Wypadanie włosów itp

1. Data: 2002-12-29 20:27:06

Temat: Wypadanie włosów itp
Od: "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
Pigułki biorę od 1,5 roku. Nigdy nie miałam z nimi żadnych problemów.
Wszystko było tak dobrze że wręcz idealnie. Nie przybrałam na wadze, żadnych
mdłości ani plamień. Tak było dopuki na wakacjach nie zdarzył mi się
incydent(łyknęłam węgiel) w wyniku którego jedna z tabletek została
niewchłonięta.Wystąpiło drobne plamienie. Od tego czasu zaczęły się
kłopoty.Właściwie to dokładnie nie jestem pewna przyczyny ale mniej wiecej
stało się to w tym czasie. Zaczęły mi wypadać włosy. I to dość mocno.
Dodatkowo wróciły lekkie problemy z cerą.Czy takie niewchłonienie tabletki
może mieć z tym związek? A jeśli nie to co takiego? Pytam się bo już nie
mam pomysłów. Jakie srdki ewentualnie powinnam zastosować aby włosy
przestały wypadać?

2. Data: 2002-12-30 12:37:24

Temat: Re: Wypadanie włosów itp
Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem ekspertem w tych sprawach, ale wygląda mi na to, że wypadanie włosów
w Twoim przypadku występuje na skutek zażywania pigułek hormonalnych. Podobna
sytuacja występuje dość często u kobiet po rozwiązaniu. Powodem wypadania
włosów w takich przypadkach jest również rozregulowana gospodarka hormonalna.
Okres ciąży, jest okresem dość szczególnym w życiu kobiety. Układ odpornościowy
musi akceptować płód. Z tego i jeszcze z innych powodów w tym okresie występują
duże zmiany w całym organizmie kobiety, a w szczególności w jej gospodarce
hormonalnej.

Z tego co wiem, to hormonalne pigułki antykoncepcyjne w pewnym sensie symulują
ciążę. Dlatego przez okres ich zażywania, kobieta jest niepłodna. Niestety
ingerencja w system hormonalny, którego do końca nie rozumiemy, jest moim
zdaniem zawsze ryzykowna.

Problem wypadania włosów pojawia się na grupie dość często. Dlatego sugeruję
poszukać pokrewnych tematów w archiwum grupy bądź w innych miejscach w sieci.

Pozdrawiam, andrzej

węzły chłonne
Neuroblastoma
Rybia łuska