Wykład inauguracyjny

11. Data: 2003-07-07 17:13:48

Temat: Re: Wykład inauguracyjny
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEKEGMEEAA.radzimierski@ogrod
-botaniczny.pl
Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> napisał(a):

> W takim razie przejdziemy do działu biologii zajmujacej się
> tkankami-Histologii

Hejka. Bogusławie w tej sytuacji proponuję Ci asystenturę. ;-)
Pozdrawiam naukowo Ja...cki
H.Z: Wzory literackie czerpał Kochanowski z ud Horacego. :-)

12. Data: 2003-07-07 17:31:01

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko

> Hejka. Bogusławie w tej sytuacji proponuję Ci asystenturę. ;-)
> Pozdrawiam naukowo Ja...cki

Strasznie dziękuję za zaufanie,:-)) to może przejdę do części czwartej
Organografii.
Z tkanek zbudowane są organy rosliny takie jak korzeń, łodyga, liść i
inne.Zajmuje się nimi dział botaniki-organografia.
Teraz przeprowadzimy ćwiczenie:
Do ćwiczenia zapraszam studentkę Basię i Kaśkę
Korzeń rośliny dwuliściennej-budowa pierwotna.
Materiał; korzeń wyki bobu-Vicia faba L.rodz. Motylkowate-Fabaceae
(Papilionaceae)
Preparat: trwały barwiony podwójnie ( karmin + zieleń malachitowa)
Obserwacje:
Korzeń bobu wykazuje, podobnie jak korzeń kosaćca zróżnicowanie na szeroką
korę pierwotną.............
Asystent Dirko- Bogusław

Że kobieta z kości swój poczatek bierze,
Mocno temu wierzę;
Bo i Basia swoją złością
Staneła mi w gardle kością.
Franciszek Dzierżykraj-Morawski

13. Data: 2003-07-07 18:13:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
-botaniczny.pl...

> Behalf Of Dirko

> Że kobieta z kości swój poczatek bierze,
> Mocno temu wierzę;
> Bo i Basia swoją złością
> Staneła mi w gardle kością.
> Franciszek Dzierżykraj-Morawski

Czy ja mogę mieć jedną jedyną nieśmiałą prośbę? Jak Panowie będą puszczać te
naukowe kawałki,to żeby to wyraźnie zaznaczać w nagłówkach? Np. "Tkanki",
"Wykład", "...ologia" albo coś takiego. Wrzucę do KF i koszmar prześladować
mnie nie będzie:-)

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2003-07-07 18:43:02

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

(...)
> [...]
> naukowe kawałki,to żeby to wyraźnie zaznaczać w nagłówkach? Np. "Tkanki",
> "Wykład", "...ologia" albo coś takiego. Wrzucę do KF i koszmar

No dobrze to temat: Morfologia i anatomia podstawczaków- Basi - diomycetes
zostawimy na przyszły tydzień :-)
:-) Boguslaw

Pewnego razu dupa powiedziała do mnie.
Adam Kaden 1917r

15. Data: 2003-07-07 19:03:13

Od: "Agnieszka Walesiak" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał

> Wzrost i rozwój rośliny są zjawiskami ściśle zaprogramowanymi i
> uporządkowanymi. Każda faza wzrostu jest regulowana zarówno przez czynniki
> genetyczne, jak i środowiskowe, które współdziałają ze sobą w ściśle
> określony sposób w kierowaniu wzrostem i rozwojem roślin.

Czy rosliny choruja na nowotwory?

--
Pozdrawiam, AgaWa

16. Data: 2003-07-07 19:24:03

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:becet7$jm8$1@news2.ipartners.pl Agnieszka
Walesiak<a...@w...pl> napisał(a):

> Czy rosliny choruja na nowotwory?

Hejka. Oczywiście niestety. :-( Przykładowo: rak ziemniaka - narośla na
bulwach ziemniaków powodowane przez grzyb Synchytrium Endobioticum, kiła
kapusty - narośla na korzeniach kapustnych powodowane przez grzyb
Plasmodiophora brassicae, guzowatość korzeni drzew owocowych powodowana
przez bakterię Agrobacterium tumefaciens itd.
Pozdrawiam niewesoło Ja...cki

17. Data: 2003-07-07 19:27:34

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
>
> NIE!!!!!
>
> Pozdrawiam, Basia.

Basiu zajęcia nie są obowiązkowe:)

Pozdrawia boletus

18. Data: 2003-07-07 19:48:45

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tkankami-Histologii
> Tkanką nazywamy zespół połączonych ze sobą i jednakowo zbudowanych
komórek
> wspólnego pochodzenia, pełniących określoną funkcję fizjologiczną.Ogólnie
> tkanki roślinne dzielimy na tkanki twórcze (merystemy) oraz tkanki stałe,
> wyspecjalizowane odpowiednio do pełnienia danej funkcji.Oba typy tkanek
> można podzielić ze względu na pochodzenie na tkanki pierwotne i wtórne.Do
> tkanek twórczych pierwotnych należą merystemy wierzchołkowe łodygi i
> korzenia, do wtórnych-felogen i miazga międzywiązkowa.........

A dokończy grupowy Kopernik:)

Pozdrawia boletus

19. Data: 2003-07-07 19:58:53

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naukowe kawałki,to żeby to wyraźnie zaznaczać w nagłówkach? Np. "Tkanki",
> "Wykład", "...ologia" albo coś takiego. Wrzucę do KF i koszmar

Wrzucaj nie czekając.....Kopernik zgłodniał:)

Pozdrawia boletus

20. Data: 2003-07-07 20:10:36

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy rosliny choruja na nowotwory?
>

> --
> Pozdrawiam, AgaWa

Oczywiście,że tak!

Pozdrawia boletus

Winogron czy winorośl?
Żarniowiec
Jak zacząć?
Nasionka
Dyniowate ... kiedy arbuz jest dojrzały i gotowy do zbioru?