Wkupne

1. Data: 2002-08-16 07:48:19

Temat: Wkupne
Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie:-))
Zgodnie z obietnicą złożona na grupie pare dni temu wklepuje moje wkupne.
Z gory uprzedzam, ze przepisy mam od ok. 20 lat w swoim posiadaniu i mam
nadzieje, ze nie okaze sie, iz podaje cudza "wlasnosc".
Bedzie to :
1. Przepis na salatake z kukurydzy.
Skladniki:
1 puszka kukurydzy
4 jajka ugotowane na twardo
20-25 dkg zoltego sera
por lub cebula

Tak mowi oryginalny przepis. Ja dodaje jeszcze czerwona , surowa papryke.
Mozna dodac szynke.
Wszystkie skladniki drobno pokroic lub zetrzec np. ser, szynke na tarce o
grubych okach. Dodac majonez, doprawic sola, pieprzem i ew. kwaskiem
cytrynowym. zamiast kwasku mozna zetrzec winne jablko.
Salatka jest kolorowa i bardzo smaczna. Robie wiele salatek, ale tej jeszcze
nic nie pobilo.

2. Placek z owocami.
Skladniki:
0.5 kg sliwek lub jablek
4 jajka
1 szklanka cukru
1/2 kostki margaryny
2 szklanki maki tortowej
1 lyzeczka proszku do pieczenia

Zoltka ucieramy z cukrem, dodajemy stopiona margaryne, wsypujemy make
(powoli-ciagle mieszajac) i proszek do pieczenia. Z bialek ubijamy piane,
dodajemy do masy i mieszamy. Wlewamy do formy ( jest lekko geste). Jablka
obieramy, kroimy w plastry lub osemki, ukladamy na ciescie. Sliwki
przekrawamy na pol i ukladamy na ciescie. Wierzch posypujemy cukrem i
cynamonem. Pieczemy ok. 40 min. do 1 h. Po wystygniecoi posypujemy cukrem
pudrem lub mozna polukrowac.
Oczywiscie najsmaczniejsze jest cieple ( niezdrowe?), a takze jedzone tego
samego dnia.
Przepis jest stary-rodzinny. Zawsze wychodzi.

Smacznego.
Pozdrawiam.
Ela