Wiyzta u ginekologa

1. Data: 2006-02-20 14:10:14

Temat: Wiyzta u ginekologa
Od: p...@w...pl (Patrycja) szukaj wiadomości tego autora

Mam 15,5 roku. Miesiączkować zaczęłam mając 13 lat. Od początku miałam
nieregularne i bolesne miesiączki. Ostatni mój okres trwał 54 dni, a
krwawienie 13 dni i było bardzo obfite. Chaciałabym pójść do ginekologa, ale
się strasznie boję.
Jakie pytania będzie zadawał lekarz? Jak powinnam się przygotować do badania
(czy
będę się musiała całkiem rozebrać)? Jak przebiega badanie (nie miałam
kontaktów płciowych)?

Patrycja

2. Data: 2006-02-20 14:26:31

Temat: Re: Wiyzta u ginekologa
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@w...pl (Patrycja) napisał(a):

> Jak powinnam się przygotować do badania

Umyć się?

A tak poza tym - wszystkie informacje znajdziesz tu:

http://www.pierwszawizyta.pl/

--
JoP

3. Data: 2006-02-20 16:51:36

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Feb 2006, Patrycja wrote:

> będę się musiała całkiem rozebrać)? Jak przebiega badanie (nie miałam
> kontaktów płciowych)?

w zasadzie powinnas pojsc z rodzicem - mysle, ze najsensowniej
z mama, poniewaz jestes nieletnia ( taka prawda) i wowczas
Twoj prawny opiekun powinien byc przy badaniu i wyrazic
(podpisac) zgode na badanie. Troche inna zasada moze obowiazywac
u dziewczat, ktore ukonczyly juz 16 rok zycia, poniewaz po 16
roku zycia pacjent posiada juz co prawda ograniczone ale juz
prawo decydowania o sobie w aspekcie zgody na badania
i procedury medyczne

jesli bedziesz wymagala zbadania bedziesz musiala sie rozebrac,
wiec moze wybierz ginekologa kobiete albo ginekologa
dzieciecego (ktorymi w zasadzie sa kobiety)

jesli bedziesz wymagala badania a nie mialas jeszcze kontaktow
plciowych prawdopodobnie ginekolog ograniczy sie do zbadania
Ciebie przez odbyt a nie tak jak w przypadku doroslych i
wspolzyjacych juz kobiet przez pochwe (chyba, ze Twoja blona
dziewicza bedzie miala taka budowe, ze bedzie mogl Cie zbadac
przez pochwe bez jej uszkodzenia)

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl