Witam i o zdrowie pytam

1. Data: 2006-04-21 20:12:20

Temat: Witam i o zdrowie pytam
Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich grupowiczów.

Jestem tu nowa, całkowice zielona (jak ochydne ogórki gruntowe, które
oststnio kupiłam), ale mam nadzieję, że niedługo uda mi się u Was zadomowić.

pozdrawiam z miasta Breslau

kasia maruda

2. Data: 2006-04-21 20:22:33

Temat: Re: Witam i o zdrowie pytam
Od: "M.Z." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia maruda" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jestem tu nowa, całkowice zielona (jak ochydne ogórki gruntowe, które
> oststnio kupiłam), ale mam nadzieję, że niedługo uda mi się u Was

Mieszkam we Wrocławiu bardzo długo
i pierwszy raz słyszę, żebym mieszkała w Breslau.
Z historii wiadomo, że od 1945 roku miasto nazywa sie WROCŁAW.
I niech tak zostanie!
Pozdrawiam
Mira Z. (WROCŁAW)

3. Data: 2006-04-21 20:34:27

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

M.Z. schrieb:

> Mieszkam we Wrocławiu bardzo długo
> i pierwszy raz słyszę, żebym mieszkała w Breslau.
> Z historii wiadomo, że od 1945 roku miasto nazywa sie WROCŁAW.

miasto nazywało się też przed 1945 rokiem Wrocław. A także Vratislavia,
Breslau, Vratislav, Wratislavia i jeszcze paręnaście innych nazw i
pisowni. Po wojnie tak samo. Więc mieszkasz zarówno w Breslau jak i we
Wrocławiu.

Waldek

4. Data: 2006-04-21 20:36:13

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Tak tak, oczywiście. Nie chciałam nikogo urazić, a jedynie zasugerować, że
czytanie książek jest mi nieobce :-)

pzdr

kasia maruda

5. Data: 2006-04-21 20:38:01

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia maruda" napisał:

> Nie chciałam nikogo urazić

Nie przejmuj się. Kiedy podałam przedwojenną nazwę swojej rodzinnej
miejscowości w opisie na komunikatorze, to mnie faceci pytali, jak
często do Polski przyjeżdżam ;)))

Pozdrawiam krajankę - Aicha

PS. Miałaś na myśli Krajewskiego? :)

--
Dozwolone od lat 18:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

6. Data: 2006-04-21 20:41:46

Od: "yuras" <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M.Z." <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i pierwszy raz słyszę, żebym mieszkała w Breslau.
> Z historii wiadomo, że od 1945 roku miasto nazywa sie WROCŁAW.

Mieszkam w Szczecinie i wiem, ze to miasto nazywalo sie tez Stettin i bylo
pomorskie, szwedzkie,dunskie, francuskie ,niemieckie i teraz jest polskie.
Ale mam szacunek do tych wszystkich ludzi ktorzy tutaj mieszkali i chyba sie
nie obraza jak nazywam je po polsku ,Szczecin.
Pozd
juras

7. Data: 2006-04-21 20:52:52

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

PS. Miałaś na myśli Krajewskiego? :)

Ano tak :)

pzdr

kasia maruda

[ O nie, napisałam "ano", zaraz wielbiciele gotowania zarzucą mi brak
patriotyzmu ;) No to pójdę na całość: UWIELBIAM HOUSKOVE KNEDLIKY ZE
SVICKOVĄ ;) ]

8. Data: 2006-04-21 21:01:47

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia maruda" napisał:

> UWIELBIAM HOUSKOVE KNEDLIKY ZE SVICKOVĄ ;)

Joł, holka! A parek z rohlikem? A rajcatovy protlak? A bramborove
hranolky? ;)

Pozdrav - Aicha

9. Data: 2006-04-21 21:11:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@m...pl> wrote in message

> Joł, holka! A parek z rohlikem? A rajcatovy protlak? A bramborove
> hranolky? ;)

A brokolice zapečená se sýrem?

10. Data: 2006-04-21 21:14:26

Od: "Wielki DŻU" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mira Z. (WROCŁAW)
>
> Tak tak, oczywiście. Nie chciałam nikogo urazić, a jedynie zasugerować, że

Ortografia za to zupełnie obca.
Tak, tak wiem jesteś dyslektyczka, dysortograficzna i masz inne dysfunkcje
Za moich czasów szkolnych nazywało się to osioł.

Wielki DŻU

[przepis] Ciastka biszkoptowe w czekoladzie i wiorkach kokosowych
jak zrobić tofu?
Szybki obiad
zlote ziarna przenicy
Przepisy na zdrowe jadlo!