiedzi wynikalo, ze kompetentny.
Niestety w okolicy nie moge Elmera znalezc, a sklepom wysylkowym nie ufam.

moni

10. Data: 2003-09-30 11:48:37

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik moni <o...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...onet.pl...

> Wiec to nie fotomontaz? Naprawde takie okazale rosna?

Oczywiście! :-) A fotografie nawet nie są w stanie tego oddać.
Zresztą nie tylko mnie takie rosną. Jutro na stronie bedzie np. zdjęcie
grona odmiany Suzy wyHodowanego przez Krychę (pozdrawiam!).

> Winnicy nie mam
Życiowy błąd!

ale Jeden Gosc juz polecal mi odmiane Elmer. Faceta spotkałem
> na zakupach w centrum ogr. Zgadalismy sie. Troche sie przechwalal ale z >
wypowiedzi wynikalo, ze kompetentny.
> Niestety w okolicy nie moge Elmera znalezc,

No to może szukaj Swenson Red - to to samo! W sklepach tego pełno!:-))
Z tym, ze odmiana jest nie zła, ale nie z "górnej półki". Do "zaliściania"
altan i pergoli się znakomicie nadaje bo latorośle w ciągu roku potrafią
miec przyrost 5-7 metrów. Owoce bardzo słodkie, ładnie się wybarwiają
(popatrz na zdjęcia na stronie). Odmiana mrozoodporna i mało kłopotliwa.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

Pernettya
Święto Kwiatów