Wybuchy nadciśnienia co robic ?

1. Data: 2004-07-10 15:27:01

Temat: Wybuchy nadciśnienia co robic ?
Od: "zwyczajny" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ma problem z ojcem pacjent lat 53
bez zawalu leczacy sie stale na nadcisnienie
cordafen tertensif itd cala kuracja
Ale problem jest inny otoz ma on zwykle 120 80
bierze leki systematycznie jest skrupulatny
stosuje diete umiarkowany ruch
Problem jest z majacymi miejsce co jakis czas wybuchami cisnienia takimi
rzedu 200 na 120
bez zadnych bolow w klatce itd
Wybuchy te leczy tertensifem wtedy sika co 10 minut
i jego waga spada o 3 kg
a wazy malo bo 68 przy 174 cm wzrostu
Podejrzewamy ze cos jest nie tak z gospodarka wodna
kiedys mial operowane jadra na wodniaka
Badania rozne usg ekg itd nie wykazaly nic
Prosze o porade

2. Data: 2004-07-10 17:00:41

Temat: Re: Wybuchy nadciśnienia co robic ?
Od: "Ryszard Majcher" <rmajcher(SPAM)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zwyczajny" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> cordafen tertensif itd cala kuracja
> Ale problem jest inny otoz ma on zwykle 120 80
> bierze leki systematycznie jest skrupulatny

Cordafen jest lekiem krótko działającym, nie najlepszym do monoterapii. Poza
tym zwiększa aktywność adrenergiczną, co prowokuje skoki ciśnienia.
Proponuję calcium bloker długo działający typu amlodypina lub połaczenie
cordafenu z beta blokerem. Tertensif może być utrzymany. Po nim tata napewno
nie sika i trzeba ustalić przyczynę diurezy (a może pheochromocytoma).

3. Data: 2004-07-17 08:19:37

Od: "Mike" <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Podejrzewamy ze cos jest nie tak z gospodarka wodna
> kiedys mial operowane jadra na wodniaka
> Badania rozne usg ekg itd nie wykazaly nic

no i koniecznie holesterol sprawdzić

4. Data: 2004-09-05 09:14:23

Od: "Izabela" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> cordafen tertensif itd cala kuracja
Co to znaczy itd ? jeszcze inne leki bierze? Jak ktoś stwierdził cordafen to
nie najlepszy pomysł na unormowanie ciśnienia tętniczego krwi. Tertensif -
hm ,mam nadzieję, że twój tata bierze przy nim potas w jakiejś postaci, bo
on wypłukuje go z organizmu. Napisz jakie leki dokładnie bierze tato i czt
ma jakieś choroby współtowarzyszące. A najlepiej udać sie do lekarza
rodzinnego i zasygnalizować problem.
Izabela

Likwidacja przykurczy
Magnetron, laser - szkodliwosc?