Wszczepienie soczewki - powikłania

1. Data: 2001-05-14 11:10:19

Temat: Wszczepienie soczewki - powikłania
Od: Piotr Piatkowski <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teściowej (50lat) wszczepiono dwa lata temu soczewkę (zaćma pourazowa). Po
roku pojawiło się niespodziewanie zapalenie, który udało się zaleczyć,
niestety zapalenie powracało kilkukrotnie, wreszcie za którymś razem mama
dała się namówić na usunięcie soczewki. Niestety, w dwa tygodnie po
zabiegu usunięcia znowu pojawiło się zapalenie, silny ból. Lekarz
zarządził kolejny zabieg, podczas którego usunął resztki torebki i jak to
określił "wyczyścił dokładnie oko" (cokolwiek to znaczy).

Dzisiaj mija dwa tygodnie od tej ostatniej operacji i znowu pojawił się
silny ból i wrażliwość na światło (wiem że mama jest odporna, więc jeżeli
nie może wytrzymać to musi być to naprawdę poważne). Lekarz zmienił
krople, przepisał jeszcze jakieś inne środki, ale sam przyznał że "zrobił
wszystko co mógł" i niewiele już teraz potrafi poradzić.

Dodam że ów lekarz to ordynator oddziału jednego z lepszych oddziałów
okulistycznych, gdzie w ciągu tygodnia wykonuje się kilkadziesiąt takich
zabiegów (tzn. wszczepienia soczewki) a ilość powikłań nie przekracza
kilku procent, przy czym takiego przypadku gdy po usunięciu torebki oko
nadal nie chce się wyleczyć jeszcze nie mieli. Dlatego nie posądzam go o
brak kompetencji.

Niespecjalnie liczę że ktoś będzie mi tu w stanie pomóc, ale spróbować
nigdy nie zaszkodzi - przede wszystkim może ktoś słyszał o podobnym
przypadku i będzie w stanie podpowiedzieć przyczynę i sposób
postępowania. Ewentualnie może ktoś wskaże mi doświadczonego lekarza, z
którym można by się skonsultować (pytanie, czy wypada owemu ordynatorowi
zaproponować takie konsultacje - wiem że konsultował się z lekarzami w
swoim oddziale, ale jak widać nic nie są w stanie nic wymyśleć).

--
Piotr Piątkowski, Kraków