Wpływ witaminy C na rozwój schizofrenii. ;)

1. Data: 2006-09-17 09:24:49

Temat: Wpływ witaminy C na rozwój schizofrenii. ;)
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

Po ostatnim szoku spowodowanym przeziębieniami, zwróciłem uwagę na witaminę C. :)

Sok Owocowa Spiżarnia z Herbapolu -- w 100 ml syropy ponoć jest 91 mg witaminy C,
co stanowić ma ponoć 15.2 procentu zalecanego dziennego zapotrzebowania, lecz już
w 100 ml soku o nazwie bunio, z firmy PPHU Korkus Jana korkusa jest nie mniej niż
24 mg tejże witaminy C, co ponoć stanowić ma aż 40 procent zalecanego dziennego
zapotrzebowania...

(pomijam fakt, że na bunio literalnie jest to procent z procentu, gdyż nie chodzi
mi o tak zwane czepianie się)

I teraz mam pytania:

-- Jakie jest zalecane dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę? :)
-- Ile tej witaminy należy spożywać dziennie, aby się uodpornić
nieco mocniej na przeziębienia? :) Ponoć nadmiar jest wydalany
z organizmu. :)

Musujące tabletki z Aspiryną Bayera, zawierają po 240 mg witaminy C,
a tabletki z witaminą C zawierają jej po 200 mg na jedną tabletkę.

Rozsądek mówi, że raczej jedna tabletka nie zawiera kilku dziennych
dawek, ale nie odpowiada na powyższe pytania.

BTW musujących tabletek z Aspiryną Bayera, zawierających
witaminę C -- znacznie tańsze jest jednak połączenie
niemusujących tabletek aspiryny z tabletkami witaminy C, :)
natomiast soki są już straszliwie drogie w zestawieniu
z tabletkami witaminy C. :)

E. :)

2. Data: 2006-09-17 11:12:44

Temat: Re: Wpływ witaminy C na rozwój schizofrenii. ;)
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: News:eej497$l1n$...@f...man.torun.pl
Od: Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console
Było:
> Po ostatnim szoku spowodowanym przeziębieniami, zwróciłem uwagę na
> witaminę C. :)
> z tabletkami witaminy C. :)

Do rozważań należy jeszcze włączyć przyswajalność i skutki uboczne...
Najlepiej jeść witaminę C w żywności a tylko gwałtowne spadki uzupełniać w
sposób sztuczny.

Google wyrzuciło:
http://www.google.pl/search?client=firefox-a&rls=org
.mozilla%3Apl%3Aofficial_s&hl=pl&q=%22witamina+c%22%
2B%22w+%C5%BCywno%C5%9Bci%22&lr=lang_pl&btnG=Szukaj+
w+Google

http://www.resmedica.pl/zdart99917.html
http://www.resmedica.pl/zdart3982.html
http://www.nestle.pl/wellness/artykul.asp?id=245&idp
=12

http://www.popieramjow.pl/jow.php

3. Data: 2006-09-17 12:41:57

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Sławek SWP" eejaol$ri5$...@n...news.tpi.pl

> Do rozważań należy jeszcze włączyć przyswajalność i skutki uboczne...
> Najlepiej jeść witaminę C w żywności a tylko gwałtowne spadki uzupełniać w
> sposób sztuczny.

Ani gwałtownych spadków nie mam, ani dobrowolnych (bez gwałtu)
spadków nie mam. Przyswajalność w obu sokach (moim zdaniem)
musi być taka sama, a rozbieżność jest bardzo dużą. :)

BTW owych spadków -- na co dzień raczej nie łykam tabletek, ale
(jak napisałem) aktualnie jestem po ataku przeziębieniowym. :)

E. :)

4. Data: 2006-09-17 12:43:46

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

BTW owych spadków -- na co dzień raczej nie łykam tabletek, ale
(jak napisałem) aktualnie jestem po ataku przeziębieniowym. :)

Co do googli -- umiem korzystać, ale wolałem opinie grupowiczanek
i grupowiczów, zamiast googlowania. :)

E. :)

brak czucia w części opuszka palca
Aronia - pomaga czy szkodzi...