Wojenko miła

1. Data: 2003-01-07 18:11:18

Temat: Wojenko miła
Od: "Emu" <E...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się, co się roiło w głowach aoutrom piosenek w stylu : hej
wojenko, wojenko itd... dlaczego tak pieszczotliwie nazywali wojnę czyli
tragedię ludzkich istnień. Czy z nieszczęśc i tragedii można robić malowaną
poezję? A może to byli psycho-paci.... Co wy na to ludzie mądrzy?

1. Data: 2003-01-07 18:19:17

Temat: Re: Wojenko miła
Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

Emu:
> ... Czy z nieszczęśc i tragedii można robić malowaną
> poezję? A może to byli psycho-paci....
> Co wy na to ludzie mądrzy?

Skoro tak stawiasz sprawe... :)

Mysle ze tu bardziej chodzilo prawdopodobnie o zwyciestwo.
Dla kogos kto walczyl na wojnie, zwlaszcza z_przymusu
(w wojnie ~obronnej), zwyciestwo w niej moze utozsamiac
z czyms wyraznie milym.
W tym sensie 'wojenka mila' ~= 'wojenka zwycieska'.

Psychopaci? - chyba raczej kiepski 'trop'.

Czarek

1. Data: 2003-01-09 23:01:59

Od: "mind_dancer" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Emu <E...@c...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:avf546$ve7$...@a...webcorp.pl...
> [...]
> tragedię ludzkich istnień. Czy z nieszczęśc i tragedii można robić malowaną
> poezję? A może to byli psycho-paci.... Co wy na to ludzie mądrzy?

Słyszałem takie (w przybliżeniu) słowa (chyba z pieśni legionów Piłsudskiego):
"...bo żołnierz ma piosnkę nie dla wojny, żołnierz ma piosnkę dla cywila..."

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie

Zapraszam na c.h.a.t :)
zapraszam na...