Wracajac do zwlok

1. Data: 2002-01-23 11:59:43

Temat: Wracajac do zwlok
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamietam ze kiedys bylo w miescie bylo przedsiebiorstwo oczyszczania
miasto, w nim chyba zaklad zieleni miejskiej, a w nim miejski zaklad
pogrzebowy.
Zawsze mnie to intrygowalo co ma wspolnego zaklad pogrzebowy z
przedsiebiorstwem oczyszczania miasta , albo z zakladem zieleni
miejskiej.

Ale jak wynika z ostatnich artykulow prasowych, to zmarli i oczyszczanie
miasto to jednak cos wspolnego.

W jednym kraju przedsiebiorcy pogrzebowi zorganizowali nawet strajk, gdy
liczba zgonow = zwlok zmniejszyla sie znacznie ponizej prognoz i danych
statystycznych.
Spodziewali sie wiekszej ilosci pracy, a niestety pacjenci stali sie
bardziej zywotni.

Czyli wystepuje pewna sprzecznosc finansowa.
Gdy sluzba zdrowia jest juz zarzadzana zgodnie z zasadami ekonomii
to kasy chorych finansuja leczenie, a ubezpieczenia pogrzebowe finansuja
pogrzeby.
Skladki na oba rodzaje ubezpieczen sa obowiazkowe, czyli zaklady
pogrzebowe maja zabezpieczone stale finansowanie za posrednictwem ZUS.
I jezeli teraz ktos pisze ze zwloki maja wartosc 1200 zl do kieszeni,
to brak przeciwwagi dla ochrony konkretnej osoby.
W koncu te 1200 zl to jest cena zycia i przetarg.

Wiecej jest warty zmarly pacjent niz zywy.
Zywy zapewnia finansowanie instytucji, zmarly zapewnia finansowanie
poprzez prowizje.

Mysle ze bez specjalnej ustawowej ochrony zycia pacjentow nic sie nie da
zrobic i zawsze teraz beda podejrzenia, gdy pacjent przyjety do szpitala
nagle umrze.

Jacek

2. Data: 2002-01-23 20:26:19

Temat: Re: Wracajac do zwlok
Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl>
napisał w wiadomości
.

> [...]
> I jezeli teraz ktos pisze ze zwloki maja wartosc
1200 zl do kieszeni,
> to brak przeciwwagi dla ochrony konkretnej

Przyznam się że nie wiem jakie sa zasady
otrzymywaniu zasiłku pogrzebowego (kwota wypalcana
na rodzinie czy tez konieczność wykazania sie
rachunkami, od razu firmie) ale może problem jest
tez w zbyt wysokiej kowcie (4 tys. zł) skoro 1/4
tejże idzie na tego typu cel.

Sark

3. Data: 2002-01-24 17:28:12

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sark" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> na rodzinie czy tez konieczność wykazania sie
> rachunkami, od razu firmie) ale może problem jest
> tez w zbyt wysokiej kowcie (4 tys. zł) skoro 1/4

Jest nieco inaczej. Ta kwota owszem moze wystarczyc na pogrzeb, ale nie z
wykorzystaniem firmy, majacej nieformalne uklady z pracownikami SZ. Wtedy
bowiem cena pogrzebu jest dodatkowo zawyzana o lapowke. Dlatego zaklady
"polecane" przez pracownikow SZ sa drozsze.

Marta

4. Data: 2002-01-24 19:30:52

Od: "vad" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl .

> [...]
> na rodzinie czy tez konieczność wykazania sie
> rachunkami, od razu firmie) ale może problem jest
> tez w zbyt wysokiej kowcie (4 tys. zł) skoro 1/4

ZUS w przypadku emeryta lub rencisty wypłaca kwotę zryczałtowaną w wysok.
4.000 zł. na podstawie aktu zgonu wystawionego przez lekarza (szpital) i
rachunku za trumę z zakładu pogrzebowgo.
Skromny pogrzeb kościelny z posiadanym miejscem na cmentarzu i istniejącym
grobowcem (piwniczką) na upartego zamknie się w kwocie 3,5 do 4,0 tys. zł.
Myslę że zależy od lokalizacji.O tańszym pogrzebie normalnym nie słyszałem.
Dane mam aktualne , w listopadzie 29 pochowałem teściową .
vad

5. Data: 2002-01-26 00:48:18

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vad" <b...@k...net.pl> napisał w
wiadomości news:a2s7i4$9t$1@news.tpi.pl...

> ZUS w przypadku emeryta lub rencisty wypłaca
kwotę zryczałtowaną w wysok.
> 4.000 zł. na podstawie aktu zgonu wystawionego
przez lekarza (szpital) i
> rachunku za trumę z zakładu pogrzebowgo.

Tzn. wystarczy przedstawić ZUSowi to co napisałeś
powyżej (akt zgonu i rachunek za trumnę) aby
uzyskac pełną kwotę zasiłku czy też nalezy wykazać
sie rachunkami na pełną kwote zasiłku (np. jeszcze
zakup miejsca na cmentarzu, kwiaty, transport
itp.) ?
Czy ZUS wypłaca awansem pęlną kwotę ?

Sark

6. Data: 2002-01-26 16:33:27

Od: "vad" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl>
napisał:a2suga$93q$...@n...onet.pl...
> [...]
> sie rachunkami na pełną kwote zasiłku (np. jeszcze
> zakup miejsca na cmentarzu, kwiaty, transport
Wystarczy to co napisałem o ile osobą odbierającą jest najbliższa rodzina
(rodzice , mąż/żona , dzieci , wnuki ). Rachunki są potrzebne gdy pochówkiem
zajmuje się obca osoba (sąsiadka) to wtedy ZUS zwraca do wysokości
koniecznych (chyba) rachunków.
vad

USG stawu skokowego
Czy zastosowanie pavulonu mozna wykryc po ekshumacji zwlok i jak dlugo ?
pepek
panika, czy inny diabeł i co z tym zrobić?
Łowcy skór - skandal !!