Winorośl -re i malin Polka

1. Data: 2007-11-04 10:58:39

Temat: Winorośl -re i malin Polka
Od: "Ktoś" <j...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytając odpowiedź na mój post dotyczący walorów smakowych odmiany "Agat
Doński" "lekko" mnie zatkało,
stąd kilka słów wyjaśnienia.
Tą odmianę miałem osobiście w ogrodzie i porównując ją z innymi
jednoznacznie stwierdzam, że poza wyglądem nie ma żadnych "atutów".
Winorośl uprawiam wiele lat (kilkanaście gatunków) więc uważam, że wiem co
piszę i mam podstawy aby tak twierdzić.
Zdziwił mnie napastliwy ton jednego z grupowiczów, który pomylił mnie z moim
imiennikiem.
Z pozdrowieniami
Janusz D
Ps.Jeśli ktoś ma doświadczenia z uprawą maliny "Polka'. Będę wdzięczny za
kilka słów komentarza.Zależy mi na określeniu terminu rozpoczęcia zbioru i
jego wielkości.W "źródłach" są duże rozbieżności, delikatnie to opisując.
"Niechcący " zasadziłem cały szpaler tej odmiany, stąd pytanie...

2. Data: 2007-11-04 11:09:11

Temat: Re: Winorośl -re i malin Polka
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tą odmianę miałem osobiście w ogrodzie i porównując ją z innymi
> jednoznacznie stwierdzam, że poza wyglądem nie ma żadnych "atutów".

Jakie kłopoty z ludzkim gustem.Mam kilkadziesiąt odmian i co na to poradzę,
że Agat mi bardzo smakuje.Wczesny, grona wielkie, jagody duże, skórka gruba
ale krucha, nie za słodki, brak perfumowanego zapachu.Jedyna wada, to osy,
bardzo go lubią, co można uznać za wswkazanie ekspertów na najlepszą odmianę.
Lubię też Magaracz, a wielu uwża,że nic nie warty.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2007-11-04 12:09:00

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fgk8ni$7e9$1@atlantis.news.tpi.pl Ktoś
<j...@b...gnet.pl> napisał(a):

> [...]
> rozpoczęcia zbioru i jego wielkości.W "źródłach" są duże
> rozbieżności, delikatnie to opisując. "Niechcący " zasadziłem cały

Hejka. Niestety mam tylko doświadczenie ze szpalerem malin ale trzech
innych odmian: Polana, Poranna Rosa i Pokusa. :-)
Polka jest odmianą której owoce podobno dojrzewają około 10 dni
wcześniej niż odmiany Polana i Pokusa. W tym roku na naszej działeczce
owocowanie (oczywiście na tegorocznych pędach) Polany i Pokusy rozpocząło
się wyjątkowo wcześnie, bo już pod koniec lipca ponieważ nie było
przymrozków w maju. Co do wielkości zbiorów to nigdy nie ważyłem owoców ale
te maliny zbiera się na okrągło dopóki jesienią nie przemarzną im kwiaty.
Pozdrawiam powtarzająco Ja...cki

co to jest?
Wycinka drzewa...
witam
mój trawnik - błędy i wypaczenia oraz co zrobić
Piłowanie drewna - z innej beczki