Wszystko ludowe

From: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Wszystko ludowe
Date: Mon, 01 Oct 2001 12:36:11 +0100

od zawsze bardzo mnie interesowala sztuka ludowa. calego swiata.
I chyba zawsze bedzie inetresowac.

a chyba najbardziej bliska duszy ojej jest ta czesc sztuki
ludowej, ktora dotyczy wszystkiego szmacianego - a wiec haft
wszelki, barwienie tkanin, tkanie wogole, patchwork,
szydelko/druty etc etc etc

najegzotyzcniejszymi moimi rzeczami jest kawal zlotem
przetykanego materialu, ktory mi brat z Japonii przywioz -
material jest na pasy do kimon - NIE kupione to bylo w sklepie
dla turystow tylko dla tambylcow i bawelniana tkanina z Tajlandii
(ikat - rodzaj jakby wzoru wbudowanego w sposob tkania)...

no i juz szukalam na Internecie roznych rzeczy, ktore moglabym
sprobowac...no i kiszka.

szukam jakichs dowolnych ludowych wzorow z calego swiata na
krzyzyki i w ogole haft, jak rowniez poludniowo amerykanskich
wzorow do odtworzenia na sweter z cienkiej welny...owszem,
obrazki " z daleka " sa (jest taki katalog -i na Necie i na
papierze, z poludn. amer. ubraniami, ktory mnie powala na kolana
- i na skutek urody swetrow, spodnic etc jak rowniez na skutek
cen!!!), ale jakos sie nie czuje na silach rozpracowywac wzorow
na oka - na konkretne wzory...

zdaje sie, ze okropnie metnie gadam..wiec w skorcie - czy ktos
zna zrodlo (dowolne) ludowych wzorow wszystkiego z calego
swiata...nie musi byc w jednym zrodle ;))

Krysia
K.T. - starannie opakowana