Wypisywanie recept - do lekarzy lub prawników zorientowanych w prawie medycznym

1. Data: 2006-07-20 20:29:33

Temat: Wypisywanie recept - do lekarzy lub prawników zorientowanych w prawie medycznym
Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jestem lekarzem i mam podpisaną umowę z NFZ o wypisywanie recept dla
członków rodziny. Mam też możliwość wypisywania recept w ramach mojego
POZ. Chciałbym jednak się zapytać, czy i jak mogę przepisać receptę
znajomemu. Oczywiście wiem, że bez umowy w rubrykach muszę wstawić X.
1. czy mogę wykorzystać bloczki, które służą mi do wypisywania recept na
członków rodziny? Czy mam wydrukować sobie takie bez kodów.
2. Ustawa o zawodzie lekarza zabrania mi prowadzenia prywatnych praktyk
przez 2 lata od rozpoczęcia pracy w zawodzie. Czy takie leczenie
znajomych (nieodpłatnie) będzie traktowane jako prowadzenie prywatnej
praktyki?

Proszę o szybką odpowiedź.
Dziękuję za pomoc.
--
SCIO ME NIHIL SCIRE

pawelek79NIE-SPAMOWAĆ<MAŁPA>o2.pl

2. Data: 2006-07-21 04:09:38

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1. czy mogę wykorzystać bloczki, które służą mi do wypisywania recept na
> członków rodziny? Czy mam wydrukować sobie takie bez kodów.

przeciez i tak nikt tego nie sprawdzi. co za różnica?

3. Data: 2006-07-21 04:15:04

Od: Geminus <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedynym sposobem jest założenie znajomemu karty w Twoim POZ, możesz mu
wtedy wypisywac recepty legalnie, musi to jedynie być odnotowane w
dokumentacji chorego (oczywiście z uzasadnieniem celowości przyjmowania
leku).

Pozdrawiam,

Geminus (też lekarz)

4. Data: 2006-07-21 06:48:07

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Chciałbym jednak się zapytać, czy i jak mogę przepisać receptę znajomemu.

wypisz na siebie lub rodzine- w czym problem?

Tomasz

5. Data: 2006-07-21 18:59:38

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przez 2 lata od rozpoczęcia pracy w zawodzie. Czy takie leczenie znajomych
> (nieodpłatnie) będzie traktowane jako prowadzenie prywatnej praktyki?

sorki, ale zadales pytanie jak laik, ktory nie zna ustawy, malo tego, majac
umowe z NFZ nie wiesz co podpisales? Troche sie dziwie, poniewaz zasady
przepisywania recept sa znane juz studentom medycyny.

pozdr.

casus

6. Data: 2006-07-22 00:34:50

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> przeciez i tak nikt tego nie sprawdzi. co za różnica?

Tak? Nikt nie sprawdza? W ciągu ostatnich 12 miesięcy miałem 2 kontrole
recept!!!
--
Marek Li

7. Data: 2006-07-22 04:14:19

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak? Nikt nie sprawdza? W ciągu ostatnich 12 miesięcy miałem 2 kontrole
> recept!!!
pełnopłatnych? z NFZu? co im do tego, skoro nie płacą za nie?

8. Data: 2006-07-22 08:17:08

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> sorki, ale zadales pytanie jak laik, ktory nie zna ustawy, malo tego, majac
> umowe z NFZ nie wiesz co podpisales? Troche sie dziwie, poniewaz zasady
> przepisywania recept sa znane juz studentom medycyny.

Ale zarozumialec.
--
( tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

9. Data: 2006-07-22 11:58:22

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pełnopłatnych? z NFZu? co im do tego, skoro nie płacą za nie?

Założyciel wątku nie podawał, że chciałby znajomemu wystawić rp na lek/i
pełnopłatny/ne. NFZ kontroluje wprawdzie (jak dotąd tylko o takich
kontrolach słyszałem) leki refundowane, ale zawsze może rozpocząć
kontrolę zasadności wystawiania recept wszelakich, jest przecież od
"zdrowia".
--
Marek Li

10. Data: 2006-07-22 13:33:25

Od: "casus2" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale zarozumialec.

A co powiesz madralo, jesli autor postu ukradl recepty i pieczatke i chce
sobie napisac jakies leki, ktore moga u niego spowodowac zagrozenie zdrowia
lub zycia, lub jesli chce cos takiego podac komus innemu? A poniewaz nie zna
ustawy to sie tu pyta, jak napisac recepte??? Nie zakwitlo to w Twojej
glowce???
Nic juz lepiej nie pisz, bo i tak napisalas nie na temat.

casus

półpasiec a pływanie?
Ból w klatce piersiewej
Pomocy bolom mnie pnioki