Wrastający paznokieć - prośba o doraźną pomoc

1. Data: 2007-07-23 08:50:37

Temat: Wrastający paznokieć - prośba o doraźną pomoc
Od: blackbird <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam problem z wrastającym paznokciem (nie pierwszy już raz...)
a że dziś pewnie mogę mieć problem z dostaniem sie do lekarza
(ach te polskie realia...) to proszę Was,
szanownych grupowiczów o pomoc.

Co mogę doraźnie zastosować ażeby sobie jakoś poradzić przez kilka dni ?
(pracuję stojąc przez 9 godzin w firmie).

paznokieć wygląda tak
(brzydko to wygląda, więc osoby wrażliwe przestrzegam przed klikaniem na
poniższy link):
http://img180.imageshack.us/img180/5008/paznokieczj3
.jpg

Nawet nie mam pojęcia co kupić w aptece.

Bernard

2. Data: 2007-07-23 09:55:20

Temat: Re: Wrastający paznokieć - prośba o doraźną pomoc
Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "blackbird"
> Co mogę doraźnie zastosować ażeby sobie jakoś poradzić przez kilka dni ?
> (pracuję stojąc przez 9 godzin w firmie).

Zaniedbałeś to mocno, masz tam infekcje.
Musisz sie pozbyć tej ropy jak najszybciej.
Wygląda to tak, ze juz powinieneś być u Chirurga.
Można sie ratować maścią ichtiolowa, ale jak najszybciej musisz usunąć
przyczynę infekcji,czyli paznokieć który wrósł w palec.
Ulgę może przynieść tez moczenie palca we wrzątku, bedzie bolało ale pomoże.
W aptece można kupić specjalny płyn firmy "Scholl" do wrastających paznokci.
http://mediweb.pl/sklep/product_info.php/products_id
/3262
Bardzo dobry specyfik, który pozwala zmiękczyć paznokieć,którego potem
łatwiej jest usunąć.
Na przyszłość musisz szybko reagować, i nie dopuszczać do takiego stanu.
Palec jest teraz bolący i trudno jest pewnie go nawet dotknąć, a co dopiero
wycinać paznokieć.
Poczytaj o sposobach obcinania paznokci, aby nie wrastały.
Ale z doświadczenia Ci powiem, ze miałem zrywany paznokieć u chirurga 3 razy
i nic to nie pomogło dalej wrasta jak chce.

Pozdrawiam
Cancer

3. Data: 2007-07-23 10:25:50

Od: PawelM <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

...skoro pracujesz więc powinieneś mieć 150..250zł na prywatnego
chirurga, który zrobi to od ręki w 30min.
Na drugi dzień możesz chodzić ale zalecane luźne obuwie. Im szybciej
tym lepiej. Po tym co widać to
raczej nie zerwie paznokcia. Wiec w sumie to kosmetyka. Więcej się
namęczysz jak to tak zostawisz niż
teraz pójdziesz do chirurga. Sam nic nie zrobisz żeby nie bolało, no
chyba, że kupisz sobie alkohol i będziesz
chodził non stop pijany ;)
Pzdr.

4. Data: 2007-07-23 22:40:44

Od: "Stev" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Poczytaj o sposobach obcinania paznokci, aby nie wrastały.
> Ale z doświadczenia Ci powiem, ze miałem zrywany paznokieć u chirurga 3
> razy i nic to nie pomogło dalej wrasta jak chce.

kiedys mialem podobne problemy, przez dluzszy czas chodzilem co jakis czas
do kosmetyczki ( szczegolnie jak samodzielne wycinanie paznokcia mi "nie
poszlo".
problem mialem z obudwoma duzymi paluchami od strony wewnetrznej.
Niestety za ktoryms razem tak nakombinowalem, ze nawet kosmetyczka nie dala
rady usunac i wtedy chirurg wzial mnie w "obroty"
Nie bylo to zerwanie a wyciecie klina i zszycie paznokcia z cialem ( jakis
lekarz pewnie podpowie co to za zabieg)
Z tym paluchem nie mam juz zadnych problemow a z drugim radze sobie (
odpukac) sam - musze jednak nacinac paznokiec od gory i potem go w delikatny
sposob ciagnac tak, aby ostra czesc krawedzi paznokcia wyszla z ciala.

5. Data: 2007-07-24 18:32:52

Od: blackbird <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Jul 2007 10:55:20 +0100, Cancer napisał(a):

> [...]
> Ale z doświadczenia Ci powiem, ze miałem zrywany paznokieć u chirurga 3 razy
> i nic to nie pomogło dalej wrasta jak chce.

Dziękuję Ci za tak szybką odpowiedź - jeszcze wczoraj kupiłem ten preparat,
Niestety do lekarza nie udało mi się zarejestrować.
Dobre rady aby pójśc na zabieg za 250-300 zł przemilczę.

Jeszcze raz wszystkim dziękuję za pomocne posty w tym wątku.

Bernard

6. Data: 2007-07-25 06:57:40

Od: PawelM <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję Ci za tak szybką odpowiedź - jeszcze wczoraj kupiłem ten preparat,
> Niestety do lekarza nie udało mi się zarejestrować.
> Dobre rady aby pójśc na zabieg za 250-300 zł przemilczę.
...wcześniej czy poźniej i tak będziesz musiał iść, im później tym
wieksze
ryzyko, że zostanie zerwany cały paznokieć a wtedy już nigdy nie
urośnie
taki ładny. Co do ceny to pisałem na wyrost bo nie wiem gdzie
mieszkasz.
Ja płaciłem 150zł za zerwanie całego, miasto 80tyś ludzi.
Pzdr.

7. Data: 2007-07-27 09:13:13

Od: "pikus" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

taki problem jest genetyczny w mojej rodzinie, sam miałem ściagany paznokieć
3 razy, ale to nic nie da bo i tak wyrośnie tak sam (narażony na wrastanie)
. Jedynym pewnym na całe życie sposobem jest zabieg polegający na usunięciu
po obu zewnętrznych stronach paznokcia, miejsca gdzie powstaje paznokieć
(zapomniałem jak sie to nazywa chyba matnik czy jakos tak). Po takim zabiegu
masz pazonieć tylko troszkę inaczej wygladą bo jest wąski i wyglada jak
kosmita :) ale masz spokoj na całe życie, ja mam tak zrobione i od tego
czasu nie mam juz problemów.

pikus

8. Data: 2007-07-27 10:19:12

Od: PawelM <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (zapomniałem jak sie to nazywa chyba matnik czy jakos tak).
...dochtor mówił na to macierz.
Także mi robił usuwanie macierzy bo bokach tak aby paznokieć był wąski
i nie
wrastał po bokach. Paznokieć wygląda w miare normalnie dopiero po 2..4
latach.
Pzdr.

Choroba Scheuermanna a stawy biodrowe
Żółta książeczka?
VRE - kto pomoze?
co mogło się stać z kolanem ? co robić ?
preparaty odstraszające kleszcze