Wrzosy - Kupie

1. Data: 2006-05-03 14:46:44

Temat: Wrzosy - Kupie
Od: "Nero" <n...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam gdzie w okolicy Wroclawia moge kupic sadzonki wrzosow (rowniez
wrzoscow) na palecie.
Kto mi poleci jakas szkolke? Cos w tym stylu
http://www.walaszczyk.pl
http://www.walaszczyk.pl/sadzonki/lisc_spis.htm
Bede wdzieczny

2. Data: 2006-05-03 19:44:37

Temat: [SPAM] Re: Wrzosy - Kupie
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Witam gdzie w okolicy Wroclawia moge kupic sadzonki wrzosow (rowniez
> wrzoscow) na palecie.

Witam.
Odpisuję na grupę tylko dlatego, że nie podałeś maila, za co grupowiczów
przepraszam. Mój ojciec zajumuje się przede wszystkim produkcją sadzonki
wrzosów i wrzośców. Za jakość swoich roślin był już nagradzany. Szczegóły
możesz znaleźć na stronie http://www.wolski.com.pl/

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

3. Data: 2006-05-04 08:22:10

Temat: Wrzosy
Od: "Tomasz Bauer" <R...@p...hj.rqh.cy> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wolski zauważył(a), że:
> Mój ojciec zajumuje się przede wszystkim
> produkcją sadzonki wrzosów i wrzośców. Za jakość swoich roślin był
> już nagradzany. Szczegóły możesz znaleźć na stronie
> http://www.wolski.com.pl/

A przy okazji... Parę wątków wyżej pojawił się problem mikoryzy. W
programie Maji Popielarskiej było też chyba o wrzosach i konieczności
zaszczepienia mikoryzy. Jakie jest Twoje zdanie na ten temat?
--
Pozdrawiam :-)
Tomek B

4. Data: 2006-05-04 08:54:42

Temat: Re: Wrzosy - mikoryza
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> zaszczepienia mikoryzy. Jakie jest Twoje zdanie na ten temat?
> Pozdrawiam :-)
> Tomek B

Mikoryza jest za droga, by można było ją poważnie traktować. Wyprzedza ona
jedynie to co i tak nieuchronne. W szkółkach - właśnie ze względu na cenę
mikoryza kompletnie się nie przyjęła. Zresztą jeśli w szkółce wrzosy w tym
samym miejscu uprawiane są od lat to mikoryza istnieje - naturalna.
Innymi słowy, według mnie mikoryza to moda i sposób na wprowadzenie
dodatkowych pieniędzy w obrót - nie konieczność.
Ja polecam mikoryzę naturalną. Rozrzucić na wrzosowisku w ogrodzie garść
ziemi spod jakiegoś starego wrzosowiska, lub spod wrzosów leśnych.

5. Data: 2006-05-04 09:01:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> wrote in message

> [...]
> Ja polecam mikoryzę naturalną. Rozrzucić na wrzosowisku w ogrodzie garść
> ziemi spod jakiegoś starego wrzosowiska, lub spod wrzosów leśnych.

Chyba szkółkarze mają nadal młynki - stacjonarne glebogryzarki do podłoża.
Jeżeli nie to zrobienie takiego nie jest kosztowne, a użycie nie jest
drogie... Napęd nawet z traktora...
Celowe, inaczej bym nie pisał. Co z problem parę opakowań zarodników grzybni
rozcieńczyć i spryskiwać nią całe podłoże w czasie obróbki podłoża... Nie
powinno to być drogie...

6. Data: 2006-05-04 09:14:37

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Wolski" napisał:

> Ja polecam mikoryzę naturalną. Rozrzucić na wrzosowisku w ogrodzie garść
> ziemi spod jakiegoś starego wrzosowiska, lub spod wrzosów leśnych.

Rafale,
po tej zimie trochę mi wrzosy podgniły.
Czym ewentulanie skropić/ podlać?
Previcurem można?

Krzysztof

7. Data: 2006-05-04 09:15:57

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał w wiadomości
> rozcieńczyć i spryskiwać nią całe podłoże w czasie obróbki podłoża

Rośliny mikoryzuje się mocząc bryłę korzeniową w roztworze grzybni. Przy
innym stosowaniu nie ma żadnych gwarancji na skuteczne mikoryzowanie.

8. Data: 2006-05-04 09:18:12

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Previcurem można?
> Krzysztof

Tego nigdy nie stosowałem. Na pewno sarfun jest skuteczny. I przytnij je
nieco mocniej - tylko tak, żeby trochę zielonego zawsze zostało.

9. Data: 2006-05-04 09:20:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rośliny mikoryzuje się mocząc bryłę korzeniową w roztworze grzybni. Przy
> innym stosowaniu nie ma żadnych gwarancji na skuteczne mikoryzowanie.

Za Ewangelią - siemię, gdy wpadnie w ziemię urodzajną da plon obfity...
;-P)))))))))))))))))))))))

10. Data: 2006-05-04 09:26:34

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Wolski" wrote:

> Tego nigdy nie stosowałem. Na pewno sarfun jest skuteczny. I przytnij je
> nieco mocniej - tylko tak, żeby trochę zielonego zawsze zostało.

O Previcurze czytałem w:
http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=510
I akurat ten mam. Popróbuję, dam znać o efektach.

Krzysztof

Sosna zwyczajna
za i przeciw
coś odporne na psa?